2020-10-20, 20:30
  #63721
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det er ikke kun i Danmark, den livstidsdømte ubådsbygger har fyldt spalterne i dag. I resten af verden er hans flugt også en stor historie.
https://www.seoghoer.dk/krimi/peter-madsens-faengselsflugt-gaar-verden-rundt

Captain Madsen lär somna nöjd i natt!
Hans NAMN är nu åter en gång all over the world.

De ubesvarte spørsmålene: Hvordan kunne Madsen rømme?

Citat:
Danmarks justisminister krever gjennomgang etter at Peter Madsen ble den andre høyprofilerte fangen til å rømme fra dansk fengsel på under ett år. Dette er de ubesvarte spørsmålene etter tirsdagens drama.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/86m41A/de-ubesvarte-spoersmaalene-hvordan-kunne-madsen-roemme
Citera
2020-10-20, 20:31
  #63722
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Med tanke på vad medarbetarna sa, att om kvinnfolk kom in i verkstaden så stannade verksamheten för Madsen. Han kunde boka av jobb, möten what so ever, för lite kvinnlig fägring i verkstan. Han är fullständigt livsfarlig för kvinnor. Undrar hur de tänkte med facit i hand. Kvinnliga fångvaktare, kvinnlig psykolog, mördad kvinnlig journalist, alla älskarinnor... Det var nog sista gången han fick sitta på tu man hand med en kvinna, vare sig det är i hennes yrke eller ej.

Jo, fast samtidigt är det svårt att isolera honom från alla kvinnor. Ett fängelsestraff ska ju - i teorin - bidra till en återanpassning till samhället (även om, som jag skrev förut, internerna i praktiken ofta kommer ut därifrån mer förhärdade än de var innan, på grund av sällskapet). Och en brottsling med konstig syn på kvinnor, kommer inte att kunna förändra den synen, om han enbart får umgås med män i kanske 20-25 år. Grejen är ju, att han ska lära sig att se på kvinnor som människor, och inte bara som sexobjekt. Kunna umgås med dem som vem som helst, t.ex. på en arbetsplats.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart det är hans MO.
Han är störd och totalt gränslös.

Han runkar till kapade huvuden och sadism och iscensätter ett sånt mord så varför skulle han inte bete sig så här?

Som uppmärksamhetshorbock och en totalt störd fantasi så ser jag inte hans show som ett dugg märkligt.

Han fablar om att skjuta upp raketer illegalt i en silo, att bygga Zeppelinare i byggnaden bredvid hangaren och vill inleda en kriminell bana i en luftballong som fastnar i kyrktornet i Roskilde.

Han är dum i huvudet men inte mindre farlig för den skull. Han är farlig för att han är lika gränslös som manipulativ.


Ja och nej. Han har ju aldrig tidigare i livet tagit gisslan, hotat folk med vapen/attrapper/ (för att erhålla något, få dem att göra något - det där med spetsiga tingestar i närheten av kvinnors ögon och öron på verkstaden hade ett helt annat syfte), kapat bilar etc.. Det här är plötsligt sådana kriminella handlingar, som man förväntar sig av gängmedlemmar, bankrånare, värdetransportrånare... ÄR du verkligen inte förvånad..?
Citera
2020-10-20, 20:33
  #63723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
https://www.seoghoer.dk/krimi/peter-madsens-faengselsflugt-gaar-verden-rundt

Captain Madsen lär somna nöjd i natt!
Hans NAMN är nu åter en gång all over the world.

De ubesvarte spørsmålene: Hvordan kunne Madsen rømme?


https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/86m41A/de-ubesvarte-spoersmaalene-hvordan-kunne-madsen-roemme
Till skillnad från sina f d medinterner så får han nog inte se på tv eller läsa nyheter om sig själv. Han förstår säkert att han är på tablåerna, men han kan inte vara helt säker :-)
Citera
2020-10-20, 20:35
  #63724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, fast samtidigt är det svårt att isolera honom från alla kvinnor. Ett fängelsestraff ska ju - i teorin - bidra till en återanpassning till samhället (även om, som jag skrev förut, internerna i praktiken ofta kommer ut därifrån mer förhärdade än de var innan, på grund av sällskapet). Och en brottsling med konstig syn på kvinnor, kommer inte att kunna förändra den synen, om han enbart får umgås med män i kanske 20-25 år. Grejen är ju, att han ska lära sig att se på kvinnor som människor, och inte bara som sexobjekt. Kunna umgås med dem som vem som helst, t.ex. på en arbetsplats.




Den där återanpassningen kan man börja tänka på om 10-15 år eller så. Nu behöver både samhället utanför och innanför murarna skyddas från fanskapet. Här ska inte umgås med några kvinnliga plitar, psykologer, sjuksköterskor eller nåt. Bara män.
Citera
2020-10-20, 20:43
  #63725
Medlem
zxcvb45s avatar
Hur fungerar livstis i DK? Kommer Madsen vara en fri man igen?
Citera
2020-10-20, 20:44
  #63726
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja och nej. Han har ju aldrig tidigare i livet tagit gisslan, hotat folk med vapen/attrapper/ (för att erhålla något, få dem att göra något - det där med spetsiga tingestar i närheten av kvinnors ögon och öron på verkstaden hade ett helt annat syfte), kapat bilar etc.. Det här är plötsligt sådana kriminella handlingar, som man förväntar sig av gängmedlemmar, bankrånare, värdetransportrånare... ÄR du verkligen inte förvånad..?
Nej.
Jag är inte förvånad.
Jag har gång efter annat påtalat att det vore en dröm för Madsen att bli jagad.
Jag har gång efter annan även påtalat att glappkäften vill leka katt och råtta.

