Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-20, 17:52
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Skulle jag vara Tommy skulle jag söka ett jobb som gav mera klöver, men jag tror han är lat....

Han skulle aldrig kunna ha ett vanligt jobb.

Han problem nu är at han liksom en äldre prostituerad, hans "skönhet" och charm håller på att falna.... titta gärna och jämför både utseende och driv i de äldre videorna och de nyare.... Som två olika personer.

Han är ordentligt på dekis.

Ärligt talat: det är en möjlighet att han är lite onykter även när han kör sina nya videos samt när han reser runt....

Titta på hur djävla FÅ det är som tryckt like på dfm och morgonstånds inlägg..... inte många.

Tycker synd om hans döttrar. Kan inte vara roligt att ha en rockstjärna till far men utan stålarna som rockstjärnor har....

Första gången jag såg en bild på honom var i samband med den där kampanjen där han ville kasta ut bögarna ur kyrkan. Jag hade kanske hört hans namn innan, men inte tänkt mer på det. Nu var det en bild på honom och min första tanke var att den där killen var han som var på audition när de skulle sätta ihop Gyllene tider, men han platsade inte. Men han har behållit "Gessle-looken" sedan dess. För bara ett par år sedan såg han ändå ok ut. Mer Ellos-katalogen än NK om man säger, men ändå. Nu ser han ut som en fd porrstjärna som snart dyker upp i bögfilmer för det är bättre betalt.

Är det någon som tror att hans deckare finns på riktigt? Eller är det bara ett sätt för honom att skrämma upp folk han har lite hållhakar på?
Citera
2020-10-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Första gången jag såg en bild på honom var i samband med den där kampanjen där han ville kasta ut bögarna ur kyrkan. Jag hade kanske hört hans namn innan, men inte tänkt mer på det. Nu var det en bild på honom och min första tanke var att den där killen var han som var på audition när de skulle sätta ihop Gyllene tider, men han platsade inte. Men han har behållit "Gessle-looken" sedan dess. För bara ett par år sedan såg han ändå ok ut. Mer Ellos-katalogen än NK om man säger, men ändå. Nu ser han ut som en fd porrstjärna som snart dyker upp i bögfilmer för det är bättre betalt.

Är det någon som tror att hans deckare finns på riktigt? Eller är det bara ett sätt för honom att skrämma upp folk han har lite hållhakar på?
Enligt vad han själv hävdar så är manus inlämnat, men jag är liksom du en aning tveksam till hur det egentligen förhåller sig. Men den som lever får se.
Citat:
Skulle jag vara Tommy skulle jag söka ett jobb som gav mera klöver, men jag tror han är lat....

Han skulle aldrig kunna ha ett vanligt jobb.

Han problem nu är at han liksom en äldre prostituerad, hans "skönhet" och charm håller på att falna.... titta gärna och jämför både utseende och driv i de äldre videorna och de nyare.... Som två olika personer.

Han är ordentligt på dekis.

Ärligt talat: det är en möjlighet att han är lite onykter även när han kör sina nya videos samt när han reser runt....

Titta på hur djävla FÅ det är som tryckt like på dfm och morgonstånds inlägg..... inte många.

Tycker synd om hans döttrar. Kan inte vara roligt att ha en rockstjärna till far men utan stålarna som rockstjärnor har....
Ja hans döttrar är det verkligen synd om, det är alltid barnen som drabbas hårdast när en förälder gör bort sig. Och göra bort sig är han ju rätt bra på...om man säger...
Citera
2020-10-21, 05:37
Medlem
HomoHitlers avatar
Apropå hans deckare... Bilden borde det vara lite copyrigthproblem på med tanke på att den verkar snodd från James Bondfiöm, men ändrat ansiktet liiite... Nu är det nog ingen fara då upplagan lär bli minimal men ändå....
Citera
2020-10-21, 10:46
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
I de seriösa sammanhangen är det dels reseersättning men också någon slags gage, vilket är en av anledningarna till att Tommy inte längre välkomnas då han kräver för mycket betalt (som jag förstått det). Sedan brukar han kränga böcker (svart antagligen) förutom det.

Citat:
Ursprungligen postat av TomasTvivlaren
I de seriösa samfunden brukar man gå efter rekommenderade arvoden. Tror EFK, Equmenia och pingst har liknande upplägg och arvoden. Det vanliga är nog att församlingen står för arvodet. Kollekt kan givetvis förekomma men då brukar det vara till ett särskilt ändamål. Inte till en enskild predikant.

Förr och i sammanhang som inte har kopplade till samfund förekommer nog att man tar och ger av en kollekt. Detta är nog mer och mer ovanligt.

