Citat:
Ursprungligen postat av
Murvelkott
För inkomståret 2018 (det senaste jag hittat utan att betala) hade Dahlman en deklarerad årsinkomst på 315.043 kronor, antar att inkomsten under fjolåret var ungefär densamma (annars hade han protesterat mot böterna han fick när han dömdes för rattfylla mm i november). Det ger en ungefärlig månadslön på 28.000 (grovt gissat). Bolaget går uppenbarligen inget vidare det heller, och nuvarande inkomst med samma sätt att räkna skulle då hamna på i runda slängar 12.000.
Går han på A-kassa eller var kommer pengarna ifrån? Ingen tar ju ut lön från DFM enligt vad som hävdas officiellt, så vem betalar?
Lägg då till att han köpte morsans kåk billigt och skänkte tillbaka den gratis åt henne. Låter storstilat, men är ett upplägg. Han räknar väl kallt med att ärva kåken ändå. Jag gissar att TD inte är där särskilt mycket. Någon borde gräva i det där. Det kanske inte är olagligt, men inte särskilt moraliskt heller.
När han inte bor på hotell finns det gott om Jesustanter han kan ta nattvard med. Hotellen antar jag DFM står för. Eller, ska vi säga sanningen? Det är de små barnen i Uganda som ser till att Tommy överlever ännu en natt. För varje hotellnatt ryker årskostnaden för skolkostnaden för tre barn i Uganda. (Jag har själv haft ett fadderbarn där...)
Ja, det är ett mysterium. Det kan ju också vara så att han hittat en fast Jesustant som förser honom med mat och husrum, medan den store författaren sitter på kontoret och tänker?
Häromdagen skrev han en obegriplig text om storm. I alla fall slutade texten med att han satt på huk i trädgården och åt mogna rönnbär. Om jag tolkade texten rätt hade ett träd blåst omkull på tomten, men jag är osäker. Han kanske bara vaknade upp i trädgården efter en kväll på krogen?