2020-10-20, 12:46
  #1801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Knivar byxor och fällor. Byter jägarna kläder i skogen? Eller Knivarna hittades hos honom lixom byxorna. Sannolikheten för att han skulle råkat få byxor och kniv med blod från 4 st lodjur som är tjuvjägare är lika med noll. Han råkade byta till sig just dom byxorna . Tror du själv på de. Vittnet vittnar om att omfattande lodjur jakt förekommer och senare gör polisen dessa fynd. Hon kan ju knäppaste kunnat planterat ut dom blod Dan från 4 ökända djur.

Har börjat följa detta ärende då det verkar ha alla ingredienser för ett totalt kaos.
Om vi här på forumet för en kort stund glömmer den svenska avundsjukan om att KH är miljardär och inställningen att samtliga åtalade mördar varg till höger och vänster så undrar jag hur stor är chansen att detta inte blir en fars att minnas i en kommande rättslig prövning.

Om vi börjar med KH,
1. Han har "tänkt" att skjuta varg i lågskor med en hagelbössa utan skott på 40 minuter. Sug på den...Åklagaren säger "tänkt". Alltså en hypotes, en tro. Ett samtal med sin syster som är feltolkat pga tillgången till hörlurar som popartister har var begränsad hos NOA.
2. Han hade överlämnat gift till Fam Persson runt 2012. Han kände inte dem, skulle någon här överlämna ett dödligt gift till någon man inte känner? Tror inte det. Men åklagaren tror detta då huvudvittnet berättat i sina sämre stunder. Hon erkänner idag att hon hittat detta och haft det gömt.

Sedan RP,
1. Tänkt att tillsammans med KH skjuta varg när han förberedde för kundjakt. Återigen en hypotes.
2. Loblod på byxorna. En tanke som slår mig, hur många orienterare, hundägare eller svampplockare har blod från skyddade rovdjur på byxor? Löpblod eller skadade djur? Hur skall man bevisa att RP tagit lo av daga bara för att det finns 4 st olika DNA på byxor på en person som jobbar med att gå i skog och mark? Eller...hemska tanke..kan det vara planterat?

Vidare Herr P,
Tydligen så är han endast misstänkt för att ha vägt upp gift med meningen att döda varg. Alltså inte längre att ha lagt ut. Återigen en hypotes men denna gång tar en person på sig att denne hanterat giftet vilket flera av hennes närstående intygar. Alltså hennes egen dotter och mor! Vad kan man fälla honom på? Finns bara hypotes och ett tillbaka draget vittnesmål fr huvudvittnet som dödas av hennes närstående.

Sist men inte minst Fru P,
Arma människa vad hon ställt till med, tycker faktiskt synd om henne om det nu är som hennes advokat säger att hon blivit totalt vilseledd och utnyttjad av rättsystemet. Om ni för en stund tänker efter. Skulle era fruar, män eller sambon dra gång något liknande eller skulle de ber dig ta bort skiten ur huset? Tror inte många skulle välja att anmäla om det inte vore för något annat. Men denna person med sitt dåliga mående utnyttjar miljöåklagaren för att komma åt KH som de hatar sedan länge. Man valde att inte ta hennes man för giftet utan struntade i detta för att få nåt på KH. Det är ju uppenbart vare man gillar honom eller inte. Kvinnan har i förtvivlan tagit tillbaka allt. Hon är istället nu medmisstänkt. Vad kan hon fällas för? Falsk tillvitelse? nä, tror inte det då hon redan anmält sig för detta och åklagaren lagt ner saken. Hon överklagade till och med beslutet men även detta lades ner!
Medhjälp till förgöring? Men hon har ju tillsammans med sina nära och kära berättat. Dessutom har NOA erkänt att man sagt åt henne att hänga kläder med gift på speciell plats för att kunna komma tillbaka i en upprepad husrannsakan, de poliserna är under utredning för att ha planterat bevis!!! Det fanns inget gift första gången eftersom de tillsammans med hund sökte igenom men fann inget förutom skrinet som kvinnan berättat vart det stod.
Alltså finns inget på KH och Herr Persson som bevisar åklagarens hypotes utom rimligt tvivel. Däremot vittnen som styrker kvinnans sista berättelse.
Tänk om det är som kvinnan numera säger efter att ha fått hjälp från psyk. Tänk om vi har ett samhälle som bestämmer vilka som skall fällas och arbetar för detta? Vad säger ni. Blir det fällande eller friande? Hur som helst så tror jag på en lång följetång i det här fallet.
Citera
2020-10-20, 12:56
  #1802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Men då är det väl på plats att han berättar vem han lånat ut byxorna till då och knivarna. Det finns ju säkert Dan från den personens på både byxor och kniv. Inte så svårt om man vill bevisa sig oskyldig.

