2021-04-05, 18:19
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Det är lite svårt att veta hur Liverpools form är. Det har sett betydligt bättre ut nu när Phillips och Kablak fått några matcher ihop, Fabinho där han ska vara vilket gjort att Thiago sett mer bekväm ut och med en tillgänglig Jota. Hur bra man egentligen är just nu är svårt att veta men man har åtminstone tagit sig ur den fruktansvärda svackan man varit i. Oavsett hur det slutar är Liverpool åtminstone med i kampen om fjärdeplatsen igen.
Citera
2021-04-05, 18:22
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vettefan, vad - eller vem - du syftar på med ”Wolveskillen”.
Nej, det vore väl för mycket begärt. Så antar att lookalike inte säger dig något heller.
Citera
2021-04-05, 20:04
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Kunde inte avgöra till 100% på de vinklar jag fick se men uppfriskande när supporters kan säga utan omsvep att man fick ett domslut med sig felaktigt. Ja, andraplatsen jar United nog säkrat nu. Trots att det inte ser alltför bra ut på planen så är man svårslagna och brukar vinna med uddamålet, det får man ge dem och Ole.

På tal om United är Rio Ferdinand ute och pushar för att DdG kommer vilja flytta om Henderson tagit platsen nu:

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/rio-ferdinand-david-de-gea-20321182

Som alltid när någon expert uttalar sig om en flytt finns det en agenda bakom. Alltid svårt att spekulera i vad, men det Ferdinand glömmer eller låtsas glömma är att DdG är världens bäst betalda målvakt med en lön på svettiga 375k/vecka. Kontrakt till 2023 med option på ett år till (antar United är de som aktiverar den). Vilken klubb i världen kommer erbjuda DdG ens 200k med tanke på Corona? Exklusive transfersumma.

Enda sättet DdG flyttar på sig är om United får stå för X% av lönen till 2023, annars kommer han stanna där han är. Detta flaggade jag för redan när kontraktet skrevs, att man skaffat sig en Alexis-situation till. Vi får se hur det går.

Det många också glömmer är att Henderson är en medioker målvakt. Som i så många fall vill man ha förändring bara för sakens skull. De Gea har knappast blivit bättre, jag håller med om den kritik han får, men den innebär inte per automatik att andravalet är bättre, så inte heller i det här fallet. På de relativt få matcher han spelat så visar han sin benägenhet för tabbar i i stort sett varje match.
Citera
2021-04-06, 06:58
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Det är lite svårt att veta hur Liverpools form är. Det har sett betydligt bättre ut nu när Phillips och Kablak fått några matcher ihop, Fabinho där han ska vara vilket gjort att Thiago sett mer bekväm ut och med en tillgänglig Jota. Hur bra man egentligen är just nu är svårt att veta men man har åtminstone tagit sig ur den fruktansvärda svackan man varit i. Oavsett hur det slutar är Liverpool åtminstone med i kampen om fjärdeplatsen igen.

Uppkörning ikväll. Blir spännande.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Det många också glömmer är att Henderson är en medioker målvakt. Som i så många fall vill man ha förändring bara för sakens skull. De Gea har knappast blivit bättre, jag håller med om den kritik han får, men den innebär inte per automatik att andravalet är bättre, så inte heller i det här fallet. På de relativt få matcher han spelat så visar han sin benägenhet för tabbar i i stort sett varje match.

Ifall Henderson gjort platsen till sin, om han borde gå före de Gea nu och på sikt, det är jag fel person att bedöma.

Däremot är jag fullkomligt övertygad om att DdG kommer vara svår att flytta på de kommande två åren. Ingen kommer matcha den lön han har idag, ingen kommer vilja betala någon större övergångssumma, och DdG själv kommer inte prioritera fotboll i startelvan så pass högt att han är villig att walk away från de pengar han är lovad. Inget mot DdG, väldigt få människor skulle ge upp 375k i veckan för att trivas på jobbet. Det kan man ta i något år till och sen gråta hela vägen till banken.

Om han ska någonstans är det på lån där United står för stora delar av lönen, eller att United köper ut honom. Bästa vore ju såklart om han får vara etta de här två åren och göra hyggligt ifrån sig, då slipper man ha en surande spelare som tjänar så enorma pengar som han gör.
Citera
2021-04-06, 07:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Nej men oj vilken överraskning att andra fans skriker högt om Uniteds och Liverpools tur med domare. Tror du de skriker lika högt när det egna laget eller lag på undre halvan får domslut med sig?
Som sagt, det är välkänt i England att FA favoriserar Man United och Liverpool. Så har det varit enda sedan 80-talet.
Citera
2021-04-06, 07:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Uppkörning ikväll. Blir spännande.

Ifall Henderson gjort platsen till sin, om han borde gå före de Gea nu och på sikt, det är jag fel person att bedöma.

Däremot är jag fullkomligt övertygad om att DdG kommer vara svår att flytta på de kommande två åren. Ingen kommer matcha den lön han har idag, ingen kommer vilja betala någon större övergångssumma, och DdG själv kommer inte prioritera fotboll i startelvan så pass högt att han är villig att walk away från de pengar han är lovad. Inget mot DdG, väldigt få människor skulle ge upp 375k i veckan för att trivas på jobbet. Det kan man ta i något år till och sen gråta hela vägen till banken.

Om han ska någonstans är det på lån där United står för stora delar av lönen, eller att United köper ut honom. Bästa vore ju såklart om han får vara etta de här två åren och göra hyggligt ifrån sig, då slipper man ha en surande spelare som tjänar så enorma pengar som han gör.
Det är väntat att PSG kommer att köpa De Gea.
Citera
2021-04-06, 08:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det är väntat att PSG kommer att köpa De Gea.

