2020-10-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLonelyWoman
Hej!

Nu är det såhär att jag bor granne med en familj som flyttat in efter mig(hyrde först i 2a hand men tydligen köpt lägenheten).
Dom är extremt jobbiga. Har 3 ungar som springer runt o skriker o bankar dygnet runt känns det som.
Har klagat till styrelsen men dom vill nu att jag ska lämna in ett skriftligt klagomål vilket jag tänkt göra men hur hade ni gjort? Dom har inte hälsat överhuvudtaget så att prata med dom känns inte aktuellt. Dom är inte heller svenska och jag är tveksam till om dom kan språket.
Som sagt högljudda nåt så in h-vete o även efter 22 på vardagar. Får aldrig en lugn stund längre.
Dom som bodde där innan märktes knappt av.
HELP.
Hur har det gått för dig? Finns fan inget värre än störande grannar, man kommer ju aldrig ifrån störningsmomentet när man måste bo mitt i det 😡
Citera
2020-10-25, 20:06
Medlem
Ja ungjävlar som bankar och springer på hälarna är sjukt jävla störigt. Extremt respektlöst av grannarna att inte säga till sina barn och visa hänsyn. Nyproduktion eller inte hjälper inte, det låter ändå!!

Vad göra? Kanske hänga ut sådana grannar med namn och adress på någon sajt?

Jävla fittor allts. Blir galen på att höra ständigt jävla dunkande i golvet. Vill dina horungar leka vilda lekar får de fan gå ut och göra det.
Citera
2020-10-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Jag bor i lägenhet och har problem med grannarnas småungar ovanför oss som låter som en flock elefanter, senast imorse kl 7 satte dom igång och ibland börjas det kl 6 oavsett om man är ledig eller ej.

Jag har påtalat problemet för föräldrarna och rekommenderat att lägga in mattor, men dom menar att dom inte vill lägga pengar på det då dom förmodligen ska flytta, det känns väldigt nonchalant från deras sida.

Jag börjar bli smått galen på det här, har ni förslag på vad man kan göra?

Jag funderar på om man ska borra upp högtalare i taket och spela så att man väcker snorungarna sent på kvällarna, så dom får smaka på sin egen medicin...

Passiva lösningar inkluderar öronproppar, jag kan rekommendera Moldex Spark Plugs som säljs i 200-pack på Clas Ohlson, och brusreducerande hörlurar av god kvalitet, jag kan här rekommendera Sony WH1000XM3&4. Dunket av hoppande ungjävlar i betong går dock igenom alla öronproppar på marknaden om man ligger i en säng under ungjävlarna. Är det riktigt illa kanske du kan testa att dubbla upp med både öronproppar och brusreducerande hörlurar när du skall sova.

Om man har testat att prata med föräldrarna vid flera tillfällen och känner att det vägen inte är framkomlig och heller inte kommer vidare genom att låta hyresvärden eller störningsjouren medla återstår bara att hämnas och försöka få fridstörarna att flytta genom att få dessa att vantrivas i sin lägenhet. I min tråd om störande somaliehelveten finns många tips på hur man kan hämnas.

Citat:
Ursprungligen postat av Krs22
Jag hade samma problem, fast grannen ovanför flyttade konstant möbler.

Det sätter sig i huvudet på en, blodtrycket stiger. Till slut sitter man och väntar på ljuden.

Flyttade till liten stuga och det funkar mycket bättre!

Vet att det är en fråga om möjligheter/ekonomi. Min stuga är bara 20kvm, men jag mår ändå mycket bättre än i den ljudterrorn. Funkade inte för min hjärna helt enkelt.

Mvh

Såna här störningar tenderar att helt förstöra boendekvaliteten för den som störs. Att inte känna sig "hemma" i sitt eget hem är fruktansvärt. Många säger att man väl får flytta då om man störs, men dessvärre finns ju ingen garanti att slippa idioter i nästa lägenhet heller, och alla har ju inte möjlighet att flytta ut i en fristående bostad.

Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Ja ungjävlar som bankar och springer på hälarna är sjukt jävla störigt. Extremt respektlöst av grannarna att inte säga till sina barn och visa hänsyn. Nyproduktion eller inte hjälper inte, det låter ändå!!

