2020-10-18, 12:15
Medlem
Mx_1337s avatar
One more för ryss-svenskarna. Kutateladze var besviken, kanske rimligt om man ser till hur han brukar se ut i buren. Men det här var mot väldigt bra motstånd. Gamrot kom in som 17-0, KSW-champ, stor hype från europeiska scenen. Ingen lätt förstamatch. Tight match men tycker Kutateladze gjorde tillräckligt för att sno första och andra ronden, framförallt med nedslagningen i andra. Fight of the Night dessutom. Bra start.

Trodde inte Ortega skulle köra över Korean Zombie på det där viset heller. Imponerande.
Citera
2020-10-18, 18:55
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
One more för ryss-svenskarna. Kutateladze var besviken, kanske rimligt om man ser till hur han brukar se ut i buren. Men det här var mot väldigt bra motstånd. Gamrot kom in som 17-0, KSW-champ, stor hype från europeiska scenen. Ingen lätt förstamatch. Tight match men tycker Kutateladze gjorde tillräckligt för att sno första och andra ronden, framförallt med nedslagningen i andra. Fight of the Night dessutom. Bra start.

Trodde inte Ortega skulle köra över Korean Zombie på det där viset heller. Imponerande.

Kuteladze erkände sig besegrad, det var jämt men Gamrot borde tilldelats segern, måstye dock sägas att Gamrot i sin första UFC match var inte riktigt sig själv
Citera
2020-10-18, 21:38
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Kuteladze erkände sig besegrad, det var jämt men Gamrot borde tilldelats segern, måstye dock sägas att Gamrot i sin första UFC match var inte riktigt sig själv

Nä, två första ronderna gick lätt till Guram. Guram träffade mest med sina stående tekniker och den korta tiden han hamnade på backen var det han som hade kontroll och styrde med sina låsförsök. Andra ronden sänkte han till och med Gamrot. Enda ronden polacken fick något gjort var i tredje ronden men det var ändå bara drygt en och en halv minut som han hade markkontroll utan att få något gjort.

Gurams snack har snarare med ödmjukhet och missnöje över sin prestation att göra än att han seriöst trodde att han skulle förlora matchen.
Citera
2020-10-19, 12:12
Medlem
Aston-Martins avatar
Varför går Guram under georgisk flagg? Kahmzat går ju under svensk flagg.
Citera
2020-10-19, 12:19
Medlem
Aston-Martins avatar
My five cents. Jag tror Gaethje passar bättre mot khabib än Tony. Skulle Mcgregor stå för motståndet skulle Tony passa bättre. Mot Khabib behövs en solid brottare som lyckas med takedown defense likt Gleison Tibau när han mötte Khabib 2012.

Hade Tony mött Khabib hade vi fått se Tony blivit ground and pounded, kanske lyckats undvika submission men förlorat i slutändan.

Det som krävs för att slå Khabib är att försöka få matchen stående som mycket som möjligt vilket enligt min åsikt Gaethje har störst chans till. Vi såg ju vad som hände i rond 3 när Khabib mötte Mcgregor. McGregor lyckades undvika flertalet nertagningar och få matchen stående vilket resulterade i att Khabib förlorade sin första rond i karriären.

Jag tror att matchen kommer gå fulla 5 ronder, där Khabib vinner på poäng. Gaethje måste göra sitt livs match och Khabib måste vara ur fokus för att Gaethje ska ha en chans.
Citera
2020-10-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Troligtvis för att han inte har något emot landet. Lämnade Georgien 2012 för att jobba i Lund, blev kvar där och fick uppehållstillstånd förra året. Går under namnet "Georgian Viking" i ringen.

Är en annan sak med ryska muslimer, de är väl allmänt hatade av befolkningen? Khamzat kom 2011 som asylsökande och är nog evigt tacksam att Sverige tog emot honom med öppna armar. Tävlar hellre för Sverige än Ryssland, men allra helst är det nog ändå för Tjetjenien om det vore ett eget land.
Citera
2020-10-20, 16:05
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin

Såg inte vad han viftade med i denna matchen. Föregående matcher har han haft båda flaggorna.

Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Är en annan sak med ryska muslimer, de är väl allmänt hatade av befolkningen? Khamzat kom 2011 som asylsökande och är nog evigt tacksam att Sverige tog emot honom med öppna armar. Tävlar hellre för Sverige än Ryssland, men allra helst är det nog ändå för Tjetjenien om det vore ett eget land.

