Något anmärkningsvärt är det ju om det som uppges stämmer; att PM nyligen suttit
i isoleringscell efter att det ska ha framkommit att han umgåtts med planer på att fly,
och att man sedan när han väl är utsläppt därifrån tycks ha slappnat av i övervakningen
av honom istället för att skärpa till den ytterligare med tanke på vad han då avsett att
ta sig för.
Sedan: Väntar man på att Madsens hustru, Jenny, ska säga något om makens tilltag idag,
så får man nog vänta förgäves ty så här låter det:
Det hade förresten apropå just henne varit dramats clou om hon varit med på noterna,
kommit i en läcker sportbil, ställt sig utanför fängelseportarna och plockat upp den
älskade rymmaren för att sedan dra iväg allt vad det gick.
Det hade varit en syn det...och en biljakt av rang hade följt. Och kanske man hade lyckats
blåsa iväg så ingen farbror polis hade hunnit ifatt.
Peter & Jenny - det mest efterspanade paret någonsin! På löpsedlarna månadervis sen.
Jag har ju trott lite att skulle PM komma att fly så kunde möjligen hustrun i Finland
tänkas vara honom behjälplig på något sätt.
Hon vill ju så uppenbart gärna ha honom fri, långt innan det utdömda straffet är avtjänat.
Fast hon kan vara helt laglydig och nåt sånt skulle aldrig falla henne in att att delta i.
Bäst att kanske tro så.
Förmodligen var hon helt ovetandes om vad maken avsåg att göra idag.
Lite trist att hon avböjde kommentarer, men förståeligt.
i isoleringscell efter att det ska ha framkommit att han umgåtts med planer på att fly,
och att man sedan när han väl är utsläppt därifrån tycks ha slappnat av i övervakningen
av honom istället för att skärpa till den ytterligare med tanke på vad han då avsett att
ta sig för.
Sedan: Väntar man på att Madsens hustru, Jenny, ska säga något om makens tilltag idag,
så får man nog vänta förgäves ty så här låter det:
Citat:
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsen-forsokte-fly-fangelset-/
Ekstra Bladet har varit i kontakt med Peter Madsens fru Jenny Curpen som inte vill ge något kommentar.
Det hade förresten apropå just henne varit dramats clou om hon varit med på noterna,
kommit i en läcker sportbil, ställt sig utanför fängelseportarna och plockat upp den
älskade rymmaren för att sedan dra iväg allt vad det gick.
Det hade varit en syn det...och en biljakt av rang hade följt. Och kanske man hade lyckats
blåsa iväg så ingen farbror polis hade hunnit ifatt.
Peter & Jenny - det mest efterspanade paret någonsin! På löpsedlarna månadervis sen.
Jag har ju trott lite att skulle PM komma att fly så kunde möjligen hustrun i Finland
tänkas vara honom behjälplig på något sätt.
Hon vill ju så uppenbart gärna ha honom fri, långt innan det utdömda straffet är avtjänat.
Fast hon kan vara helt laglydig och nåt sånt skulle aldrig falla henne in att att delta i.
Bäst att kanske tro så.
Förmodligen var hon helt ovetandes om vad maken avsåg att göra idag.
Lite trist att hon avböjde kommentarer, men förståeligt.