Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Hvis den personen som kjørte den ryggende bilen på gangveien er GM eller medhjelper og hvis AE så den bilen komme kjørende inn på gårdsplassen og hvis AE eventuelt gikk for å åpne ytterdøren fordi hun trodde at det var et familiemedlem som kom (hvis den ryggende bilen lignet på en bil som et av familiemedlemmene brukte å kjøre med):
Kan GM eller medhjelper ha lånt eller leid eller stjålet eller eid en bil som var av samme merke og farge som et av familiemedlemmenes biler?
Hvilke biler (bilmerke, bilmodell og farge på disse?) var i bruk og/eller var eid av familiemedlemmer av AE høsten 2018?
Hvilken farge og bilmerke og bilmodell er det på den leiebilen som andre har nevnt her i diskusjonen?
Jeg ser flere fordeler ved dette for GM eller medhjelper hvis den/de brukte en bil som lignet en av familiemedlemmenes biler:
-Naboer ville ikke reagere på (og derfor kanskje ikke merke seg og ikke huske) en observasjon av en bil som ligner mye på en bil som de har sett kjøre inn på Hagens gårdsplass mange ganger før.
-Hvis naboer la merke til bilen, vil de kunne si til politiet at på tidspunkt xx så jeg en bil som så ut som xx familiemedlems bil kjøre inn på Hagens gårdsplass. (Og politiet ville da kanskje kunne tro at det kan ha vært det familiemedlemmet som kjørte inn til Hagens gårdsplass på det tidspunktet).
Det er en interessant tanke at bilen kunne vært en type bil som ikke ville bli lagt merke til.
Jeg tenker at noe må ha hendt rett etter at TH drar på jobb, og at den ryggende bilen var en del av opplegget. Annropet fra AEH's telefon kl 09.06 til datter er kun på tre sekunder. Kan tyde på at AEH så/hørte noe som gjorde at hun la på. Var det noen som kom kjørende inn på gårdsplassen..?
Men AEH sender så en sms til datter kl 09.10. Kan det tyde på at de som eventuelt kommer er noen AEH kjenner?