2020-10-21, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg synes det er veldig rart at TH som er veldig opptatt av jobben sin vil bruke arbeidstiden på å avtale en tur på hytten. Det var vel ikke noe spesielt på gang, store innkjøp eller noe. Hun handlet sikkert maten. Hun ville visst lage noe godt.
Avlysningen tror jeg TH sto for. Hun avlyser neppe på hans vegne.
Hun sa til MB at de skulle på hytten.
Etterpå sa TH at han heller ville ta møte i Lillehammer. Så drar han.
Da sender hun sms til datter og tilbyr å sitte barnevakt fordi turen er avlyst.
Hun ringer sønnen som hun har fått beskjed om. Men han refererte at hun skulle på hyttetur.
Da spør jeg meg: hvorfor sa han det. Føler meg sikker på at hun sa det samme til han som til datter. Turen er avlyst. Snakket han med henne. Gikk oppringningen fra hennes mobil til telefonsvarer og hun leste inn melding til han. Tar det 90 minutter? Altså, lyger sønnen. Han klarte ikke gjengi samtalen.

Det kan godt ha vært slik, at han avlyste før han dro ut døra.
Ja, det er jo rart. Husker ikke helt å ha lest hva sønnen og MB hadde sagt, men det er jo rart hvis sønnen sa det, for han var vel siste livstegn? 09.14.
Det har vært spekulert i om sønnen har løyet. Han sa vel først noe sånn som at han ikke husker noe som helst. Og så plutselig etter lang tid, så husker han mye bedre.
Hvis hun leste dette inn på hans svarer, så kan vel politiet få det fram, med mindre han har slettet det. Mener ihvertfall at det skal la seg gjøre å finne ut om det gikk til svarer eller hans telefon uavhengig av hva han har sagt i avhør.
Det er noe der som skurrer ihvertfall. Jeg leste en plass at datteren hadde sendt beskjed til TH: "hvor er mamma"? og da hadde han bare svart "vet ikke".
Politiet mener at bilen til sønnen kan ha vært brukt til å frakte lik. Vet ikke ha det er basert på, om det dreier seg om det som så ut som en blodflekk men som ikke var en blodflekk likevel.
Citera
2020-10-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tror du at det er mulig at den personen har med forbrytelsen å gjøre? Kan den personen ha hatt i oppdrag å gå til feks rådshusplassen for å holde utkikk og/eller for å signalisere el.l.?
Er de publiserte video-opptakene fra både 7.56 og 8.56 eller kun fra dette tidsrommet? :
"Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjøretøy."

Jeg tror at aksjonen er i gang ja
Jeg er ikke kjent
Citera
2020-10-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hva med barnebarna opp i dette ? Tenker du at de er informert om denne planen ?

Høhø. Dette er bare tankespinn fra min side. Men hvis dette har vært et reelt scenario, så har AEH, eldstedatteren, søsteren hennes med ektefelle og THE, vært involvert. Barnebarna har vært uvitende. Australia kan være et fint land for hestesport, suksessen har uteblitt på hjemmebane. THE har kanskje godt av et musikalsk miljøskifte. Kanskje flere har tenkt tanken på å emigrere?
10 milloner euro, er mer enn nok til et godt liv i Australia!
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-21 kl. 22:23.
Citera
2020-10-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg tror at aksjonen er i gang ja
Jeg er ikke kjent
Takk! Jeg mente rådhusparken og ikke rådshusplassen. Kanskje noen andre vet?
På Vg-videoen med Milli får vi se mens Milli går langs den gangveien som den bilen kjørte. God sikt mot S4 etter å ha gått 60 (?) meter av de 100 metrene.
https://www.vgtv.no/video/207020/politiet-frigir-video-her-kjoerte-den-mystiske-bilen
Citera
2020-10-21, 22:25
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg har sett du ikke har fått noen støtte for teorien din. Den er ikke veldig sannsynlig, men den er ikke mindre sannsynlig enn andre teorier heller. Jeg har flere ganger tenkt noe lignende, men slått det fra meg. Nå er jeg der igjen at jeg synes en slik teori kan være like så sannsynlig som en annen. Jeg stusser blant annet på at hun fulgte med på / eller i hvert fall trykket liker på en spåtjeneste side på facebook. En side som oppfordrer folk til å betale masse penger for å ringe for å bli spådd. Hvorfor har hun trykket liker på en slik side ? Var hun søkende som person? , var hun overtroisk ?, var hun lett å lure? var hun deprimert ? Brukte hun penger på spåtjenester ?

Var det hun selv som staget åstedet sammen med en medhjelper? La hun igjen gifteringen som en siste hilsen?

Slike teorier får man pepper for her inne, men så lenge ingen av oss har peiling får man tåle alternative teorier også :-)
Denne hypotesen er satt sammen av alle brikkene fra media. Puslespillbrikkene kan teoretisk fortelle en slik historie.

