2020-10-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Etter hva jeg har hørt så solgte AE huset etter sine foreldre og brukte pengene på familie og ferie for mannen hennes var for gnien til det.

Det stemmer med det inntrykket jeg har fått også.

Og det betyr at Tom Hagen ikke har oppfylt sin forsørgerplikt i henhold til ektepakten.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Du har nok rett i det, selv om det trengs, og det er tydeligvis ikke mangel på lærere her😉 For å snu litt på det, så lærer man seg litt av hvert om hvordan angivelige voksne mennesker tenker, resonnerer, uttrykker og oppfører seg. Jeg husker ikke hvem, men en bruker sa til en annen at høn heller ville hatt en kronisk smertesykdom eller bli blind, enn å være det mennesket. Jeg ser sjeldent så grov sjikane utført av voksne, "modne" mennesker, bortsett fra voldsvenstre da.
Som f.eks hvordan noen kan få seg til å forsvare den ektepakten på alle mulige måter (eller på noen som helst måte) er utenfor min fatteevne, rett og slett. Men de har vel sine grunner. Selv om vi tar bort hele "hendelsen", AEH er i live og skilsmisse er igang. Ville de samme sagt at ektepakten er "uproblematisk" da?
Noen ganger føles det som at halve forumet består av sånne gærne kvinnfolk som forelsker seg i det verste av det verste bak murene. Jeg mener å ha lest at til og med Stykke-Madsen er blitt gift? Bare det å tenne på sånt og sende kjærlighetsbrev til ham etter hva han gjorde med KW er det rene vanvidd... Å faktisk gifte seg med ham? Nei, det er for meg like uforståelig som de som forsvarer ektepakten til Hagen her. Men det var vel aldri meningen at menn skulle forstå seg på kvinner

Tragisk at noen i det hele tatt, kvinner og eller menn, vil forsvare en grovt urettferdig ektepakt. De må ha problemer med å forstå de alvorlige følelsesmessige og sosiale konsekvensene grov økonomisk undertrykkelse må ha påført både AEH og barna.

Det er nok ikke bare menn som sliter med å forstå eller forsvare de kvinner som skriver romantiske brev til Peter Madsen. Er nok minst 99,9999 % av kvinnene som fordømmer Madsens nye kone. Hun må være gal, tenker jeg. Og håper av hensyn til allmennhetens trygghet at han aldri noensinne vil slippe utenfor fengselsmurene mer.

Kan hende det er noe i sammenligningen du nevner, de kvinnene som forsvarer Hagens ektepakt er av noenlunde samme ulla som hun som giftet seg med Peter Madsen.
Citera
2020-10-26, 20:36
Medlem
Tilbake til personen TH og hans motiv.
Hele sitt liv fra han var liten hadde han hatt en business plan. Skilsmissen inngår ikke i hans business plan. Den er helt uaktuelt.
Skilsmisse gir ham frykt .Frykten for å miste imperium og makt over.. kone. Frykten gir ham lavere selvbilde og selvtillit.
TH hater sin egen frykt. Hater den som gir ham trussel. Hater AEH.
Han har et sterk behov for å bli kvitt hodepinen. Han vil sette en stor strekk over. Et punktum.
Han eier ikke skyldfølelse..og mener det er urettferdig å bli fra tatt.
Med sterk behov å beskytte seg selv og tro på
at han er smartere enn andre planter han drappsplanen i sitt sykelige hodet
Citera
2020-10-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg synes det høres logisk ut så lenge AE ikke har noen formue, pengene er iallefall brukt opp.

Helt greit!
Men det at du mener det høres logisk ut, bidrar ikke til å bekrefte ryktet.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-26 kl. 20:56.
Citera
2020-10-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Helt greit!
Men det at du mener det høres logisk ut, bidrar ikke til å bekrefte ryktet.
Det bidrar i aller høyeste grad til å bekrefte det. Hva mer vil du ha? At hun kommer på natten til deg og forteller deg det?
Senast redigerad av Ittno 2020-10-26 kl. 21:26.
Citera
2020-10-26, 21:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Tilbake til personen TH og hans motiv.
Hele sitt liv fra han var liten hadde han hatt en business plan. Skilsmissen inngår ikke i hans business plan. Den er helt uaktuelt.
Skilsmisse gir ham frykt .Frykten for å miste imperium og makt over.. kone. Frykten gir ham lavere selvbilde og selvtillit.
TH hater sin egen frykt. Hater den som gir ham trussel. Hater AEH.
Han har et sterk behov for å bli kvitt hodepinen. Han vil sette en stor strekk over. Et punktum.
Han eier ikke skyldfølelse..og mener det er urettferdig å bli fra tatt.
Med sterk behov å beskytte seg selv og tro på
at han er smartere enn andre planter han drappsplanen i sitt sykelige hodet
Hvorfor stoppet du? Hvordan utførte han masterplanen sin?
Citera
2020-10-26, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du har nok sovnet i timen, har du glemt håndverkerne som jobbet, både utenfor og inni huset fra sensommeren til 25. oktober, altså 5 dager før forsvinningsdagen.