Jävla fittor allts. Blir galen på att höra ständigt jävla dunkande i golvet. Vill dina horungar leka vilda lekar får de fan gå ut och göra det.

Jag är öppen för att hänga ut sådana grannar! På något sätt måste dom straffas och utöver individuella hämndaktioner i närmiljön borde vi kunna organisera något kollektivt straff också.
Citera
2020-10-25, 20:53
Medlem
Kan säga att ursprung har ingen betydelse. Har haft jordens värsta svenska white trash grannar som skulle ha party konstant. Nu har vi en till synes välbärgad svensk barnfamilj ovanför oss men det spelar ingen roll, ungarna beter sig ändå som jävla indianer. Helvete, har lust att gå upp och ge hela familjen varsin lavett.
Citera
2020-10-26, 01:42
Medlem
neuron-drones avatar
Jag skulle vilja ha grannar som stör lite. Min onda granne kräver total tystnad. Det är bara i två lägenheter man kan höra att någon ens bor,

Jag tror att min granne en dag kommer flippa och mörda mig för att jag "stört" honom. En störning kan vara att smyga ut och ta ett glas vatten efter kl 22.

Min hyresvärd anser att de inte behöver prata mer med honom, de har informerat honom en gång att man inte får hota sina grannar. Så nu ligger tre anmälningar om hot hos polisen.

Grannen är så labil. Han har blicken som säger att han dödat förr.
Citera
2020-10-26, 06:13
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Jag skulle vilja ha grannar som stör lite. Min onda granne kräver total tystnad. Det är bara i två lägenheter man kan höra att någon ens bor,

Jag tror att min granne en dag kommer flippa och mörda mig för att jag "stört" honom. En störning kan vara att smyga ut och ta ett glas vatten efter kl 22.
Drick vatten och spola på toaletten av hjärtats lust, ju mer utåtagerande din granne blir, ju fler skäl finns det att hota honom.
Citat:
Min hyresvärd anser att de inte behöver prata mer med honom, de har informerat honom en gång att man inte får hota sina grannar. Så nu ligger tre anmälningar om hot hos polisen.
Fortsätt att prata med hyresvärden, det är hans skyldighet att tala hyresgästen till rätta.
Man får som bekant inte hota sina grannar, så fortsätt anmäla honom. Även om polisen inte agerar, så visar anmälningarna på en historia av störningar.
Visst är det bra om du anmäler, men det bästa är om var granne som känner sig hotade gör sin egen anmälan,
En lösning är att ta saken till hyresnämnden, Det är bra om ni kan visa på en historia av störningar och då kommer alla anmälningar ni samlat på hög på pass
Citat:
Grannen är så labil. Han har blicken som säger att han dödat förr.
...om nu blickar kunde döda.
Blicken säger ingenting, dock är det många som tvingar igenom sin vilja bara med en vild blick som stöd!

Det kan vara bra om du och dina grannar engagerar er i Hyresgästföreningen,
https://www.hyresgastforeningen.se/stod-och-rad/storning/grannen-stor-och-varden-gor-inget/?gclid=Cj0KCQjwxNT8BRD9ARIsAJ8S5xYzi2UT0OKhoXJIqOM rIANTsvMjS7mB8dpA86_31GYpJ_1MKyrj3hgaAgL7EALw_wcB
Citera
2020-10-26, 08:04
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap

Precis, jag fattar inte hur de små liven lyckas låta så extremt mycket.

Bodde en gång under en barnfamilj med tre ungjävlar som sprang omkring hela dagarna. Lät ungefär som att de hade skidpjäxor på fötterna och spelade basket med ett bowlingklot.

Hemskt!
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-10-26 kl. 08:14.
Citera
2020-10-26, 10:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Precis, jag fattar inte hur de små liven lyckas låta så extremt mycket.

Bodde en gång under en barnfamilj med tre ungjävlar som sprang omkring hela dagarna. Lät ungefär som att de hade skidpjäxor på fötterna och spelade basket med ett bowlingklot.

Hemskt!

