2020-10-20, 22:30
  #63733
Medlem
Grandiosos avatar
Något anmärkningsvärt är det ju om det som uppges stämmer; att PM nyligen suttit
i isoleringscell efter att det ska ha framkommit att han umgåtts med planer på att fly,
och att man sedan när han väl är utsläppt därifrån tycks ha slappnat av i övervakningen
av honom istället för att skärpa till den ytterligare med tanke på vad han då avsett att
ta sig för.

Sedan: Väntar man på att Madsens hustru, Jenny, ska säga något om makens tilltag idag,
så får man nog vänta förgäves ty så här låter det:
Citat:
Ekstra Bladet har varit i kontakt med Peter Madsens fru Jenny Curpen som inte vill ge något kommentar.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsen-forsokte-fly-fangelset-/

Det hade förresten apropå just henne varit dramats clou om hon varit med på noterna,
kommit i en läcker sportbil, ställt sig utanför fängelseportarna och plockat upp den
älskade rymmaren för att sedan dra iväg allt vad det gick.
Det hade varit en syn det...och en biljakt av rang hade följt. Och kanske man hade lyckats
blåsa iväg så ingen farbror polis hade hunnit ifatt.
Peter & Jenny - det mest efterspanade paret någonsin! På löpsedlarna månadervis sen.

Jag har ju trott lite att skulle PM komma att fly så kunde möjligen hustrun i Finland
tänkas vara honom behjälplig på något sätt.
Hon vill ju så uppenbart gärna ha honom fri, långt innan det utdömda straffet är avtjänat.
Fast hon kan vara helt laglydig och nåt sånt skulle aldrig falla henne in att att delta i.
Bäst att kanske tro så.
Förmodligen var hon helt ovetandes om vad maken avsåg att göra idag.
Lite trist att hon avböjde kommentarer, men förståeligt.
Citera
2020-10-20, 22:30
  #63734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag har samma tanke som dig. Hon har kanske känt sig trygg med honom bakom galler, där hon kan provocera människor i allmänhet och blåsa liv i sin rassliga konstkarriär, men när ens sexualsadistike lustmördare till man är ute i friheten, så är det kanske inte lika roligt längre?
Ska vi sätta en peng att inom 3 månader så är det skilsmässa. Eller 6 månader? Från hennes sida då. Eller är han så nyttig för henne att hon behåller honom? Fy för den lede.
Citera
2020-10-20, 22:32
  #63735
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han ser ju ut som han står och ställer in sig hos de kvinnliga poliserna (?) när han gripits. Fast det vore väl han i ett nötskal...manipulation
https://forumbilder.com/i/rqEp

(källa: https://www.bt.dk/krimi/live-politichef-afsloerer-detaljer-ved-pressemoede-om-peter-madsens-flugt-fra)
Det mediakåta ludret förnekar sig aldrig. Där står han och försöker charma kvinnor, jävla äckel rent ut sagt.

Jag har en känsla av att han enbart gjort detta för att få ytterligare 15 minutes of fame och det lyckas ju uppenbarligen, då både vi och media skriver om honom.

Det ända jag hade hoppats på just nu, är att krypskyttarna satt en kula i vardera knä på honom. Ingen operation, utan direktamputation ovanför knäskålarna, så hade han kunnat hoppat runt som Lieutenant Dan på sina jävla benstumpar I fängelset. Inget gör så jäkla ont som fantomsmärtor och ben direkt mot ett betonggolv, som orsakar skelettsmärta. Inte ens morfin biter ordentligt på det. Det hade varit ett lagomt smärtsamt straff åt honom.
Citera
2020-10-20, 22:36
  #63736
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ska vi sätta en peng att inom 3 månader så är det skilsmässa. Eller 6 månader? Från hennes sida då. Eller är han så nyttig för henne att hon behåller honom? Fy för den lede.
Det tror jag nästan att vi vågar göra. Vet inte om Danmark har 6 månaders betänketid ang skilsmässa, precis som Sverige har? I så fall kan vi nog sätta 6 månader. Det tragiska är väl att en ny kvinna kommer stå där på fängelsetröskeln och vill gifta sig med honom, när denna eventuella skilsmässa är över.
Citera
2020-10-20, 22:41
  #63737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Det tror jag nästan att vi vågar göra. Vet inte om Danmark har 6 månaders betänketid ang skilsmässa, precis som Sverige har? I så fall kan vi nog sätta 6 månader. Det tragiska är väl att en ny kvinna kommer stå där på fängelsetröskeln och vill gifta sig med honom, när denna eventuella skilsmässa är över.
Vi har inte sex månaders betänketid, om vi inte har barn tillsammans. Är man två vuxna utan barn så är man skild fortare än bläcket torkat på papperet.
Citera
2020-10-20, 22:57
  #63738
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi har inte sex månaders betänketid, om vi inte har barn tillsammans. Är man två vuxna utan barn så är man skild fortare än bläcket torkat på papperet.
Är det ändrat? Jag och mitt ex fick 6 månader och vi har definitivt inga barn ihop. Om vi skulle ha det det, så skulle jag bli otroligt chockad, då jag är homosexuell. 😂
Citera
2020-10-20, 23:12
  #63739
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Är det ändrat? Jag och mitt ex fick 6 månader och vi har definitivt inga barn ihop. Om vi skulle ha det det, så skulle jag bli otroligt chockad, då jag är homosexuell. 😂

Man behöver inte ha gemensamma barn för att det ska bli sex månaders betänketid. Det räcker att någon av makarna har vårdnad om barn. Men den där ryskan har väl inga barn, hoppas jag?
__________________
Senast redigerad av Combival 2020-10-20 kl. 23:16.
Citera
2020-10-20, 23:13
  #63740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Är det ändrat? Jag och mitt ex fick 6 månader och vi har definitivt inga barn ihop. Om vi skulle ha det det, så skulle jag bli otroligt chockad, då jag är homosexuell. 😂
Nix. Har varit så i alla år. 😊 Om båda är överens. Om en inte vill, låter jag vara osagt. Får se vad som händer i Madsens fall.
Citera
2020-10-20, 23:16
  #63741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Man behöver inte ha gemensamma barn för att det ska bli sex månaders betänketid. Det räcker att någon av makarna har vårdnad om barn.
Ah. Där har vi en liten twist. Har Turpin (hette frugan så) något barn?
Citera
2020-10-20, 23:17
  #63742
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nix. Har varit så i alla år. 😊 Om båda är överens. Om en inte vill, låter jag vara osagt. Får se vad som händer i Madsens fall.

Om bara den ena vill skiljas blir det betänketid. Synd att det inte gäller före äktenskap också
Citera
2020-10-20, 23:21
  #63743
Medlem
T34Panzers avatar
Här springer rymlingen:
https://ekstrabladet.dk/112/vild-flugt-her-loeber-peter-madsen-forkert/8335059
Citera
2020-10-20, 23:40
  #63744
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här springer rymlingen:
https://ekstrabladet.dk/112/vild-flugt-her-loeber-peter-madsen-forkert/8335059

Hur fan såg hans plan ut? Han ska ju vara väldig intelligent. Men denna "rymning" kommer ju sluta på samma sätt alla gånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in