Citat:
Ursprungligen postat av
johnny_vicious
Det är väl den eviga diskussionen om motståndaren är dålig eller om vi helt enkelt var så överlägsna att vi gjorde er dåliga. Faktum är att ni kom ner som främsta titelutmanare, 2a i ligan och åkte hem med en 3-0-förlust och blev fullständigt utspelade.
Naturligtvis starkt men Häcken var ur form.
Att det ser så bra ut för er i år beror faktiskt på att de andra lagen känns sämre dvs ojämnare än i fjol och 2018. Er poängskörd i och med senaste förlusten är ju på intet sätt fantastisk jämfört med de senaste årens vinnare även era årgångar då när ni vann. Ifjol var flera lag bra , även spelmässigt jämnare och att ni då missade guldet berodde enbart på er straffoförmåga, men då landade ju flera lag bra bit över 60. I år känns lagen sämre rent spelmässigt även om en del matcher varit skapliga.
Positivt i år har väl varit Sirius och i viss mån nykomlingarna efter deras förutsättningar. Att ni skulle vinna i år såg jag som en lågoddsare men de andra lagen har gjort mindre motstånd än väntat sett till er poängskörd så långt. Häcken har väl gått som väntat ungefär totalt sett. Men en hel del matcher på slutet har varit bedrövliga - tyckte de hade ett bra lag när de hade Zuta och Bengtsson i laget under tidigare delen av säsongen, men jag ser dem mer som hyggliga överlag med fåtal toppar. Några av de bärande börjar ändock bli till åren.
Däremot ser jag Dahlberg som ett riktigt klipp att låna en såpass stark målvakt och jag vill nog gå lite i polemik mot den som nödvändigtvis ser Dahlin i MFF som bäste målvakt i serien, tycker nog att Dahlberg håller hög klass (liksom Abrahamsson när han var frisk).