Det var ingen håndverkere inne i huset, kun en bekjent som hadde jobbet for dem tidligere som fikk oppdraget til slutt.
Finner du glede i å provosere alt og alle og spre halvsannheter?
Citera
2020-10-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det ble vanskelig for TT å bortforklare nå. Og mere skal det komme. Bl.a. fra dagbøkene.

Spørsmålet om notatbøkene til TH kan illustrere at flere ting skurrer.

TH skal være en systematiker av rang og har jobbet etter egne systemer og notatbøker gjennom hele 40 år.
Men samtidig ser det ut til å mangle flere notatbøker når politiet har bedt om innsyn i alle.

En systematiker som styres av systemer burde vel også ha et system på hvor alle notatbøkene er.
Men politiet har lett etter notatbøkene hjemme hos ham, på hytta og på arbeidsplassen.

Det virker i grunnen ganske tvilsomt at TH ikke vet hvor de er.
At TH har kontroll på notatbøkene avslører kanskje det kravet han kom med sist uke.

Da krevde TH å få utlevert de notatbøkene som er funnet og beslaglagt.
Begrunnelsen? Han må ha de fordi de er et viktig verktøy for ham og hans forretningsdrift

TH har neppe rotet bort noen notatbøker.
Senast redigerad av Jayce 2020-10-26 kl. 21:30.
Citera
2020-10-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja er det ikke påfallende at de nye opplysningene som ble publisert av RB i helgen forbigås i stillhet:
Hehe.

Ett spørsmål: Husker jeg feil eller ikke: Holden ble intervjuet av TV og var litt lamslått etter fengslingen av TH. Han mente motivet virket søkt og Holden sa at motivet var langt tilbake i tid og derfor et usannsynlig drapsmotiv. (Tror neppe Politiet har gitt Holden og co. all informasjonen, så det er sagt)

Da tenker jeg ryktene om at AEH og broren til TH er en mulighet. Og at det ble laget en ekstrem ufordelaktig ektepakt i kjølvannet av dette. Men jeg er ingen insider i saken. Kan også være andre skitne ting TH har gjort tilbake i tid, som AEH har truet med å snakke om ifbm. et skilsmisseoppgjør.
Citera
2020-10-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Spørsmålet om notatbøkene til TH kan illustrere at flere ting skurrer.

TH skal være en systematiker av rang og har jobbet etter egne systemer og notatbøker gjennom hele 40 år.
Men samtidig ser det ut til å mangle flere notatbøker når politiet har bedt om innsyn i alle.

En systematiker som styres av systemer burde vel også ha et system på hvor alle notatbøkene er.
Men politiet har lett etter notatbøkene hjemme hos ham, på hytta og på arbeidsplassen.

Det virker i grunnen ganske tvilsomt at TH ikke vet hvor de er.
At TH har kontroll på notatbøkene avslører kanskje det kravet han kom med sist uke.

Da krevde TH å få utlevert de notatbøkene som er funnet og beslaglagt.
Begrunnelsen? Han må ha de fordi de er et viktig verktøy for ham og hans forretningsdrift

TH har neppe rotet bort noen notatbøker.
Jeg tror de kan være tilintetgjort. Som AE. Han tar ingen sjanser.
Citera
2020-10-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Det var ingen håndverkere inne i huset, kun en bekjent som hadde jobbet for dem tidligere som fikk oppdraget til slutt.
Er du sikker på at det var kun 1 person som utførte vedlikeholdsarbeid inne i huset i S4 i den perioden frem til 25.10.2018? I hvilken artikkel fremkommer i så fall det?
"Flere kilder fra nærmiljøet opplyser til Aftenposten at det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider både på fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen."

Fra Havhest sitt innlegg: "I tillegg til informasjonen om håndverkerne som fikk jobben (og andre håndverkere fra nærområdet, f.eks. elektrikeren)."

