2020-10-21, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Godt poeng, men med en avlytter (scanner), så kan du nok bare høre den ene personen.
I tillegg må du befinne den innenfor 100 meters radius.
Når politiet avlytter (lovlig), så har de rettens kjennelse, til enten å sette opp en falsk basestasjon, eller de får teleselskapet til å koble dem på.
Når jeg var yngre, og nettet fremdeles var 1G, så så hadde jeg en slik avlytter som kunne ta inn NMT900 telefonene. Kunne bare høre den ene. Kunne for det meste høre gamle damer som satt å skravlet i timesvis.
De kan sikkert få info som de kan bruke, men langt ifra som er godt nok til å kunne planlegge en spektakulær kidnapping. I dag er det dessuten mye vanskligere å avlytte en mobiltelefon, enn i gamledager når telefonen var analog.
Ok, det kan være at du har rett, det virker som du har peiling på kommunikasjonsutstyr og biler - bedre enn meg i alle fall
Citera
2020-10-21, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg skrev ettermiddagen/kvelden fordi hvis de skulle reise til Kvitfjell den dagen, så var det vel etter THs arbeidstid på Futurum den dagen at de eventuelt skulle ha reist (hvis jeg har forstått riktig).

Hvis GM avlyttet AEs mobil over en periode på flere uker/måneder, så kan det hende at GM registrerte at AE eventuelt ofte hadde flere telefonsamtaler i 9-tiden på morgenen?

Selv om lønnsansvarlig sa at hun mente at hun hørte TH, så trenger vel ikke GM ha greid å hørt TH i bakgrunnen?

Jo, det tror jeg faktisk. Lønn er vel en høvelig gammel dame nå, og hvis hun klarte å høre TH, så tror jeg også at en evt avlytter kunne høre han.

Det som er rart, er jo at TH sa i avhør at han ringte AE for at de skulle planlegge hytteturen. Men hvorfor planla de ikke dagen før, eller dagen før det igjen, når de var hjemme og sånn. Høres merkelig skulle ta det på telefon. Hva var det som var så viktig? Hvor mange bokser med joikakake eller lapskaus de skulle ha med?
Det som er enda rarere er jo at Anne sendte meldig til datteren om at turen var avlyst.
Så her er det noe som ikke stemmer.
Ringte TH bare for å skaffe seg alibi? Vi har jo bare THs ord på at grunnen til han ringte var for å snakke om hytteturen.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-21 kl. 19:45.
Citera
2020-10-21, 19:46
Medlem
Citat:
Det som er enda rarere er jo at Anne sendte meldig til datteren om at turen var avlyst. Så her er det noe som ikke stemmer. Ringte TH bare for å skaffe seg alibi? Vi har jo bare THs ord på at grunnen til han ringte var for å snakke om hytteturen.

Og meldingen om at turen var avlyst skal ha blitt sendt fra mobilen til AEH rett etter at TH skal ha dratt på jobb.
Citera
2020-10-21, 19:46
Medlem
Det er i hvertfall noen som kjenner til at steinene blir flyttet ved snømåking, og at de nylig var fjernet. Her er det god lokalinformasjon. Dette er, merk dere, noe Minnimus opplyste oss om for lenge siden.
https://www.nrk.no/norge/denne-bilen-ble-sett-da-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.15209701
«Enden av gangveien er vanligvis sperret av med store sperresteiner for å forhindre at bilkjøring på strekningen.

Men på grunn av snøfall kort tid før Anne-Elisabeth Hagen forsvant, må steinene ha vært flyttet, bekrefter Lørenskog kommune overfor NRK.

– Vi flytter sperresteinene i forbindelse med snømåking. Når vi brøyter veien må de fjernes, sier avdelingsleder Lasse Smith i kommunalteknisk avdeling til NRK. En bil hadde ikke klart å kjøre strekningen dersom sperresteinene fortsatt sto fremme, mener avdelingslederen.

Sperresteinene er satt fram for å forhindre trafikk til og fra nabolaget langs Langvannet.

– Det hadde ikke vært mulig. Det er derfor vi har satt dem der, sier han.»
Senast redigerad av Ittno 2020-10-21 kl. 20:06.
Citera
2020-10-21, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Lurer på om man kan sende bilde . Dette var ekkelt. Må se på Dagbladet på video .

Gå inn på imgur.com
Der "dropper" du bildet, og så kommer det opp en link som du legger inn her. Trenger ikke opprette noen profil eller noe. Gjordt på 10 sekunder.
Citera
2020-10-21, 19:54
Medlem
Legokatts avatar
Ja hvorfor ringte AEH barna / sendte sms om at hytteturen var avlyst? - på forsvinningsdagen

Også sett i sammenheng med at TH skulle ringe hjem etter ca 1 time

Sett gjennom hypotese:

2 grunner

1. For å sette ektemannen i søkelyset, skape splid i TH's forklaring
2. Gi barna alibi på forsvinningsdagen i tidsperioden på 1 time (solid alibi)
Citera
2020-10-21, 19:56
Medlem
Citat:
Jo, det tror jeg faktisk. Lønn er vel en høvelig gammel dame nå, og hvis hun klarte å høre TH, så tror jeg også at en evt avlytter kunne høre han.

