Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
1) Jeg tror at du har rett i det.
Kanskje oppringningen fra AE gikk rett til svarer på datterens telefon, og at det var årsaken til at AE brøt samtalen (hvis det var AE som ringte fra AEs mobil)? Jeg er enig i at det hadde vært naturlig å forsøke å ringe opp igjen. Jeg synes at 9.10-sms-en var uvanlig innholdsrik med tanke på at AE og den datteren hadde en avtale om å møtes på dagtid. Teaterturen kvelden i forveien ble også nevnt i den 9.10-sms-en: AE skrev noe om at det var kjekt å treffe xx igjen.
(En bruker i tråden fortalte at den datteren og TH hadde ringt til hverandre fordi de var bekymret da de ikke fikk kontakt med AE på telefon. Den datteren hadde ringt til TH da AE ikke møtte opp til en avtale som AE og datteren hadde).
Ja årsaken til at samtalen ble brutt er isåfall litt interessant, men det vet vi ikke noe detaljer om. Jeg vil ikke kalle en samtale å bli brutt hvis det går til svarer, men det kan jo hende.
En annen ting jeg har lest er at det ikke var noe
aktivitet på AE sin telefon fra 09.14 samtalen og helt fram til 10.07. Men at det var bevegelse på den helt fram til da. Det er jo en sterk indikasjon på at dette ikke handler om noe kidnapping, og ihvertfall ikke gjort av fremmede tenker jeg. Jeg mener det er stor sannsynlighet for at de ville gi litt blaffen i hennes telefon og latt den ligge, samt komme seg av gårde raskt.
Edit: med aktivitet på AE sin telefon mener jeg aktiv bruk. Det var jo innkommende anrop osv.