Finns mycket rasism i landet. Sen just självständighet är väl främst oppositionsrörelserna i regionerna som ägnar sig åt. Sen har vi motsatsen som snarare betonar att de också är ryssar och tillhör Ryssland och vill se sig som inkluderade. Har tränat med många och särskilt de äldre brukar lyfta fram att Sovjetunionen var bättre för då var de mer inkluderade och accepterade.

Hittar inte videon nu men det finns en klassiker när Khabib ryker ihop med någon som ifrågasätter att han och hans far viftar med ryska flaggan. Då säger han något i stil med att det är bara nazister som säger att dagestanier inte får kalla sig för ryssar.
Citera
2020-10-20, 16:18
Medlem
bobo909s avatar
Ja vilken fight Kutateladze mot Gamrot var. Helt klart befogat FOTN. Glad att han fick det och kände på mig att det skulle bli en split, otroligt jämn fight.

Ortega var riktigt jävla bra, kmr bli stor hype kring honom nu igen inför mötet mot Volkanovski.

Vilken tid gäller på lör svensk tid föresten? 13-14 fighter inklusive underkortet är taget
Citera
2020-10-20, 16:25
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Ja vilken fight Kutateladze mot Gamrot var. Helt klart befogat FOTN. Glad att han fick det och kände på mig att det skulle bli en split, otroligt jämn fight.

Ortega var riktigt jävla bra, kmr bli stor hype kring honom nu igen inför mötet mot Volkanovski.

Vilken tid gäller på lör svensk tid föresten? 13-14 fighter inklusive underkortet är taget

UFC 254: Khabib vs. Gaethje – här är hela matchkortet

Huvudkort:
Startar klockan 20.00 svensk tid

Titelmatch i lättvikt: (C) Khabib Nurmagomedov vs. (IC) Justin Gaethje
Mellanvikt: #1 Robert Whittaker vs. #3 Jared Cannonier
Tungvikt: #6 Alexander Volkov vs. #8 Walt Harris
Lättvikt: Jacob Malkoun vs. Phil Hawes
Flugvikt (damer): #4 Lauren Murphy vs. Liliya Shakirova
Lätt tungvikt: #11 Magomed Ankalaev vs. Ion Cutelaba

Underkort:
Startar klockan 16.30 svensk tid

Tungvikt: Stefan Struve vs. Tai Tuivasa
Catchvikt: Nathaniel Wood vs. Casey Kenney
Weltervikt: Alex Oliveira vs. Shavkat Rakhmonov
Lätt tungvikt: Da Un Jung vs. Sam Alvey
Flugvikt (damer): Liana Jojua vs. Miranda Maverick
Lättvikt: Joel Alvarez vs. Alexander Yakovlev

Khabib vs. Gaethje väntas starta omkring 22.00 svensk tid.
Citera
2020-10-23, 16:45
Medlem
Aston-Martins avatar
Khabib såg både lättad och mör ut efter att ha klarat invägningen. Detta blir spännande!
Citera
2020-10-23, 17:34
Medlem
Faan i mig så laddad jag är inför Khabib vs. Gaethje, kan inte komma ihåg ens då jag känt detta pirr inför en match, möjligtvis då Fedor Emelianenko fightades i Pride back in the days.

Denna match tror jag kommer att bli Epic i någons favör dvs någon kommer vinna på antingen KO eller Submission, chansen att matchen går 5 ronder ser jag som liten.

Antingen så slaktar Gaethje Khabib stående eller så blir det en rear naked choke av Khabib och Gaethje kommer somna sött då han aldrig kommer tappa.

Hoppas på Gaethje , men jag kommer ändå sova gott om "the eagle" fixar 29-0.
Citera
2020-10-23, 17:41
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Faan i mig så laddad jag är inför Khabib vs. Gaethje, kan inte komma ihåg ens då jag känt detta pirr inför en match, möjligtvis då Fedor Emelianenko fightades i Pride back in the days.

Denna match tror jag kommer att bli Epic i någons favör dvs någon kommer vinna på antingen KO eller Submission, chansen att matchen går 5 ronder ser jag som liten.

Antingen så slaktar Gaethje Khabib stående eller så blir det en rear naked choke av Khabib och Gaethje kommer somna sött då han aldrig kommer tappa.

Hoppas på Gaethje , men jag kommer ändå sova gott om "the eagle" fixar 29-0.

Roligt om Gaethje skulle vinna. Men om Khabib tar detta så har vi en potentiell match mellan The "GOAT" Georges St. Pierre och Khabib om den ultimata GOAT titeln!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in