2020-10-22, 15:23
Medlem
Där har Löfven och company sagt sitt: 300 (sittande) personer tillåts på idrottsevenemang.
Citera
2020-10-22, 15:36
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
När man måste skryta med ett misslyckat CL-kval som en merit, då vet man att man inte har något att komma med.

Läs ditt tidigare inlägg...
Citera
2020-10-22, 16:56
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Läs ditt tidigare inlägg...

Ja att vi leder Allsvenskan som egentligen inte betyder något jämfört med Europaspel? Ja det håller jag fast vid. Men det var en passning till dig och andra som vill göra någon slags poäng av hur dåligt det är att MFF inte vann Allsvenskan under två säsonger när man samtidigt var i ett EL-slutspel. Du försöker höja Allsvenskan till någon slags statusliga endast för att ni vann den förra säsongen och samtidigt misslyckas kapitalt med Europaspel, då hittar du en genväg i dina försök att förminska MFF som lyckats med det omvända helt enkelt för att ni är bittra. I dagsläget ligger vi 1a och ni 5a, jättepinsamt alltså av MFF att vi inte vann 2018 eller 2019. I år lär vi ta den, förhoppningsvis stänger det igen truten på er.
Citera
2020-10-22, 17:39
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ja att vi leder Allsvenskan som egentligen inte betyder något jämfört med Europaspel? Ja det håller jag fast vid. Men det var en passning till dig och andra som vill göra någon slags poäng av hur dåligt det är att MFF inte vann Allsvenskan under två säsonger när man samtidigt var i ett EL-slutspel. Du försöker höja Allsvenskan till någon slags statusliga endast för att ni vann den förra säsongen och samtidigt misslyckas kapitalt med Europaspel, då hittar du en genväg i dina försök att förminska MFF som lyckats med det omvända helt enkelt för att ni är bittra. I dagsläget ligger vi 1a och ni 5a, jättepinsamt alltså av MFF att vi inte vann 2018 eller 2019. I år lär vi ta den, förhoppningsvis stänger det igen truten på er.

Säg vad du vill om status på olika turneringar och ligor, vilka troféer som betyder mest...

Så länge mff:are ser ner på andra lag och kallar deras lag för deltagarlag - samtidigt som man själv inte tar en titel på ett antal år, samtidigt som man skryter om sina miljoner, samtidigt som man hyllar gräs och avskyr plast - så får man ju ta att någon ibland säger att Malmö kanske skulle vara liiiite bättre än de är...
Citera
2020-10-22, 18:36
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Ni fixade ju ändå utmaningen när jag ställde frågan för 15 omgångar sen typ. Men du har ju en poäng såklart och även om vi varit usla i år och inte utmanar så var det lite av en karaktärsmatch även det inte var en måstematch. Tyvärr för vår del.

Men sett över året är det ändå lite av gamla Malmö även om året som sådant varit udda.
Jag minns inte riktigt vad den utmaningen var för något?

Och visst, vissa delar under året har sett jättefint ut, häcken hemma var en maktdemonstration utan dess like, dif hemma var riktigt bra organisatoriskt, första 60 minuterna nu mot dif var nog de bästa vi spelat på hela säsongen.
Citera
2020-10-22, 22:06
Medlem
Citat:
Konsten att välja vad man tycker är viktigt... Sm-guld? Nä, oviktigt. Var ju ett tag sen.

Krav pga pengar på bänken? Orättvist!

Inget cup-guld sen 80-talet? Oviktig - skitturnering!

Men eh.. europa gick bra? Ja, europa är viktigt! Bäst!

-Zlatan?
-Bäst! Maaaalmö!
-Men Hammarby...
-Ah, sämst - riv statyn!
Nu är jag dock inte MFF fan, utan mer vän av ordning. Om ditt DIF vann SM-guld i år med, som dessutom var det typ femte på sju år, skulle du då verkligen vara missnöjd över två raka europa league slutspel från och med nästa säsong, även om det blir två missade sm guld? Slutspel där ni också gick vidare från gruppen, bl a som gruppettor?

Hade det scenariot blivit verklighet kan jag åtminstone garantera att du hade skitit blankt i om era lokalkonkurrenter sa att de inte bryr sig om era europa league slutspel, eftersom de minsann vann svenska cupen.

Min poäng är mer att andra lag måste rycka upp sig lite. Att vifta bort europaframgång och istället prata sm guld och svenska cupen gör bara lag som helt avsaknar framgång utanför landets gränser i modern tid. Dvs alla utom MFF. Det är just den losermentaliteten som cementerar Allsvenskan i kontinentens bottenträsk.
Senast redigerad av Tremadog 2020-10-22 kl. 22:10.
Citera
2020-10-22, 22:34
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Nu är jag dock inte MFF fan, utan mer vän av ordning. Om ditt DIF vann SM-guld i år med, som dessutom var det typ femte på sju år, skulle du då verkligen vara missnöjd över två raka europa league slutspel från och med nästa säsong, även om det blir två missade sm guld? Slutspel där ni också gick vidare från gruppen, bl a som gruppettor?

Hade det scenariot blivit verklighet kan jag åtminstone garantera att du hade skitit blankt i om era lokalkonkurrenter sa att de inte bryr sig om era europa league slutspel, eftersom de minsann vann svenska cupen.

