2020-10-25, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Beror väl på volymen , du har ingen rimlig anledning att spela som en jävla konsert i en halvtimme på kvällen.
Att barn inte har bra disciplin eller kan bete sig är förståeligt men de mognar och blir lugnare med åren åtminstone, grannen som borrar högtalare i taket för att jävlas med barn i syfte att just störa är ju en sån störningsjouren är till för.
Du har aldrig rätt att störa dina grannar för störandes skull.
Det suger när någon granne börjar borra i väggen, men är sånt de måste få göra, dock har idioter gjort de 5 på morgonen, och de är inte barn.

Jag tror inte det är nödvändigt att spela orimligt högt om jag fäster upp högtalaren i taket. Visst förstår man om föräldrarna är helt slut själva på morgnarna, men jag tycker att man kan ta upp småungarna ur sängen innan hälspringandet tar fart, finns ju barnprogram på tv och vad jag kunde se när jag var uppe och pratade med dom så har dom en stor och mysig soffa. När jag påtalade att dom inte har en enda matta så blev han negativ direkt. Vafan, några hundralappar på ikea i rummet ovanför vårt sovrum så har man iaf försökt!
Citera
2020-10-25, 09:33
Medlem
Detta förslag är ju högst teoretiskt.

Man skulle kunna borra ett litet hål och köra in nån typ av gas så de somnar.
På det sättet kan du reglera deras sömn som du vill.
Citera
2020-10-25, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-Granne

Om man heter Josef Mengele så vore det en bra metod :-)
Citera
2020-10-25, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Om man heter Josef Mengele så vore det en bra metod :-)

eller om kommunister ska neutralisera islamister sm tagit gisslan.
Citera
2020-10-25, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-Granne

Fundera på varför man på sjukhus behöver en läkare som specifikt är utbildad på och ansvar för sövandet.
Citera
2020-10-25, 09:50
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte det är nödvändigt att spela orimligt högt om jag fäster upp högtalaren i taket. Visst förstår man om föräldrarna är helt slut själva på morgnarna, men jag tycker att man kan ta upp småungarna ur sängen innan hälspringandet tar fart, finns ju barnprogram på tv och vad jag kunde se när jag var uppe och pratade med dom så har dom en stor och mysig soffa. När jag påtalade att dom inte har en enda matta så blev han negativ direkt. Vafan, några hundralappar på ikea i rummet ovanför vårt sovrum så har man iaf försökt!

Du kan gå och köpa de ett par mattor själv och lösa problemet på de sättet och ha god relation med dina grannar eller så köper du öronproppar.
Men att sätta upp högtalare i taket för att jävlas med barn som inte förstår bättre , de förstår inte att du stör dig på deras springande eller vad som är fel allt som kommer ske är att de får dålig sömn om ens de.
Gör det bara inte , det är omoget och dumt.

Citera
2020-10-25, 09:52
Medlem
TheFinals avatar
Högtalare eller så kallade buttkickers i taket o sen kör du frekvenssvep runt 30-50hz så kommer de inte märkas att de kommer från dig heller, bara vara ett brummande som fortplantar sig rejält 😁

Ska du använda högtalare så sätt dem en bit ifrån
Citera
2020-10-25, 09:52
Medlem
neuron-drones avatar
Om det är små barn med läggdags 19-20 så väck dem med dödsmetalskräckmusik kl 21:30.
Citera
2020-10-25, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Du kan gå och köpa de ett par mattor själv och lösa problemet på de sättet och ha god relation med dina grannar eller så köper du öronproppar.
Men att sätta upp högtalare i taket för att jävlas med barn som inte förstår bättre , de förstår inte att du stör dig på deras springande eller vad som är fel allt som kommer ske är att de får dålig sömn om ens de.
Gör det bara inte , det är omoget och dumt.

Som sagt, föräldrarna får kontrollera sin ungjävel, finns sätt att göra det på. Jag förstår absolut din poäng med att vara tillmötesgående och god granne etc vilket jag levt upp.till, men går jag upp söndag morgon 06.30 och på ett löjligt vänligt sätt förklarar läget så tycker jag att det minsta man kan begära är ett "ok, vi har ju inga mattor hemma så vi kan ju köpa ett par", att jag ska åka och köpa mattor åt dom som säkert ändå blir vräkta åt helvete.... nja, jag är tveksam, då visar jag hellre listan med datum och tider då dom börjat röjja loss på mornarna, är det fortfarande inte intressant att kontrollera ungarna alt köpa mattor så får jag köpa nåt sjysst högtalarsystem helt enkelt
Citera
2020-10-25, 10:06
Medlem
Jag hade samma problem, fast grannen ovanför flyttade konstant möbler.

Det sätter sig i huvudet på en, blodtrycket stiger. Till slut sitter man och väntar på ljuden.

Flyttade till liten stuga och det funkar mycket bättre!

Vet att det är en fråga om möjligheter/ekonomi. Min stuga är bara 20kvm, men jag mår ändå mycket bättre än i den ljudterrorn. Funkade inte för min hjärna helt enkelt.

Mvh
Citera
2020-10-25, 10:07
Medlem
kristofferGs avatar
Anmäl dina grannar för miljöfarlig verksamhet! Ett solklart fall.
Citera
2020-10-25, 10:08
Bannlyst
Citat:
Som sagt, föräldrarna får kontrollera sin ungjävel, finns sätt att göra det på. Jag förstår absolut din poäng med att vara tillmötesgående och god granne etc vilket jag levt upp.till, men går jag upp söndag morgon 06.30 och på ett löjligt vänligt sätt förklarar läget så tycker jag att det minsta man kan begära är ett "ok, vi har ju inga mattor hemma så vi kan ju köpa ett par", att jag ska åka och köpa mattor åt dom som säkert ändå blir vräkta åt helvete.... nja, jag är tveksam, då visar jag hellre listan med datum och tider då dom börjat röjja loss på mornarna, är det fortfarande inte intressant att kontrollera ungarna alt köpa mattor så får jag köpa nåt sjysst högtalarsystem helt enkelt

Okej gör som du vill.
Men om de någon gång skulle ringa störningsjouren och de knackar på din dörr och du har monterat högtalare i taket på ett sätt som ser ut som ett syfte för att störa , så ser det framförallt jävligt illa ut för din del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in