Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Du menar att om jag stör honom kommer han flippa ut mer och jag får något mer seriöst att anmäla för? Jag vill bara störa upp till den nivån som man "får" störa, jag får inte bli inspelad av honom eller något. Han har försökt få mig vräkt innan för störningar att jag flyttat möbler hela natten (när jag var på semester!). Så jag kan förstå att värden tror det är groll mellan oss istället för att han är den som gör fel och jag gör rätt.
Det går inte att tala med värden. De påstår att de ringt till honom och mig men vi svarade inte! Eh, fattar de inte att man ser missade samtal? Så fick mejl som svar på mitt till dem vad han gjort på sistone och hur jag anser att de borde varna honom. Förklarade för dem att får grannen kontaktförbud får han inte vistas i sin lägenhet. De skrev tillbaka att "hoppas saker är bra nu, vi avslutar ärendet då ni inte svarade, ha en bra dag!"
Jag menar inte att du medvetet skall störa honom, då kan han eller någon annan anmäla dig. Det jag menar är att du skall leva ett värdig liv, ingen mår i längden bra av att ständigt huka i skyttegraven,
Glöm inte att du är hyresgäst, inte någon straffånge som skall stå parat till inlåsningen.
Får han sedan tokspel a detta må det vara hänt.
Finns det fler hyresgäster som har obehag av honom?
Hör dig för när ni träffas i tvättstugan eller liknande. Glöm inte att värden tar intryck om flera anmäler samma störning.