2020-10-27, 15:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad är det för speciellt med det menar du? Det har funnits länge.

Vad är syftet? Det finns ju morfin för att linda smärta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vad är syftet? Det finns ju morfin för att linda smärta.
Ja men ibland räcker inte det.

EDIT: Syftet är naturligtvis, som med all palliativ vård, att lindra smärtor och obehag för den döende patienten.
Senast redigerad av NurseRatched 2020-10-27 kl. 15:11.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Varför exakt vill han inte införa det?

Det får du fråga honom om.
Citera
2020-10-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Visst kan det vara så, resten av världen erkänner ju asymtomatiskt smittspridning. Tegnell vill inte behöva införa munskydd så det ligger nog i linje med hans svar.

Jag vill fortfarande utföra mitt lilla tankeexmperiment med dig, det skulle vara intressant.

han har ju sagt 100 gånger att socialdistanering tar han om den problematiken.
Citera
2020-10-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
På Aftonbladet står det ju :

STRAX: Dödssiffran räknas ner med 15 fall

Dom fifflar 100% med siffrorna. Bara ifrån Skåne har det dött ett par om dagen nu senaste par dagarna.

FHM och regeringen mörkar!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Ok att man kan korrigera dödstal upp och ner. Men agt korrigera utan förklaring känns lite dåligt i en rättsstat.
Jag håller med er, och imorgon är det nog samma sak eftersom Östergötland skulle ta bort över 40 döda, idag togs bara 30 bort samtidigt som det var +16 döda!

Fredags
Citat:
Smittspridningen ökar i Östergötland.
Men dödstalen minskar, 42 pers har tagits bort fr statistiken....
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Ok att man kan korrigera dödstal upp och ner. Men agt korrigera utan förklaring känns lite dåligt i en rättsstat.

Det är Östergötland som korrigerat va?

Om Östergötland rapporterar in att ett antal personer faktiskt inte dött av covid-19, så är väl det precis vad man gör i en rättsstat.

Eller skall man fortsätta med felaktiga siffror.?
Citera
Medlem
sannes avatar
En eloge till länsstyrelsen och smittskyddsläkaren i Skåne som inte gett sig gällande lokala "regler" (råd) lokalt. Skåne ökar mindre än Stockholm och läkarkåren vill få FoHM att ändra sig - där är det tvärstopp ... än.
Citera
2020-10-27, 15:11
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Vården kan inte förbereda sig för en repris.

Jag har tjatat mig blå sedan i mars, men tröttnar aldrig. Såhär är det...

Landstingen klarade våren med ett jävla nödrop, skrapade på botten av varje skattkista. Vi (jag var med i sörjan i ung två månader) vände ut och in på oss själva.

Vi har lärt oss snabbt, jobbar bättre nu, men några resurser för våg 2 finns inte. Vi har bla pausat tiotusentals operationer och måste återgå till normalläge.

Vården är sopslut.

Regeringen har valt att satsa skattebetalarnas pengar på Corona-åtgärder i andra länder.

Citat:
Arbetsgivaren har nyss gått ut med nollbud till Kommunal, när löneförhandlingarna nyss återupptogs...

Vilka yrkesgrupper handlar det om?

Citat:
Säger en hel del.

Makthavarna anser att det är ädlare att hjälpa svarta människor, än att hjälpa vita människor.

När Europa var den kontinent som drabbades hårdast, så fortsatte regeringen att pumpa pengar till världsdelar som hade drabbats mycket lindrigare.
Citera
2020-10-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilken tur att vi nu tagit död på nästan 6000 pensionärer.

Ja annars hade dom ju aldrig dött...
Citera
2020-10-27, 15:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja annars hade dom ju aldrig dött...

Nej, alla är odödliga. Därför är det jättesynd om en 23-åring.
Citera
2020-10-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det är Östergötland som korrigerat va?

Om Östergötland rapporterar in att ett antal personer faktiskt inte dött av covid-19, så är väl det precis vad man gör i en rättsstat.

Eller skall man fortsätta med felaktiga siffror.?

En alarmist/haverist kommer förfäras när dödstalen stiger extra mycket pga felaktigt rapporterade dödsfall och sedan skrika "MÖRKNING! KONSPIRATION! ILLUMNIATI!" när sifforna rättas.
Citera
2020-10-27, 15:18
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabiansthlm
Kommer det ens redovisas?
Jag är själv enormt skeptiskt till de regioner som dels enbart erbjudit svalgprov och dels i sammanhanget problemen som finns med PCR och falskt negativa.

Någon som har länkar till pcr-testning som sådan och falskt negativa rates mm? Har sett stor variation och alla visar på långt större problem än Tegnells 'någon enstaka som visat fel'. Så de byter metod i Stockholm för att någon eller några enstaka visat fel? Jo tjena.

Rena lotteriet tror jag med alla ct-cykler och olika tester, labb och inställningar.

Du har helt rätt. Obehagligt att FoHM vill få oss att "tro" att antal smittade är lägre än vad det är. Asymtomatiska smittade är vetenskapligt bevisat - ändå vill FoHM få oss att tro att man "fångar upp" antal smittade med svalgprov (som han försvarade sig med i förra veckan). Trots att all expertis är överens om att man inte fångar upp smittade med endast svalgprov och därmed får - många falska negativa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in