2020-10-20, 21:04
Medlem
Ovcharkas avatar
Om Göteborg åker ur så undrar jag vilka spelare som andra svenska klubbar skulle kunna tänka sig gå för.

Kan inte komma att tänka på någon direkt. Målvakten, kanske? Ytterbacken Kalley? Yusuf? Evigt skadade Karashvili?

Resten av truppen är ju som klippt och skuren för superettan.
Citera
2020-10-21, 05:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Åfan det hade jag helt missat. Antar att det är ett coronabaserat beslut? Samtidigt förstår jag inte varför? Vad gäller publiken på matcherna så är det väl arrangerande lag som får tillgodogöra sig dom? UEFA får väl in sina pengar från tv-rättigheterna och dom borde ju vara än mer värda om fansen tvingas stanna hemma och titta på tv istället för live.

Japp, det är pga Covid. Deras intäkter har tydligen minskat med 500 miljoner euro pga tv-rättigheter och bortfall från sponsorer då matcherna spelades bakom stängda dörrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Om Göteborg åker ur så undrar jag vilka spelare som andra svenska klubbar skulle kunna tänka sig gå för.

Kan inte komma att tänka på någon direkt. Målvakten, kanske? Ytterbacken Kalley? Yusuf? Evigt skadade Karashvili?

Jallow tycker jag har skött sig riktigt bra annars lär Kharashvili, Yusuf och Anestis sticka utomlands så de är inte intressanta i det avseendet.
Citera
2020-10-21, 07:23
Medlem
Citat:

Wernblom hade passat perfekt hos oss.
Citera
2020-10-21, 07:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Aiesh och Yusuf skulle jag kunna se i flera top5-lag, sistnämnde garanterat.
Citera
2020-10-21, 08:57
Medlem
Citat:

Antar att du trollar för nog känner du till Söder och Paka? Visst tror alltid fans att ens lag är bättre än alla andra av ren princip men att säga att Blåvitts trupp är klippt och skuren för superettan är bara okunnigt. Många är sämre än vad lönekuvertet visar men nog håller många ok allsvensk klass och så sent som förra våren höll ju samma spelare väldigt högt klass.
Citera
2020-10-21, 09:41
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Eeeh, om du tycker att allt inte talar för att Malmö tar guldet.

Vilket lag är det som du tror tar ikapp ca 8-10 poäng på 6 omgångar?

Edit: det enda jag kan komma på som skulle stoppa Malmö är om covid-19 stoppar hela säsongen så den inte spelas klart.
Vinner Häcken hängmatchen mot DIF är man 5 poäng efter.
Citera
2020-10-21, 10:52
Medlem
BarryHeros avatar
Robert Laul avslöjade igår i sin podd att han hört att Andreas Granqvist med största sannolikhet avslutar sin spelarkarriär efter denna allsvenska säsong pga sina skadebekymmer.

Podd-avsnittet i fråga (cirka 9 minuter och 50 sekunder in): https://poddtoppen.se/podcast/1095805585/allsvenska-podden/sanningen-om-sekten
Citera
2020-10-21, 11:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Vinner Häcken hängmatchen mot DIF är man 5 poäng efter.

Vinner DIF och Sirius så blir det så här, omg. 25 ej medräknad:

1 Malmö FF 47
2 IFK Norrköping 39
3 Häcken 39
4 Elfsborg 39
5 Djurgården 39
6 Sirius 38
7 Hammarby 36
Citera
2020-10-21, 12:16
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Robert Laul avslöjade igår i sin podd att han hört att Andreas Granqvist med största sannolikhet avslutar sin spelarkarriär efter denna allsvenska säsong pga sina skadebekymmer.

Podd-avsnittet i fråga (cirka 9 minuter och 50 sekunder in): https://poddtoppen.se/podcast/1095805585/allsvenska-podden/sanningen-om-sekten
Inte alls oväntat. Granen är gammal och han har fått bakslag efter bakslag med sina ljumskar. Det känns som att han redan nu borde börja fokusera på sitt jobb som tillträdande sportchef.
Citera
2020-10-21, 13:15
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Inte alls oväntat. Granen är gammal och han har fått bakslag efter bakslag med sina ljumskar. Det känns som att han redan nu borde börja fokusera på sitt jobb som tillträdande sportchef.
Hur går det med hifs skadebekymmer i övrigt?
Citera
2020-10-21, 14:40
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Hur går det med HIFs skadebekymmer i övrigt?
Jag har ingen dagsfärsk info om t ex Andreas Landgren och Jacob Voelkerling Persson som båda fick gå av i förtid mot Häcken. Har dock svårt att tänka mig att JVP skulle bli borta länge för att ha fått en boll i huvudet. Kan vara värre med Landgren.

De som saknades på förhand var Andreas Granqvist (kapten), Anders Lindegaard (förstamålvakt), Kalle Joelsson (reservmålvakt), Assad Al Hamlawi (anfallare som gjorde pigga inhopp innan sin skada), Marcus Olsson (fiaskovärvning 1) och Shkodran Maholli (fiaskovärvning 2).
Citera
2020-10-21, 18:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimaten
Antar att du trollar för nog känner du till Söder och Paka? Visst tror alltid fans att ens lag är bättre än alla andra av ren princip men att säga att Blåvitts trupp är klippt och skuren för superettan är bara okunnigt. Många är sämre än vad lönekuvertet visar men nog håller många ok allsvensk klass och så sent som förra våren höll ju samma spelare väldigt högt klass.

Trollar, nej. Har du koll på IFK?

Vad har Söder gjort? Han var bra när han var typ 16 och fortfarande hade speed i sig. Nu för tiden är han mest skadad, och när han spelar så är han väl lika sexig som typ... Kalle Holmberg. Om ens det.

Lagemyrh är ju heller inget att ha. Antingen är han skadad fysiskt eller borta mentalt. Bra med boll men har ingen tanke med sina aktioner. Som Aiesh. Två likadana spelare.

Wernbloom nämnde nån. Hade aldrig bytt ut Karlström mot honom. Wernbloom, varit skadad nåt år, och även när han är frisk så är han högst begränsad. Vad är han bra på? Och hur?

Anestis är en habil målvakt i ett lag kring mitten. Vet inte vad man ska med honom till. Får väl 800k om man säljer honom. Bättre köpa en lika bra fast 10 år yngre spelare.

Yusuf på mitten är OK, men ingen Amartey direkt. Göteborgare har ju lyft honom som en supertalang som kommer säljas för 60m eller nåt. Det ser jag inte riktigt.

Vad finns mer? Sana som tappar boll hela tiden och allmänt inte kan fatta rätt beslut?

Tror det kan gå bra för IFK i superettan om de hamnar där. En stomme med hemvändare som borde kunna färga där nere, spetsat med - med S1-mått mätt - bra spelare som Paka, Aiesh, Sana...

Men det är ju en laddning av skitspelare i truppen. Calisir, da Graca, Sargon, Kouakou, Affane... Jösses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in