Det som er rart, er jo at TH sa i avhør at han ringte AE for at de skulle planlegge hytteturen. Men hvorfor planla de ikke dagen før, eller dagen før det igjen, når de var hjemme og sånn. Høres merkelig skulle ta det på telefon. Hva var det som var så viktig? Hvor mange bokser med joikakake eller lapskaus de skulle ha med?
Det som er enda rarere er jo at Anne sendte meldig til datteren om at turen var avlyst.
Ringte TH bare for å skaffe seg alibi? Vi har jo bare THs ord på at grunnen til han ringte var for å snakke om hytteturen.

Dette er hva som har kommet frem så langt om det du lurer på : https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/15/195678011/anne-elisabeth-hagen-skulle-pa-hyttetur-helga-etter-hun-forsvant
Citera
2020-10-21, 19:57
Medlem
Citat:

Fetad: Se sitat nederst.
AEs sms til datter: Det ble ikke skrevet at hytteturen var avlyst. Det ble skrevet at hytteturen var utsatt.

"Politiet sitter imidlertid på en SMS som Anne-Elisabeth Hagen sendte til et annet familiemedlem klokken 09.10, like før det siste sikre livstegnet.
Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som følge av et planlagt møte i Lillehammer."

https://www.tv2.no/a/11535844/
Citat:
Årsaken til at Tom Hagen skulle ringe Anne-Elisabeth var for å avklare om de skulle dra på hyttetur på Kvitfjell senere samme dag. Dette får Nettavisen opplyst av ulike kilder rundt Tom Hagen. Grunnen til at han måtte vente med denne avklaringen skal ha vært fordi han måtte se an arbeidsdagen sin.
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-ringte-anne-elisabeth-atte-ganger-pa-tre-timer-dagen-hun-forsvant/3423974009.html

Men det var flere detaljer som ennå ikke var spikret på dette tidspunktet. Dette gjaldt blant annet om de skulle reise hver for seg eller kjøre i samme bil. Selve avreisetidspunktet skal også ha vært uavklart.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/15/195678011/anne-elisabeth-hagen-skulle-pa-hyttetur-helga-etter-hun-forsvant
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-21 kl. 20:07.
Citera
2020-10-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du tenker på at boligens utelys, eller lys fra boligen, kan ha vært et signal - av og på.
Ja noe sånt. Det kan ikke være et vindu eller på luftealtanen i andre for det ville vist på video. Så et mer skjult dted i forhold til kamera. Og ingen kan si det er unormalt å slå av og på gatelys når man går på jobb.

Litt vanskeligere å se på video er om et vindu på luftealtanen er åpent eller lukket. Det ser de på stien om de sitter i en bil og venter. Når det forskyves en time er det veldig farlig å stå parkert nede på stien. Da må bilen kanskje ta en runde vekk mens noen sjekker huset. Det må ha vært holdt under oppsyn hele tiden for ellers kan de misse TH som drar. Så blir de stående og vente og han forlengst er på jobb.
Citera
2020-10-21, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Og meldingen om at turen var avlyst skal ha blitt sendt fra mobilen til AEH rett etter at TH skal ha dratt på jobb.

Ja. Hun tlbød at hun kunne sitte barnevakt likevel, men datteren hadde ikke behov.
Jeg tror at det ikke var endel av planen at AE skulle sende den meldingen.
Men jeg lurer veldig på hva som har skjedd. Har de kranglet, og så ble turen avlyst? Skulle de aldri på noen tur? Skulle hun egentlig drepes på Kvitfjell, men så skjønte AE at noe var alvorlig galt, og avlyste? Det er til å klø seg i hodet av.
VE kjørte oppover dit den 31, og har sagt det var den 1 november, noe som den andre parten avkreftet.
Kanskje var meningen at hun skulle drepes der oppe den 1 november. Ikke godt å si..
Citera
2020-10-21, 20:06
Avslutad
Citat:

Kanskje AEH hadde lagt inn avtaler (f.eks. elektrikeravtale, barnevakt o.l.) med kalendervarsel på mobilen den dagen, og at varselet kom like før TH dro på jobb. AEH hadde kanskje glemt disse avtalene, og derfor måtte hun tenke litt mer på dette, før hun kunne avgjøre hva de skulle gjøre for å få alt til å passe.

Tror ikke de spiste joikakaker og lapskaus på boks
Citera
2020-10-21, 20:08
Bannlyst
Citat:
Fetad: Se sitat under.
AEs sms til datter: Det ble ikke skrevet at hytteturen var avlyst. Det ble skrevet at hytteturen var utsatt.

Går vel ut på det samme. AE hadde tilbudt datteren at hun kunne sitte barnevakt, så det ble ikke den dagen. TH på sin side sier at han ringte og ringte for å avklare ang hyttetur. Om du kaller det utsatt eller avlyst spiller jo ingen rolle. Hvor fant du ordet utsatt? Det finner ikke jeg inni de to linkene du sendte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in