Citat:
Vad för typ av ställen brukar ni stanna till på om ni har en relativt lång bussresa till bortamatch och behöver en lunchpaus? Blir det någonsin ett snabbmatsställe som t ex McDonald's eller Subway? Finns det någon i laget som tjatar på att få stanna till på såna ställen?
Vem är den bästa spelare du har mött i Allsvenskan?
Hur tuff är fysträningen på allsvensk nivå? Hur tung är löpträningen på försäsongen?
Vilken typ av psykiska egenskaper krävs för att vara en bra spelare på allsvensk nivå?
Vem är den bästa spelare du har mött i Allsvenskan?
Hur tuff är fysträningen på allsvensk nivå? Hur tung är löpträningen på försäsongen?
Vilken typ av psykiska egenskaper krävs för att vara en bra spelare på allsvensk nivå?
Om det finns ett scandic i närheten som passar tidsmässigt tar vi ofta det. Tror föreningen och egentligen hela allsvenskan har någon deal med dom. Annars blir det någon vägkrog med husmanskost. Finns ett par spelare som ofta tjatar om donken, men chaffisen stannar bara vid någon mack för lite godis på vägen hem.
Christiansen är en väldigt bra spelare, så får väl säga honom.
Vet inte riktigt vad jag ska jämföra med. Har ju ingen koll på vad hockeyn, eller handbollen kör. Men det har varierat från år till år. Vissa år är det inne bland coacherna att bryta ner oss med tung skivstångsträning, men senaste så har det kommit in lite mer crossfit-liknande träning. Mycket puls inblandat. Gärna på tid. Det blir ett syrad för hela kroppen. Löpträningen blir det inte så mycket av. Vi har mer tuffa fotbollsträningar med kort vila och högt tempo. Inte så att man löper i skogen längre. Det man kan sträcka sig till i löpväg är att vi löper x antals sprints eller lite intervall träning mitt i en träning för att bryta av.
Jag antar att man måste kunna tackla motgångar, kunna ta kritik. Och prestera under ibland extrem press.