Citat:
Ursprungligen postat av
Temujin56
Har noterat att terminshandlarna är mycket positivare än dom som handlar på vanliga börsen.
Us terminer går upp ända tills us öppnar. Då går det ner. Detta är något som verkar ske nästan varje dag förutom en random dag i veckan.
Sen kan man också se att 9.00 så går us terminerna upp för att sedan gå ner lite och sen gå upp.
Så att gå in på bull i valfri us index klockan 8.00 varje dag och sälja runt 9.15 kanske kan vara något
Det finns inget som hindrar dig från att testa den tesen. :)
Det du pratar om är dock 'gap fills' och är något som jag frekvent skrivit om i den här tråden. Ett enklare sätt att se det på är som sagt att marknaden inte gillar dessa gaps och uppstår sådana vid öppning, eller innan öppning, kommer terminerna oftare än sällan söka sig mot +/-0 jämfört index (dvs index-terminer kontra index vid vanliga handelstider; praktiskt t ex SPX500USD kontra SPX). Även det har jag dock redan skrivit om....
Varianter på att göra som du skriver, gå in 08:00 och gå ur 09:15 eller liknande, är också en typ av strategi som används av traders.
Min senaste position i tysken var också en trade som skedde med dessa gaps och 'gap fills' som stöd och tes. Synd att jag gick ut något tidigt, men så kan det gå.
Tog även fyra nya positioner i tysken (BULL DAX), två av dessa gick -2 respektive -3% och nådde därför stoppnivå. En av dessa såldes vid +4% och den sista togs innan stängning under fredagen. Den sista har jag inte kunnat se resultat för då den svenska terminshandeln på Avanza stänger kl. 20:00. Efter det gick dock de tyska indexterminerna (DE30EUR, se tradingview) upp +0.32% efter att US-börserna vänt och börjat gå mot gröna siffror.