Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Jag skulle vilja ha grannar som stör lite. Min onda granne kräver total tystnad. Det är bara i två lägenheter man kan höra att någon ens bor,
Jag tror att min granne en dag kommer flippa och mörda mig för att jag "stört" honom. En störning kan vara att smyga ut och ta ett glas vatten efter kl 22.
Drick vatten och spola på toaletten av hjärtats lust, ju mer utåtagerande din granne blir, ju fler skäl finns det att hota honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Min hyresvärd anser att de inte behöver prata mer med honom, de har informerat honom en gång att man inte får hota sina grannar. Så nu ligger tre anmälningar om hot hos polisen.
Fortsätt att prata med hyresvärden, det är hans skyldighet att tala hyresgästen till rätta.
Man får som bekant inte hota sina grannar, så fortsätt anmäla honom. Även om polisen inte agerar, så visar anmälningarna på en historia av störningar.
Visst är det bra om du anmäler, men det bästa är om var granne som känner sig hotade gör sin egen anmälan,
En lösning är att ta saken till hyresnämnden, Det är bra om ni kan visa på en historia av störningar och då kommer alla anmälningar ni samlat på hög på pass
Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Grannen är så labil. Han har blicken som säger att han dödat förr.
...om nu blickar kunde döda.
Blicken säger ingenting, dock är det många som tvingar igenom sin vilja bara med en vild blick som stöd!
Det kan vara bra om du och dina grannar engagerar er i Hyresgästföreningen,
https://www.hyresgastforeningen.se/stod-och-rad/storning/grannen-stor-och-varden-gor-inget/?gclid=Cj0KCQjwxNT8BRD9ARIsAJ8S5xYzi2UT0OKhoXJIqOM rIANTsvMjS7mB8dpA86_31GYpJ_1MKyrj3hgaAgL7EALw_wcB