Här har bostadsbolagets personal sagt åt familjen över mig, att de inte ska låta sina ungar (c:a 2-9 år gamla, en hel hord) vara ute på gården till midnatt. Att de ska vända tillbaka dygnet till en normal dygnsrytm, som annat folk, för att de stör folk som ska upp på mornarna och gå till jobbet. Nu håller de ungarna inne om kvällarna - men de går fortfarande inte och lägger sig, så nu är det som att ha en elefanthjord som hoppar och stampar i ens tak, när man försöker somna...
Citera
2020-10-26, 12:47
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Här har bostadsbolagets personal sagt åt familjen över mig, att de inte ska låta sina ungar (c:a 2-9 år gamla, en hel hord) vara ute på gården till midnatt. Att de ska vända tillbaka dygnet till en normal dygnsrytm, som annat folk, för att de stör folk som ska upp på mornarna och gå till jobbet. Nu håller de ungarna inne om kvällarna - men de går fortfarande inte och lägger sig, så nu är det som att ha en elefanthjord som hoppar och stampar i ens tak, när man försöker somna...

Till midnatt?

Trodde i min enfald att den enda fördelen med att bo granne med barnfamiljer är att ungarna åtminstone går och lägger sig hyfsat tidigt, men tydligen är det inte alltid så.

Synd att inte marknaden för barnfria bostadshus är större. Finns ju visserligen en del seniorboenden (55+) men dessa är väldigt attraktiva och oftast dyrare, vilket är förståerligt.

Tänk att få bo i ett hus helt utan barnfamiljer. Vilken dröm!
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-10-26 kl. 12:53.
Citera
2020-10-26, 12:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Till midnatt?

Trodde i min enfald att den enda fördelen med att bo granne med barnfamiljer är att ungarna åtminstone går och lägger sig hyfsat tidigt, men tydligen är det inte alltid så.

Synd att inte marknaden för barnfria bostadshus är större. Finns ju visserligen en del seniorboenden (55+) men dessa är väldigt attraktiva och oftast dyrare, vilket är förståerligt.

Tänk att få bo i ett hus helt utan barnfamiljer. Vilken dröm!

Ja, det verkar inte som att barnen går i skolan (eller på dagis) av någon anledning... och hela familjen har vänt på dygnet.

Jag har i och för sig själv barn, som har varit barn men är stora nu - men jag är rätt säker på att de aldrig störde grannarna. Kanske någon enstaka gång, men absolut inte i den här omfattningen som zigenarfamiljen (ja de är zigenare på riktigt, från Östeuropa) gör.
Citera
2020-10-26, 13:26
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det verkar inte som att barnen går i skolan (eller på dagis) av någon anledning... och hela familjen har vänt på dygnet.

Jag har i och för sig själv barn, som har varit barn men är stora nu - men jag är rätt säker på att de aldrig störde grannarna. Kanske någon enstaka gång, men absolut inte i den här omfattningen som zigenarfamiljen (ja de är zigenare på riktigt, från Östeuropa) gör.
Vi har skolplikt.
Tror du att det finns barn som egentligen skulle gå i skolan, då är det din plikt att göra en anmälan.
Citera
2020-10-26, 17:51
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Drick vatten och spola på toaletten av hjärtats lust, ju mer utåtagerande din granne blir, ju fler skäl finns det att hota honom.

Fortsätt att prata med hyresvärden, det är hans skyldighet att tala hyresgästen till rätta.
Man får som bekant inte hota sina grannar, så fortsätt anmäla honom. Även om polisen inte agerar, så visar anmälningarna på en historia av störningar.

Du menar att om jag stör honom kommer han flippa ut mer och jag får något mer seriöst att anmäla för? Jag vill bara störa upp till den nivån som man "får" störa, jag får inte bli inspelad av honom eller något. Han har försökt få mig vräkt innan för störningar att jag flyttat möbler hela natten (när jag var på semester!). Så jag kan förstå att värden tror det är groll mellan oss istället för att han är den som gör fel och jag gör rätt.

Det går inte att tala med värden. De påstår att de ringt till honom och mig men vi svarade inte! Eh, fattar de inte att man ser missade samtal? Så fick mejl som svar på mitt till dem vad han gjort på sistone och hur jag anser att de borde varna honom. Förklarade för dem att får grannen kontaktförbud får han inte vistas i sin lägenhet. De skrev tillbaka att "hoppas saker är bra nu, vi avslutar ärendet då ni inte svarade, ha en bra dag!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in