För Evangeliska Frikyrkans del är det ganska öppna med arvoden och det finns öppet att läsa på deras hemsida.
https://efk.se/download/18.4e53e9f716e8a904a5eef52/1574322307048/Arvoden%20vid%20m%C3%B6tesverksamhet%20fr%20o%20m% 202020-01-01.pdf

Tack! Det var ju ganska blygsamma ersättningar som EFS har, några tusenlappar bara. Dahlman får nog ligga i om han ska dra in en normal månadslön.
Citera
2020-10-21, 11:37
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Tack! Det var ju ganska blygsamma ersättningar som EFS har, några tusenlappar bara. Dahlman får nog ligga i om han ska dra in en normal månadslön.
Nu är ju inte Tommy rumsren så han kommer inte få predika i några kyrkor mer. Det är därför han tvingas åka runt på Krämardahls konferenser på hotell o dylikt. Där får han dela scenen med flera andra. Han gick nämligen aldrig klar profetkursen utan får nöja sig med att vara side kick åt de riktigt utvalda.
Citera
2020-10-21, 11:41
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Nu är ju inte Tommy rumsren så han kommer inte få predika i några kyrkor mer. Det är därför han tvingas åka runt på Krämardahls konferenser på hotell o dylikt. Där får han dela scenen med flera andra. Han gick nämligen aldrig klar profetkursen utan får nöja sig med att vara side kick åt de riktigt utvalda.

Han kan väl knappast ses som en bra gäst hos normala församlingar, nej.
Vad får han för lön för att delta i de där konferenserna? Borde det inte vara lättare att försöka få ett normalt jobb istället för att försöka dra sig fram som han gör nu?
Citera
2020-10-21, 12:01
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Han kan väl knappast ses som en bra gäst hos normala församlingar, nej.
Vad får han för lön för att delta i de där konferenserna? Borde det inte vara lättare att försöka få ett normalt jobb istället för att försöka dra sig fram som han gör nu?
Ingen av de där herrarna kan tänka sig göra ett ”vanligt” jobb. De är ju kallade av Gud! Vem är du att ifrågasätta deras kallelser? Va?
Vad de tjänar beror nog på vem som frågar. Krämardahlarna har ju försnillat från sina tidigare församlingar och klarat sig undan med en hårsmån från fängelse. Tommys moral känner ju alla till vid det här laget. Som att trampa på en huggorm.
Citera
2020-10-21, 12:51
Medlem
Citat:
Ingen av de där herrarna kan tänka sig göra ett ”vanligt” jobb. De är ju kallade av Gud! Vem är du att ifrågasätta deras kallelser? Va?
Vad de tjänar beror nog på vem som frågar. Krämardahlarna har ju försnillat från sina tidigare församlingar och klarat sig undan med en hårsmån från fängelse. Tommys moral känner ju alla till vid det här laget. Som att trampa på en huggorm.
Den som vill få en mer personlig bild av hur Tommy Dee resonerar kan alltid testa att skicka ett SMS eller ringa och fråga (men var försiktig med den sköra stackaren, så han inte blir tvungen att lägga tid på en polisanmälan för att freda sitt kränkta jag), då Facebook inte är något alternativ längre.
Citera
2020-10-22, 08:19
Medlem
HomoHitlers avatar
Instagram, bloggen och twitter är helt tyst från Tommy om Dagens artikel....

Någon som vet hur förtalstämningen går förresten?
Citera
2020-10-22, 08:25
Medlem
Citat:

Tyst som i graven, Corona som drar fram?
Citera
2020-10-22, 16:37
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:

Jag tror inte någon åklagare kommer ta tag i det där. Hade de gjort så hade han skrutit om det. Antagligen har han fått brev om att ärendet läggs ner. Men det kan dröja ett tag, så någon vecka till kanske man får se?
Vore skönt om tidningarna tog upp saken nu när han ska på turné med Dogge. En turné som innefattar hela två spelningar. Det är ett lustigt gäng han hamnat med.
Citera
2020-10-22, 17:17
Medlem
Citat:
Jag tror inte någon åklagare kommer ta tag i det där. Hade de gjort så hade han skrutit om det. Antagligen har han fått brev om att ärendet läggs ner. Men det kan dröja ett tag, så någon vecka till kanske man får se?
Vore skönt om tidningarna tog upp saken nu när han ska på turné med Dogge. En turné som innefattar hela två spelningar. Det är ett lustigt gäng han hamnat med.
Vet inte om gänget han lierat sig med är så mycket lustigare än han själv, de passar rätt bra ihop tycker jag. Framför allt är de lätta att avfärda, övriga frikyrkor verkar inte vilja ta i dem med tång (inte ens LO, trots att deras teologi är snarlik).
Han förde en tynande tillvaro innan han hoppade på DFM officiellt (han var ju involverad i deras verksamhet långt innan han blev "anställd"), men i och med det och sexköpet så är han numera att betrakta som en föredetting. Sådana brukar som bekant dras till varandra, så att Dogge hoppar på DFM-tåget är kanske inte så konstigt det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in