Citat:
Ursprungligen postat av
Tremadog
Nu är jag dock inte MFF fan, utan mer vän av ordning. Om ditt DIF vann SM-guld i år med, som dessutom var det typ femte på sju år, skulle du då verkligen vara missnöjd över två raka europa league slutspel från och med nästa säsong, även om det blir två missade sm guld? Slutspel där ni också gick vidare från gruppen, bl a som gruppettor?
Hade det scenariot blivit verklighet kan jag åtminstone garantera att du hade skitit blankt i om era lokalkonkurrenter sa att de inte bryr sig om era europa league slutspel, eftersom de minsann vann svenska cupen.
Min poäng är mer att andra lag måste rycka upp sig lite. Att vifta bort europaframgång och istället prata sm guld och svenska cupen gör bara lag som helt avsaknar framgång utanför landets gränser i modern tid. Dvs alla utom MFF. Det är just den losermentaliteten som cementerar Allsvenskan i kontinentens bottenträsk.
Frågan kanske inte är dumt ställd, men... ändå.
Givetvis är eu-spel något att fira. Djurgården fick inte göra det, och det gör mig såklart ledsen.
Som jag skrev innan, och mitt tycke - återupprepat - är att Malmö inte har fog att se ner på någon svensk klubb.
De sprider ordet deltagarlag kring sig, när de själva är DEFINITIONEN av deltagarlag.
Malmö är med... med de lyfter ingen trofé.
Djurgårn vann guld. Aik vann guld... Hammarby? Not o much. Göteborg vann guld...
Malmö? Nej.
Så är vi andra deltagarlag? Nej. En idiot hade påstått det - och faktum är att halva Skåne påstår det. Andra halvan ägnar sig åt skjutningar och bomber...
Malmös framgångar i Europa är bra. Östersunds också.