Min poäng är mer att andra lag måste rycka upp sig lite. Att vifta bort europaframgång och istället prata sm guld och svenska cupen gör bara lag som helt avsaknar framgång utanför landets gränser i modern tid. Dvs alla utom MFF. Det är just den losermentaliteten som cementerar Allsvenskan i kontinentens bottenträsk.

Frågan kanske inte är dumt ställd, men... ändå.

Givetvis är eu-spel något att fira. Djurgården fick inte göra det, och det gör mig såklart ledsen.

Som jag skrev innan, och mitt tycke - återupprepat - är att Malmö inte har fog att se ner på någon svensk klubb.

De sprider ordet deltagarlag kring sig, när de själva är DEFINITIONEN av deltagarlag.

Malmö är med... med de lyfter ingen trofé.

Djurgårn vann guld. Aik vann guld... Hammarby? Not o much. Göteborg vann guld...

Malmö? Nej.

Så är vi andra deltagarlag? Nej. En idiot hade påstått det - och faktum är att halva Skåne påstår det. Andra halvan ägnar sig åt skjutningar och bomber...

Malmös framgångar i Europa är bra. Östersunds också.
Citera
2020-10-23, 02:05
Medlem
Citat:

Givetvis är eu-spel något att fira. Djurgården fick inte göra det, och det gör mig såklart ledsen.

Som jag skrev innan, och mitt tycke - återupprepat - är att Malmö inte har fog att se ner på någon svensk klubb.

De sprider ordet deltagarlag kring sig, när de själva är DEFINITIONEN av deltagarlag.

Djurgårn vann guld. Aik vann guld... Hammarby? Not o much. Göteborg vann guld...

Malmö? Nej.

Så är vi andra deltagarlag? Nej. En idiot hade påstått det - och faktum är att halva Skåne påstår det. Andra halvan ägnar sig åt skjutningar och bomber...

Angående deltagarlag är jag helt enig. Att MFF-fans sprider sånt är trams. Det kan man möjligen komma undan med om man vinner typ fyra av fem år eller egentligen kanske ännu mer frekvent. Jag kan även till viss del hålla med om att de underpresterat i förhållande till sina pengar. Men pengarna kom på grund av just prestation, och det kände jag Danne borde ha lite credd för.

Med det sagt tycker jag Allsvenskan är rolig just för att inget lag springer hem den varje år. Däremot hade jag önskat att fler lag, och då framförallt storstadslagen, tog sig ut i Europa.
Citera
2020-10-23, 05:27
Avslutad
Citat:

Malmö? Nej.

Fan vilken smörja egentligen, "Buhu, MFF-supportrar kallar oss andra för deltagarlag. Ni har ingen rätt att göra det." Vem bryr sig, termen uppkom när vi vann titeln back to back på grund av all bölande från andra lags supportrar för att göra narr av dessa individer. Det är precis som andra lags supportrar älskar att trigga igång MFF-supportrar på olika sätt, danskar, grisbönder, Pedo FF, etc etc.

Borde vi vinna oftare för att vi har mest pengar, ja det borde vi men det finns flera skäl till varför man inte kan göra det i en liga som allsvenskan. Detta har vi gått igenom flera gånger i otaliga allsvenska-trådar genom åren.
Citera
2020-10-23, 07:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag minns inte riktigt vad den utmaningen var för något?

Och visst, vissa delar under året har sett jättefint ut, häcken hemma var en maktdemonstration utan dess like, dif hemma var riktigt bra organisatoriskt, första 60 minuterna nu mot dif var nog de bästa vi spelat på hela säsongen.

Maktdemonstration? 😄 Fattar du hur dåliga vi är just nu? Älgarnas BK skulle nog kunna visa upp en liknande ”maktdemonstration” mot oss för tillfället. Tur att kontraktet redan är säkrat.
Citera
2020-10-23, 07:43
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:

Malmö? Nej.

Men snälla någon, att tjafsa mellan lagen är väl varken nytt eller konstigt. Har ni stockholmare blivit så påverkade av offerskap och blir kränkta av ord?

Kanske dags för "Black-Järnkaminerna-Fans" att ändra namn till "Rosa-Genusvetarna-Klacken", så kan alla stockholmare sitta i ring och sjunga kumbaya och alla derbyn ska sluta nollnoll för det är mest rättvist och det viktigaste är ju att alla var snälla och är en del av ett tryggt rum.

Att Malmö är den enda klubben som på senare tid tagit Europa på allvar är väl inte något konstigt att hävda, tidigare var det Malmö och Göteborg som gjorde det. Att andra lag dyker upp ibland är inte jämförbart, det handlar om kontinuerligt europaspel.

Ta er kragen, res på ryggen och kasta förlorarmentaliteten på kommunala sopetippen.

Deltagare....
Citera
2020-10-23, 10:06
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Maktdemonstration? 😄 Fattar du hur dåliga vi är just nu? Älgarnas BK skulle nog kunna visa upp en liknande ”maktdemonstration” mot oss för tillfället. Tur att kontraktet redan är säkrat.
Det är väl den eviga diskussionen om motståndaren är dålig eller om vi helt enkelt var så överlägsna att vi gjorde er dåliga. Faktum är att ni kom ner som främsta titelutmanare, 2a i ligan och åkte hem med en 3-0-förlust och blev fullständigt utspelade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in