Nu avslutar jag den här dialogen. Inte lätt att diskutera med någon som skriver i gåtor. Vem är tex den där Dan som du yrar om?
Citera
2020-10-20, 13:23
  #1803
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Nu avslutar jag den här dialogen. Inte lätt att diskutera med någon som skriver i gåtor. Vem är tex den där Dan som du yrar om?
ursäkta men min telefon skriver om ord inland och jag har svårt att se vad jag skriver på telefon. Behöver nya glasögon. Men av sammanhanget så förstår nog dom flästa att det är dna det ska stå dna och inte Dan som är ett namn
Citera
2020-10-20, 13:48
  #1804
Medlem
alicia66s avatar
Klart Karl är skyldig Sätter man upp vägspärrar för att inte länsstyrelsen ska kunna ta sig fram med bil så har man något att dölja. Ingen som är oskyldig har sånt behov av att försvara sig högt överallt. Ingen oskyldig har behov av att sätta dit poliser och åklagare. Oskyldiga är otacksamma att polisen gör sitt jobb. Förmodligen blir inte Karl dömd men jobbet är inte ojort då tjuvjägare har fått vetskap om att dom har en blåslampa i baken. Bra jobbat polisen.
Citera
2020-10-20, 13:57
  #1805
Medlem
Huntsmans avatar
Nja, snarare blir en av konsekvenserna av denna soppa att djur får plågas i onödan:

https://www.jaktojagare.se/kategorier/varg/jagarna-vagade-inte-avliva-skadad-varg-20191202/
Citera
2020-10-20, 14:09
  #1806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
ursäkta men min telefon skriver om ord inland och jag har svårt att se vad jag skriver på telefon. Behöver nya glasögon. Men av sammanhanget så förstår nog dom flästa att det är dna det ska stå dna och inte Dan som är ett namn

Ett sista inlägg. Du påstår att du läst både FUP och stämningsansökan. Då är du förmodligen medveten om att RP inte ens är åtalad för någon lodjursjakt. Han är tillsammans med KH åtalad för den påstådda vargjakten i virsboskogarna 2018-10-18.
Citera
2020-10-20, 14:16
  #1807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Klart Karl är skyldig Sätter man upp vägspärrar för att inte länsstyrelsen ska kunna ta sig fram med bil så har man något att dölja. Ingen som är oskyldig har sånt behov av att försvara sig högt överallt. Ingen oskyldig har behov av att sätta dit poliser och åklagare. Oskyldiga är otacksamma att polisen gör sitt jobb. Förmodligen blir inte Karl dömd men jobbet är inte ojort då tjuvjägare har fått vetskap om att dom har en blåslampa i baken. Bra jobbat polisen.

Tänker du verkligen objektivt nu. Jag tror mig se att du har en förutbestämd åsikt och den får du gärna ha för mig. Men om man ser det som så att man inte vill ha onödig trafik på sina vägar pga tex nedskräpning (har själv sett hur det ser ut efter utländska bärplockare) eller stölder ur skogsmaskiner (som ju inte polisen gör ett dugg åt) och väljer då att sätta upp bommar på sina vägar. Är man då per automatik en vargmördare? Nää, knappast.
Man kan ju gå och cykla. När jag är i naturen vill jag gå och titta med kikare och kamera. Inte fräsa runt i bil. Hade jag blivit anklagad för det som KH blivit och som han då anser sig var oskyldig till. (det har ju bevisligen framkommit fakta som visar på smutsiga saker fr Polisens sida) och hade haft de pengar KH har, klart som fan jag hade använt dem till att rentvå mig. Skall jag bara sitta på min pall och vänta? Om man väljer att försvara sig med näbbar och klor är man då per automatik också en som skjuter rovdjur?
Citera
2020-10-20, 14:37
  #1808
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Tänker du verkligen objektivt nu. Jag tror mig se att du har en förutbestämd åsikt och den får du gärna ha för mig. Men om man ser det som så att man inte vill ha onödig trafik på sina vägar pga tex nedskräpning (har själv sett hur det ser ut efter utländska bärplockare) eller stölder ur skogsmaskiner (som ju inte polisen gör ett dugg åt) och väljer då att sätta upp bommar på sina vägar. Är man då per automatik en vargmördare? Nää, knappast.
Man kan ju gå och cykla. När jag är i naturen vill jag gå och titta med kikare och kamera. Inte fräsa runt i bil. Hade jag blivit anklagad för det som KH blivit och som han då anser sig var oskyldig till. (det har ju bevisligen framkommit fakta som visar på smutsiga saker fr Polisens sida) och hade haft de pengar KH har, klart som fan jag hade använt dem till att rentvå mig. Skall jag bara sitta på min pall och vänta? Om man väljer att försvara sig med näbbar och klor är man då per automatik också en som skjuter rovdjur?
Ja lite förutfattade meningar har jag men är medvetet om den. Men jag har en väldig förmåga att vara objektiva i rättsfall. Enligt Karl själv är bommarna uppsatta för att "Ska länsstyrelsen hit Så ska dom fån få gå" Det handlar inte om något jäkla skärp. Det enda Karl tjatar om när hans vän blir gripen är att personen ska begära rätt advokat. Att säga "Dom har inget" är det samma som att jag är skylldig men dom kan inte bevisa det.
Citera
2020-10-20, 14:57
  #1809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Tänker du verkligen objektivt nu. Jag tror mig se att du har en förutbestämd åsikt och den får du gärna ha för mig. Men om man ser det som så att man inte vill ha onödig trafik på sina vägar pga tex nedskräpning (har själv sett hur det ser ut efter utländska bärplockare) eller stölder ur skogsmaskiner (som ju inte polisen gör ett dugg åt) och väljer då att sätta upp bommar på sina vägar. Är man då per automatik en vargmördare? Nää, knappast.
Man kan ju gå och cykla. När jag är i naturen vill jag gå och titta med kikare och kamera. Inte fräsa runt i bil. Hade jag blivit anklagad för det som KH blivit och som han då anser sig var oskyldig till. (det har ju bevisligen framkommit fakta som visar på smutsiga saker fr Polisens sida) och hade haft de pengar KH har, klart som fan jag hade använt dem till att rentvå mig. Skall jag bara sitta på min pall och vänta? Om man väljer att försvara sig med näbbar och klor är man då per automatik också en som skjuter rovdjur?

