2020-10-20, 09:39
Medlem
bezmenovs avatar
Wolves tar poäng men spelar bedrövligt. Lookman i fulham är ämnad för stora saker!
Citera
2020-10-20, 11:47
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Exakt. Så därför är kanske det enda vettiga att avsluta det här experimentet och låta domarnas syn och hörsel avgöra, som förr?

Helst igår.
Citera
2020-10-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Däremot kan jag se två möjliga scenarion:

1. Coote la all energi på offsiden och missade helt Pickfords challenge
2. Coote såg challengen men tyckte den inte var rött kort
Eller alternativ 3: Selektiv blindhet.
Citera
2020-10-20, 12:04
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Helst igår.

Det kommer inte hjälpa. Engelska domare är helt värdelösa. Minns ni när vi tittare för en gång skull fick inblick i beslutsfattandet och höra när domaren diskuterade med assisterande? Upprörande att höra diskussionen.

https://twitter.com/TheGerrardRoIe/status/1318178546716676096
Citera
2020-10-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
I år är det ändå dags att skicka ner Burnley i avgrund. Ett sådant intetsägande lag sjukt att Pope, Tarkowski och McNeil blev kvar.

Har du nånting emot gamla gruvstäder. Det är väl skönt med landsortslag. Har vi inte tillräckligt med London-klubbar redan?
Citera
2020-10-20, 16:38
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Parodin fortsätter.

Ok så här. Jag tror verkligen inte att en professionell domare "glömmer bort" att du kan utvisa spelare för incidenter som skett efter avblåsning. Det håller jag för helt otänkbart. VAR ska granska mål, röda kort, straffar och fel identitet - jag ser bara inte hur en professionell domare tänker att "ja men offside, då kvittar vad som händer efter".

Däremot kan jag se två möjliga scenarion:

1. Coote la all energi på offsiden och missade helt Pickfords challenge
2. Coote såg challengen men tyckte den inte var rött kort

Båda är sjukt osmickrande för Coote, men någon av dem måste det vara. Att FA inte kan straffa Pickford i efterhand är också helt sjukt.

Det vore väldigt bra om PL kom ut med varför det blev som det blev, och vilka åtgärder man tänker ta för att det inte ska upprepas. För just nu florerar två rakt motstridiga uppgifter - antingen såg han det och sket i det, eller så missade han det. Nåt av dem stämmer.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-8856615/Merseyside-derby-video-referee-didnt-know-Jordan-Pickford-red-card.html

Det finns ett till alternativ och jag tror inte han glömde bort reglerna avseende hårt spel och offiside...

Han såg händelsen, han kunde helt enkelt inte fotbollens regelverk tillräckligt bra ...
Citera
2020-10-20, 16:42
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Har du nånting emot gamla gruvstäder. Det är väl skönt med landsortslag. Har vi inte tillräckligt med London-klubbar redan?

Liverpoolarna har ingen självinsikt..
Först skryta om att de är arbetarfolk, när dom vunnit en ynka ligatitel på 30år så vill dom vara andra förmer, se ner på andra mindre lyckligt lottade.

Inget nytt med andra ord.

Edit:

Ena jävla crybabies..
Senast redigerad av EastClintfood 2020-10-20 kl. 16:48.
Citera
2020-10-20, 19:38
Medlem
Fast nu var det Burnley jag avsåg.
Citera
2020-10-21, 13:41
Medlem
Dryga dussin klubbar från England, Frankrike, Tyskland, Spanien och Italien för diskussioner om bildandet av European Premier League med möjlig start redan 2022. Föga överraskande är de engelska klubbarna Liverpool och Manchester United. Även Arsenal, Chelsea, Manchester City och Tottenham ska ha kontaktats. Fem engelska lag beräknas delta, vilket skulle innebära att ett av de fyra sistnämnda lagen ej får vara med. Turneringen är tänkt att bestå av upp till 18 lag, men formatet är en punkt som det återstår att ta ställning till

Banken JP Morgan går initialt in med 4,6 miljarder £ som avräknas mot framtida sändningsrättigheter.