En av få klubbar som faktiskt har ett litet behov och ekonomiska muskler att betala de Gea. Men även om de har råd är de inte ens de så dumma i huvudet att de betalar ca 30m euro och matchar lönen på 375k - särskilt inte om de vet att United bara vill dumpa en spelare som de inte har behov av längre.

Och som sagt, få spelare flyttar med ett leende på läpparna om det innebär en halvering av lönen, särskilt inte när de är på väg neråt i karriären.
Citera
2021-04-06, 10:58
Medlem
Vad kommer att hända med Jesse Lingard efter denna säsong? Han har väl knappt spelat något för Manchester United de senaste två säsongerna, blir utlånad till West Ham där han får spela och blir en offensiv nyckelspelare där han både är en mycket bra mittfältare/anfallare och gör mycket poäng. Hans två senaste mål (mot Arsenal och Wolverhampton) har varit riktiga klassmål, och hans förarbete till 3-0 målet i går, där han drev bollen omringad av 5 Wolves-spelare, spelade fram en medspelare som gjorde mål är också något extra...

West Ham kommer väl försöka köpa honom men han borde väl platsa i många andra klubbar också... Intresset borde väl bli stort, om inte United gör en omvärdering och vill satsa på honom?
Citera
2021-04-06, 13:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Vad kommer att hända med Jesse Lingard efter denna säsong? Han har väl knappt spelat något för Manchester United de senaste två säsongerna, blir utlånad till West Ham där han får spela och blir en offensiv nyckelspelare där han både är en mycket bra mittfältare/anfallare och gör mycket poäng. Hans två senaste mål (mot Arsenal och Wolverhampton) har varit riktiga klassmål, och hans förarbete till 3-0 målet i går, där han drev bollen omringad av 5 Wolves-spelare, spelade fram en medspelare som gjorde mål är också något extra...

West Ham kommer väl försöka köpa honom men han borde väl platsa i många andra klubbar också... Intresset borde väl bli stort, om inte United gör en omvärdering och vill satsa på honom?

Man får ju lov att säga att Lingard spelade nyckelroll igår mot Wolves. Första gör han själv med soloräd, andra gör han hockeyassist med lurig vändning vid hörnflaggan (som egentligen nog var för honom själv att springa på men blev perfekt för Masuaku), 3-0 också ett fenomenalt förarbete.

1 år kvar på kontraktet med United. Det rimligaste är väl om West Ham köper honom för en 10-15m. Bra lösning för alla tre parter?

Känns lite som en Danny Ings/Wilfried Zaha. Funkade inte i storklubben men kan vara stjärna i en mittenklubb.

För övrigt väldigt fin räd av Adama för 1-3 också. Kul att se, spektakulära insatser.
Citera
2021-04-06, 14:42
Medlem
Citat:
Min uppfattning som rivaliserande supporter är att United tycks få en hel del av dessa marginalbeslut med sig, sen kan det såklart vara min bias men.
Jag vill inte riktigt hålla med dig, där har varit en hel del incidenter med marginalbeslut som gått emot United med, speciellt efter några tränares ganska uppenbara mediatricks.
Både i uteblivna straffar framåt som betydligt högre tillåtelse av armar av offensiva spelare.

Sen är där även tillfällen när vi fått straff när det inte skulle vara det och även som igår när det mest troligt bör vara straff (tyckte inte de repriser som visades under matchen var jättetydliga och har inte orkat leta upp situationen men jag var tämligen säker på att det skulle dömas straff när det hände) men det händer alla lag under en säsong.

Så nej, tycker inte vi vart så extremt förfördelade som många vill ha det till.
Citera
2021-04-06, 14:45
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Jag vill inte riktigt hålla med dig, där har varit en hel del incidenter med marginalbeslut som gått emot United med, speciellt efter några tränares ganska uppenbara mediatricks.
Både i uteblivna straffar framåt som betydligt högre tillåtelse av armar av offensiva spelare.

Sen är där även tillfällen när vi fått straff när det inte skulle vara det och även som igår när det mest troligt bör vara straff (tyckte inte de repriser som visades under matchen var jättetydliga och har inte orkat leta upp situationen men jag var tämligen säker på att det skulle dömas straff när det hände) men det händer alla lag under en säsong.

Så nej, tycker inte vi vart så extremt förfördelade som många vill ha det till.

Det är väl det som är grejen, folk registrerar bara de uppseendeväckande beslut som går med en rival, inte mot. Har du några klipp när ni inte fick det ni borde fått med er? Jag kollar inte era matcher, däremot har jag sett en hel del klipp där ni får marginalbesluten med er och då är det nära till tanken "typiskt United att få det med sig".

Såg något klipp på alla era straffar från i fjol och många är tveksamma som ni får, endast ett fåtal solklara. Någon rent felaktig (Brunos snurrfint där han stämplar motståndaren och faller mot... Villa? den mest flagranta)
Citera
2021-04-06, 14:51
Medlem
Citat:

Gällande andra delen så finns det ju även ett hyfsat behov av spelare i United på vissa platser så det behöver inte heller vara som så att cash och lön är ett issue utan det snarare kommer bli en omfördelning av hur pengarna används. Det som kan diskuteras där är väl om spelare i andra klubbar vill lämna dessa klubbarna för United och om de motsvarar de kriterier som OGS har.

Det intressanta med DDG tycker jag ändå är att han denna säsongen faktiskt mer börjat prestera på nytt iom konkurrensen från Hendo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in