Varför skulle det här vara utanför hans kostym och såååå uppseendeväckande när den störde jäveln redan sprängt allt vad gränser heter?

Han har ju aldrig tidigare i livet tagit livet av nån i UC3 heller.

Han jagar adrenalinkickar, extas och utlösning.
Han älskar att leka katt och råtta så varför inte tjuv och polis om han nu säger det offentligt både 2014 och 2017?

Han är inte den förste psykopaten som älskar polisjakt - för hans emotionella system är out of order.

Det ÄR inte ovanligt. Det som däremot förvånar mig är att det skedde väldigt tidigt.
Citera
2020-10-20, 20:55
  #63727
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, fast samtidigt är det svårt att isolera honom från alla kvinnor. Ett fängelsestraff ska ju - i teorin - bidra till en återanpassning till samhället (även om, som jag skrev förut, internerna i praktiken ofta kommer ut därifrån mer förhärdade än de var innan, på grund av sällskapet). Och en brottsling med konstig syn på kvinnor, kommer inte att kunna förändra den synen, om han enbart får umgås med män i kanske 20-25 år. Grejen är ju, att han ska lära sig att se på kvinnor som människor, och inte bara som sexobjekt. Kunna umgås med dem som vem som helst, t.ex. på en arbetsplats.
Återanpassning för Madsen?
Han kommer inte ändra sin syn oavsett om han hade ett harem av kvinnliga proffs kring sig.

Get a grip.
Han kan inte lära sig ett dugg mer än att bli mer finslipad i sin psykopati.
Citera
2020-10-20, 21:47
  #63728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Återanpassning för Madsen?
Han kommer inte ändra sin syn oavsett om han hade ett harem av kvinnliga proffs kring sig.

Get a grip.
Han kan inte lära sig ett dugg mer än att bli mer finslipad i sin psykopati.
Det finns väl överhuvudtaget inte någon "bot" för psykopati och narcissism så vitt jag förstått. Om han hämtar njutning från sexualsadism och mord, och anser att det är värt det eventuella straff han får, OM han åker fast, då kommer inget hindra honom från att begå liknande när han väl kommer ut. Även om han då är 70 år.
Citera
2020-10-20, 22:05
  #63729
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Hur fungerar livstis i DK? Kommer Madsen vara en fri man igen?

Förhoppningsvis inte. Här får du lite info:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hardare-straff-for-mord-i-sverige
Citera
2020-10-20, 22:18
  #63730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Hur fungerar livstis i DK? Kommer Madsen vara en fri man igen?


Ja det kommer att ske och det är inte så att dom avlider på fängelse utan alla kommer ut förr eller senare.
Citera
2020-10-20, 22:19
  #63731
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Hon knullar väl på annat håll. Verkar som journalisten bara skulle med på kort tur, och att ubåten därefter i ytläge skulle till Bornholm, men fick problem och därför inte kunde nås per radio. Den har antagligen aldrig hunnit vara i u-läge under färden. Den verkar också ha sjunkit på relativt grunt vatten nära Dragörs hamn så den lär inte bli så svår att lyfta upp igen.
Ni arga män som aldrig får ligga är bra roliga. Ubåten har försvunnit och den enda förklaringen måste vara att hon knullar Peter Madsen. Det visar sig att ubåten är återfunnen men kvinnan är borta, och den enda förklaringen du kan komma på är att hon knullar någon annan. Förstår du nu hur verklighetsfrånvänd du är med facit i hand?
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Hur fungerar livstis i DK? Kommer Madsen vara en fri man igen?
Efter 12 år kan det bli tidsbestämt av regeringen. Jag vet inte mycket om hur det danska rättssystemet fungerar men det känns inte som att de komma låta honom komma ut. Lite som situationen med Anders Eklund här i Sverige.
Citera
2020-10-20, 22:23
  #63732
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Undrar vad hans fru tänkte. Kanske är hon sån att hon gärna ser att han sitter där han sitter, då vet hon var hon har honom. Men om han rymmer, så finns ju risk att hon själv kan råka illa ut. Men jag vet inte hur hon tänker. Frågan är om hon blivit attraherad av honom om hon träffat på honom innan mordet, och innan den ökända berömmelsen. Jag tror faktiskt inte det.
Jag har samma tanke som dig. Hon har kanske känt sig trygg med honom bakom galler, där hon kan provocera människor i allmänhet och blåsa liv i sin rassliga konstkarriär, men när ens sexualsadistike lustmördare till man är ute i friheten, så är det kanske inte lika roligt längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in