Citat:
Vad gäller "grubbla" så nyper du i vanlig ordning ut ett citat ur sitt sammanhang. Poängen är att den uniformerade DPD-polisen Smith vittnar på sätt som dels ifrågasätter den officiella 'förklaringen' av mordet och dels ifrågasätter sin egen insats sekunderna efter mordet på landets president. Att han trots sin iakttagelse av mannens lediga klädsel och skitiga händer lät denne löpa och därmed eventuellt missade att gripa en av JFK's mördare. Att det här i sin tur går emot DPD, Sheriffs Dpt, FBI, SS, CIA, WC, Vita huset, Kongressen, Högsta domstolen, Pentagon, Dallas DA, MSM... innebär att han här vittnar på sätt som går MOT hans egenintresse och självbevarelsedrift.Det här innebär givetvis inte att det han säger med 100% säkerhet är sant. Det innebär att sannolikheten för att han är sanningsenlig är mycket större än den annars skulle ha varit.
Till sist. Det här har knappast någon avgörande betydelse för kärnan i hans vittnesmål. Att han konfronterade en civilklädd man på parkeringen sekunderna efter det att en majoritet av de vittnen som senare tillfrågats anger som området varifrån skott avlossades. Att samma civilklädde man visade upp ID-handlingar från Secret Service trots att det enligt WC fanns exakt NOLL Secret Service-man på och kring Dealey Plaza från och med skotten fram till ca 20 minuter senare då SAC Sorrels anlände till TSBD från Parkland.
Igen.
Citera och förklara.
1. Finns det något i mitt av dig länkade inlägg som tyder på att jag frångår devisen om att ju tidigare ett vittnesmål rapporteras, ju större tillförlitlighet, allt annat lika/om inget annat framkommer?
2. Har du överhuvudtaget något exempel på när jag INTE följer den devisen?
3. Har du någon hypotes om varför Miller inte nämner något om en rökpuff över grassy knoll i sina senare vittnesmål?
Sluta slingra dig nu!