Så må jeg bare nevne en gang til at filmen Gone Girl kunne ha vært benyttet i planleggingen av et slikt plott.
Citera
2020-10-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det kan godt ha vært slik, at han avlyste før han dro ut døra.
Ja, det er jo rart. Husker ikke helt å ha lest hva sønnen og MB hadde sagt, men det er jo rart hvis sønnen sa det, for han var vel siste livstegn? 09.14.
Det har vært spekulert i om sønnen har løyet. Han sa vel først noe sånn som at han ikke husker noe som helst. Og så plutselig etter lang tid, så husker han mye bedre.
Hvis hun leste dette inn på hans svarer, så kan vel politiet få det fram, med mindre han har slettet det. Mener ihvertfall at det skal la seg gjøre å finne ut om det gikk til svarer eller hans telefon uavhengig av hva han har sagt i avhør.
Det er noe der som skurrer ihvertfall. Jeg leste en plass at datteren hadde sendt beskjed til TH: "hvor er mamma"? og da hadde han bare svart "vet ikke".
Politiet mener at bilen til sønnen kan ha vært brukt til å frakte lik. Vet ikke ha det er basert på, om det dreier seg om det som så ut som en blodflekk men som ikke var en blodflekk likevel.

Vi har funnet ut at avisene skriver at han sa Kvitfjell og barnevakt. Rot fra journalisten mest trolig. Vi vet altså ikke hva sønnen sa. Men det er uhyre viktig om han sa Kvitfjell som faren mens han i realiteten visste at hun sa barnevakt. Da er han verdt å sjekke nøye. Han har vel smartphone med seg og blir plottet inn.
Citera
2020-10-21, 22:27
Medlem
Citat:
Takk! Jeg mente rådhusparken og ikke rådshusplassen. Kanskje noen andre vet?
På Vg-videoen med Milli får vi se mens Milli går langs den gangveien som den bilen kjørte. God sikt mot S4 etter å ha gått 60 (?) meter av de 100 metrene.
https://www.vgtv.no/video/207020/politiet-frigir-video-her-kjoerte-den-mystiske-bilen

Ja der vil en kunne se lys på og av, vindu åpent eller lukket. Helt anonyme tegn ingen vil legge merke til.
Citera
2020-10-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
.
Var det ikke en telefonsamtale (kl 13.40?) fra datteren til fasttelefonen i S4, der datteren spurte TH "Vet du hvor mamma er?" og TH svarte noe slikt som "Nei, vet du hvor hun er?"
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-21 kl. 22:35.
Citera
2020-10-21, 22:35
Medlem
Citat:
Jeg har sett du ikke har fått noen støtte for teorien din. Den er ikke veldig sannsynlig, men den er ikke mindre sannsynlig enn andre teorier heller. Jeg har flere ganger tenkt noe lignende, men slått det fra meg. Nå er jeg der igjen at jeg synes en slik teori kan være like så sannsynlig som en annen. Jeg stusser blant annet på at hun fulgte med på / eller i hvert fall trykket liker på en spåtjeneste side på facebook. En side som oppfordrer folk til å betale masse penger for å ringe for å bli spådd. Hvorfor har hun trykket liker på en slik side ? Var hun søkende som person? , var hun overtroisk ?, var hun lett å lure? var hun deprimert ? Brukte hun penger på spåtjenester ?

Var det hun selv som staget åstedet sammen med en medhjelper? La hun igjen gifteringen som en siste hilsen?

Slike teorier får man pepper for her inne, men så lenge ingen av oss har peiling får man tåle alternative teorier også :-)

Wow, da jeg entret dette forumet for noen måneder siden, var dette min hovedhypotese. AEH gjorde alt selv. Og har forlengst etablert seg et annet sted, i et annet land.

Jeg er overbevist om at politiet ikke har forfulgt denne hypotesen.

(Mao. hvis jeg ba Brøske, Harris eller hun som nå har tatt over om å bevise at denne teorien er feil, så kan de ikke det.)
Citera
2020-10-21, 22:43
Medlem
Citat:
Var det ikke en telefonsamtale (kl 13.40?) fra datteren til fasttelefonen i S4, der datteren spurte TH "Vet du hvor mamma er?" og TH svarte noe slikt som "Nei, vet du hvor hun er?"

Du som har oversikt over artikler i saken. Jeg mener å huske jeg leste noe om at det var et avbrutt anrop mellom datter og AE sånn ca 09.06 eller 09.07, etter kun 2 sek eller noe sånt? Samme person som AE sendte sms til 09.10 Vet du hvor det evt stod? Det er jo litt interessant isåfall.
Citera
2020-10-21, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Du som har oversikt over artikler i saken. Jeg mener å huske jeg leste noe om at det var et avbrutt anrop mellom datter og AE sånn ca 09.06 eller 09.07, etter kun 2 sek eller noe sånt? Samme person som AE sendte sms til 09.10 Vet du hvor det evt stod? Det er jo litt interessant isåfall.
Jeg husker å ha lest det. Skal se om jeg finner artikkel om det.
Edit: Det er ikke mulig å få søketreff på VGs eldre artikler etter at de valgte å legge disse bak en innloggingsmur. Minnimus laget en fin oversikt, se nederste sitat:
Citat:
Det var en 3-sekunders avbrutt samtale kl 9.06 fra AE til det samme familiemedlemmet (en av døtrene?) som hun sendte 9.10-smsen til. Mottaker sendte senere svar til AE på sms om at de hadde avtalt barnevakt med noen andre.
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-21 kl. 22:54.
Citera
2020-10-21, 22:51
Medlem
Videoen av Hettemannen ble frigitt først den 1.juli 2020.
"Bilvideoen" ble frigitt først idag, nærmere to år etter hendelsen.
Jeg har forståelse for at ting tar tid, men er ikke dette litt i overkant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in