Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
När det går dåligt sågas båda klubbarnas trupper men tycker att vare sig Arsenals eller Uniteds trupper är så dåliga som många gånger sägs. Nu går United bra för stunden och då klagas det inte lika mycket men om /när de dippar igen så lär det komma igen.
För stunden var väl att ta i, sedan Bruno kom så är det bara ett lag som tagit fler poäng (ett tror jag det är) i PL än United och det är Liverpool. Man har dessutom varit i semifinal i LC, FA, EL och blev 3a i ett PL som aldrig vart mer konkurrenskraftigt.
Det är rätt intressant när artiklarna innehåller "what if United clicked?" och ja, spelmässigt så klarar vi inte av att gå in och göra 90 bra minuter i match efter match (Everton igår är ett lysande exempel, första 30 är riktigt ritkigt bra, sedan vet i sören vad som händer)
Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Ingen VAR som kan titta på situationerna men vad tycker vi om dessa från gårdagen? Inget att bry sig om eller bestraffning i efterhand. Tycker att den första är värre även om den andra ser mer våldsam ut. Frågan är om Bruno vet vad han gör eller om det mer är en olyckshändelse att Bailly samtidigt kommer farande.
https://twitter.com/NilSatisNews/status/1341863732641738755?s=19
https://twitter.com/AJ3/status/1341866437837811720?s=19
Jag var bombis på att Cavani skulle fått rött, vet i fan vad han sysslade med.
Reprisbilderna såg det ju ut som att domaren tittade på hela situationen och han pratade med dem efteråt så jag tror du kommer bli besviken.
Gällande Bruno så vill jag hoppas att han ger knuffen som de flesta gör vid en höjdboll för att få motståndare ur balans, inte för att knuffa han mot Bailly som kommer som ett vettvilling. De där knuffarna borde beivras, även de som är vid sid och kortlinjer och reklamskyltar för de kan gå så in i helskotta fel. I detta fallet dock tycker jag snarare Bailly är den som skall ha rött, man kan inte komma som en ångvält ÖVER och IGENOM allt bara för man råkar vara först på bollen. Men det är Bailly i ett nötskal, han kan vara riktigt bra i 99.9% av en match som igår - sedan har han en eller två liknande saker som antingen renderar i utvisning, straff eller skada (oftast på sig själv).