Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Det är lite svårt att veta hur Liverpools form är. Det har sett betydligt bättre ut nu när Phillips och Kablak fått några matcher ihop, Fabinho där han ska vara vilket gjort att Thiago sett mer bekväm ut och med en tillgänglig Jota. Hur bra man egentligen är just nu är svårt att veta men man har åtminstone tagit sig ur den fruktansvärda svackan man varit i. Oavsett hur det slutar är Liverpool åtminstone med i kampen om fjärdeplatsen igen.
Uppkörning ikväll. Blir spännande.
Citat:
Ursprungligen postat av
bananjukka
Det många också glömmer är att Henderson är en medioker målvakt. Som i så många fall vill man ha förändring bara för sakens skull. De Gea har knappast blivit bättre, jag håller med om den kritik han får, men den innebär inte per automatik att andravalet är bättre, så inte heller i det här fallet. På de relativt få matcher han spelat så visar han sin benägenhet för tabbar i i stort sett varje match.
Ifall Henderson gjort platsen till sin, om han borde gå före de Gea nu och på sikt, det är jag fel person att bedöma.
Däremot är jag fullkomligt övertygad om att DdG kommer vara svår att flytta på de kommande två åren. Ingen kommer matcha den lön han har idag, ingen kommer vilja betala någon större övergångssumma, och DdG själv kommer inte prioritera fotboll i startelvan så pass högt att han är villig att walk away från de pengar han är lovad. Inget mot DdG, väldigt få människor skulle ge upp 375k i veckan för att trivas på jobbet. Det kan man ta i något år till och sen gråta hela vägen till banken.
Om han ska någonstans är det på lån där United står för stora delar av lönen, eller att United köper ut honom. Bästa vore ju såklart om han får vara etta de här två åren och göra hyggligt ifrån sig, då slipper man ha en surande spelare som tjänar så enorma pengar som han gör.