En europeisk superliga torde innebära slutet för CL i sin nuvarande form. Rimligtvis påverkas även de inhemska ligorna negativt. Må vi slippa en amerikanisering av den europeiska toppfotbollen.

Källa: Sky Sports
Citera
2020-10-21, 17:07
Medlem
Hunden007s avatar
Magruie är rätt överskattad.

Engelsk press är efterbliven.
Citera
2020-10-21, 18:03
Medlem
Citat:
Instead of forming a breakaway league, fixtures will be played in existing midweek slots that are currently occupied by the UEFA Champions League. It means a Premier League club could honour their European Premier League commitments during the week, while fulfilling their domestic schedule at the weekend.

https://www.skysports.com/football/news/11095/12109353/european-premier-league-what-we-know-about-fifa-backed-plans-for-cross-continental-super-tournament

Om det blir verklighet drabbas så klart Champions League mest. Den turneringen skulle ju bli ungefär vad Europa League är i nuläget, men på sikt skulle den sannolikt bli sämre än EL p.g.a. bristen på toppklassig konkurrens.

Det är väl därtill hyfsat troligt att ex Liverpool skulle ställa upp med liknande trupper i (engelska) Premier League som de i nuläget använder i FA- och ligacuperna.

Jag tror inte att det här skulle vara en bra idé på sikt. Fördelen för storklubbarna är främst tv-rättigheterna. Det är klart att Liverpool vs Real Madrid är värt mer pengar än Liverpool vs Burnley. Fast finns det inte hög risk att marknaden mättas genom toppmatcher varje onsdag under säsongen?
En annan fördel är givetvis för de lagen som inte riktigt når ända fram till Champions League varje säsong, men det gäller väl främst för de engelska lagen. Ta t. ex. de spanska lagen. Sedan 12/13 har Barcelona, Atletico Madrid och Real Madrid varit direktkvalificerade för Champions League varje år.
Fast i Premier League är det ju just nu enbart Liverpool och Manchester City som kan räkna med CL-plats, allt annat vore ett stort misslyckande. För Manchester United, Spurs, Arsenal och Chelsea är givetvis målsättningen Champions League, men minst två av de fyra kommer sannolikt inte att lyckas ta sig dit och då skulle det här givetvis vara att föredra.
Citera
2020-10-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Så skadorna på Alisson, Mané och Henderson gills inte?

Nu har ju City spelat footballmanager för länge och blir inte lika påverkade av skador så som LIverpool kan bli. Jag är inte orolig för att vara utan VVD, det jag är orolig är våran dåliga bredd på just den positionen.

Ni Liverpool-fans är ju ett gäng riktiga clowner.

Är du seriös som jämför De Bruyne (som missade mer än halva 18/19-säsongen), Mendy (som missat två år) och Laporte med långvarig meniskskada, med Henderson? Han är en truppspelare och du märker knappt nån skillnad om du sätter in Minamino på hans position. I princip vilket mittfältare som helst i Liverpool kan du ersätta Henderson med utan att tappa särskilt mycket kvalitét. Han är inte som De Bruyne för City. Dessutom har Henderson missat typ 12 matcher de senaste åren, vilket inte är nånting.

Mané har missat 9 matcher de senaste två säsongerna, och Alisson var bara borta i två månader. Och detta kallar du tunga långvariga avbräck?

Faktum kvarstår att den här korsbandskadan på Van Dijk var Liverpool's första stora (och långvariga) skada på en nyckelspelare som drabbat er på flera år så det var långt över tiden för er del. Inte för att jag önskar någon spelare i världen en skada, men för att de flesta andra topplagen har tappat stjärnspelare flera gånger om vilket har påverkat deras prestation.

Jag har under ganska lång tid hävdat att Liverpool utan Van Dijk vore som ett korthus som brakar ihop när som helst. Vi får se hur det blir med den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in