Jeg forstår det slik at dette med at en maler de hadde brukt før fikk oppdraget, gjaldt i alle fall noe av det utvendige arbeidet på huset i S4 (og kanskje også det innvendige arbeidet?).
Oppdraget: Se tekst fra annonsen på Mitt anbud i nederste sitat.

Fra nederste sitat: "Håndverkeren som VG har vært i kontakt med fikk ikke malerjobben hos Hagen-ekteparet.
– Vi fikk en god tone og var i dialog om pris. Vi trodde vi skulle få oppdraget, men så sendte hun en e-post om at en maler de hadde brukt tidligere hadde dukket opp. De valgte derfor denne maleren og håpet på godvær slik at arbeidet kunne bli ferdig."

Fra Legokatt sitt innlegg som jeg linket til: "(15) Aftenposten - 11.01.2020
En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv.
"Arbeiderne sluttførte arbeidet 25. oktober, altså få dager før Anne-Elis*abeth Hagen (68) forsvant, skriver*NRK, som melder at ansatte ble kalt inn til avhør allerede den første uken i november. Hagen forsvant 31. oktober."

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Elektrikeren gjorde avtalen med AE 2 uker før den 31.10.
"– Når jeg har ringt til henne, så har hun jo pleid å ringe tilbake igjen, sier Skansen, som forteller at han gjorde avtalen med Anne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar

Resten av Legokatt sitt innlegg finnes her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Fra samme artikkel: "Stor aktivitet rundt huset før forsvinningen.
Flere kilder fra nærmiljøet opplyser til Aftenposten at det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider både på fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen."

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, i alle fall minst like mye som venninner m.fl. uttaler seg om saken.

Vi kan jo undersøke om noen av håndverkerne er uenig...

Nå når vi er kommet til oktober 2020, så får vi håpe, at også de håndverkerne som var på befaring på sensommeren 2018, endelig er avhørt. Det var de ikke sist media undersøkte.
det tidspunktet (i sitatene nedenfor), var det bare håndverkerne som fikkjobben, som hadde blitt avhørt.
Jeg husker ikke når brevet til datteren ble skrevet, men ifølge henne hadde disse fremdeles ikke blitt avhørt.

Nedenfor er det dokumentert informasjon om håndverkerne som var på befaring i S4 på sensommeren 2018.
I tillegg til informasjonen om håndverkerne som fikk jobben (og andre håndverkere fra nærområdet, f.eks. elektrikeren).
Noen har heldigvis tatt seg bryet med å sitere artiklene her i tråden, som har blitt publisert om saken, før VG la disse bak betalingsmur. Disse bekrefter bl.a. det som er sitert ifra "brevet fra datteren".
Artiklene fra NRK og Aftenposten er fremdeles åpne.

"Håndverkere på befaring tok bilder av Hagens hus"

"VG møter mannen i Lørenskog vel to uker etter at forsvinningssaken ble offentlig kjent. Han har vært i kontakt med politiet om opplysningene som han nå forteller om til VG, men hverken han eller kollegene som var på befaringen har vært i avhør"

"en skjermdump av forespørselen som håndverkerne sitter på, viser at Anne-Elisabeth Hagen ville ha en utvendig vask av huset, maling av muren i første etasje og beising av andre etasje."

"– Det var snakk om en malerjobb, men etter hvert ble det snakk om å utbedre taket og male et næringsbygg som familien eide i Lørenskog. Det var også andre håndverkerbedrifter på befaring, sier en av de ansatte i firmaet."

"Ifølge NRK, var det et innleid renholds- og vedlikeholdsselskap på taket og i oppkjørselen hos ekteparet frem til 25. oktober i fjor, seks dager før 68-åringen forsvant."

"– Vi kjente ikke Anne-Elisabeth eller familien på forhånd, men vi satt igjen med mye informasjon om dem etter befaringen, blant annet at Hagen er en holden mann, sier han, som på generelt grunnlag advarer folk mot hvem de tar inn på befaring."

"Jeg kan si at vi har avhørt en rekke personer i denne saken i nærområdet – folk som har hatt tilknytning til eiendommen på en eller annen måte. Hvem vi har avhørt går vi ikke inn på, svarer Berge"

"– Det er mye rart der ute, og man kjenner ikke motivet til alle som kommer på befaring. Det var flere firmaer som var og rekognoserte, og det kan ha gitt tilgang til å inspisere huset og eiendommen."

"Hun var alene hjemme da vi var der, en hyggelig, jordnær og snakkesalig dame, sier en ansatt i firmaet til VG."

*https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus

« Men det største sjokket var når en entreprenør stod frem i VG og sa at han hadde vært på befaring gjennom «Mitt anbud» og Finn.no og han hadde IKKE vært i avhør eller blitt kontaktet av politiet! Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med? Dette var jo det første min far sa i møtene med politiet. Det var jo dette min mann også hadde sagt at var det eneste vi visste om som var annerledes i 2018 enn de 10 årene han hadde kjent oss. At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset.»

Kilde: datterens brev

"I dagene før Anne-Elisabeth Hagen ble bortført, arbeidet det et innleid renhold- og vedlikeholdsselskap på taket og i oppkjørselen til ekteparets hus på Fjellhamar i Lørenskog kommune."

"NRK får bekreftet at selskapet arbeidet på stedet frem til 25. oktober. Dette er i den samme perioden som politiet mistenker at Anne-Elisabeth, boligen og arbeidsstedet til Tom Hagen kan ha blitt holdt under oppsyn."

https://www.nrk.no/norge/vedlikeholdsarbeidere-kalt-inn-til-avhor-1.14376407

"Aftenposten besøkte fredag firmaet som drev vedlikeholdsarbeid på huset i fjor høst, men hverken daglig leder eller ansatte ville kommentere saken. De avviste også å svare på spørsmål om hvorvidt de hadde vært til avhør. Heller ikke Brøske ønsker å svare på spørsmål om dette."

"Flere kilder fra nærmiljøet opplyser at det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider både på fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen."

"19. november i fjor var det satt opp stillaser rundt bygget, og det sto en lang stige fra bakken og opp til en balkong i 2. etasje på den siden som vender ut mot det lille vannet like nedenfor. Naboer opplyser at disse er blitt brukt av et vedlikeholdsfirma som blant annet renset taket og fasaden på bygget."

https://www.aftenposten.no/norge/i/L0zW09/nrk-takarbeidere-kalt-inn-til-avhoer-i-forsvinningssak

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
30. juli 2018 la AE ut en annonse på Mitt anbud: Malejobb 2 etasjes hus mur og tre. Vil gjærne ha tilbud på utvendig vask, samt maling av mur 1. etg (murmaling) og beis 2. etg. Enebolig i Lørenskog.

Det var snakk om en malerjobb, men etter hvert ble det snakk om å utbedre taket og male et næringsbygg som familien eide i Lørenskog.

Håndverkeren som VG har vært i kontakt med fikk ikke malerjobben hos Hagen-ekteparet.
– Vi fikk en god tone og var i dialog om pris. Vi trodde vi skulle få oppdraget, men så sendte hun en e-post om at en maler de hadde brukt tidligere hadde dukket opp. De valgte derfor denne maleren og håpet på godvær slik at arbeidet kunne bli ferdig.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus

Et innleid renholds- og vedlikeholdsselskap var på taket og i oppkjørselen hos ekteparet frem til 25. oktober 2018.

Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med? Dette var jo det første min far sa i møtene med politiet. Det var jo dette min mann også hadde sagt at var det eneste vi visste om som var annerledes i 2018 enn de 10 årene han hadde kjent oss. At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset.
https://www.dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199

Slikt håndtverker-arbeid kan vel ofte ta lengre tid enn beregnet, og ingen kunne kanskje lang tid før 25.10.2018 vite akkurat når dette arbeidet kom til å være ferdig? Kanskje GM gikk og ventet på at dette arbeidet skulle bli ferdig (da det ville vært ugunstig for GM med håndtverkere på eiendommen under GMs utførelse av forbrytelsen mot AE), og kanskje datoen for forbrytelsen ikke var bestemt så veldig lang tid i forveien?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-26 kl. 22:16.
Citera
2020-10-26, 21:49
Medlem
Det er om AE-saken på Åsted Norge nå.
Citera
2020-10-26, 21:49
Medlem
Legokatts avatar
Puslespillbrikke

TH, en eldre person, har notatbøker der han skriver ned sine tanker. Er kjent for å være systematiker.

1. Kan ha rotet bort noen notatbøker = må være skyldig i drap (kan ha skrevet ned deler masterplanen sin der / smart å skrive dette ned)

2. TH har skrevet ned detaljer om familien / AEH som han ikke ønsker skal komme frem / forretningshemmeligheter

3. Annen naturlig forklaring / VG lager sak i Vg-stil

Alt kan holdes åpent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in