Jag har personligen "drabbats" av de begränsningar som Hedins vägavstängningar innebär. Har dock full förståelse för hans agerande. Har du trakasserats av länsstyrelsens vargkramare sedan 2012 ligger nog någon form av hämndbegär nära till hands. KH hymlar inte med att han inte vill ha så stor vargstam som det är nu i sina skogar vilket inte innebär att han därför har jagat varg illegalt.
Citera
2020-10-20, 15:01
  #1810
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Tänker du verkligen objektivt nu. Jag tror mig se att du har en förutbestämd åsikt och den får du gärna ha för mig. Men om man ser det som så att man inte vill ha onödig trafik på sina vägar pga tex nedskräpning (har själv sett hur det ser ut efter utländska bärplockare) eller stölder ur skogsmaskiner (som ju inte polisen gör ett dugg åt) och väljer då att sätta upp bommar på sina vägar. Är man då per automatik en vargmördare? Nää, knappast.
Man kan ju gå och cykla. När jag är i naturen vill jag gå och titta med kikare och kamera. Inte fräsa runt i bil. Hade jag blivit anklagad för det som KH blivit och som han då anser sig var oskyldig till. (det har ju bevisligen framkommit fakta som visar på smutsiga saker fr Polisens sida) och hade haft de pengar KH har, klart som fan jag hade använt dem till att rentvå mig. Skall jag bara sitta på min pall och vänta? Om man väljer att försvara sig med näbbar och klor är man då per automatik också en som skjuter rovdjur?
Mljardäten äger gamla kontantkort mobiler och har skaffat Whatsapp för att det är gratis. Det är så klart inget bevis men.
Citera
2020-10-20, 15:05
  #1811
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ja lite förutfattade meningar har jag men är medvetet om den. Men jag har en väldig förmåga att vara objektiva i rättsfall. Enligt Karl själv är bommarna uppsatta för att "Ska länsstyrelsen hit Så ska dom fån få gå" Det handlar inte om något jäkla skärp. Det enda Karl tjatar om när hans vän blir gripen är att personen ska begära rätt advokat. Att säga "Dom har inget" är det samma som att jag är skylldig men dom kan inte bevisa det.

Kanske är det så eller så uttrycker han sig på ett visst vis. Jag vet inte. Nu verkar det vara så om man läser i tråden att RP inte längre är misstänkt för LO jakt trots DNA från blod. Alltså ytterligare en misstanke borta.
Då har KH 2 st misstankar kvar om jag fattat allt rätt. "Tänkt" vargjakt & giftöverlämnande.
RP har "tänkt" vargjakt tillsammans med KH. 1 misstanke.
Herr P har förberedelse till grovt jaktbrott i form av att ha vägt gift, alltså 1st misstanke kvar.
Fru P har medhjälp till förberedelse till grovt jaktbrott, 1 misstanke.

Man undrar ju hur alla resurser som satts in kan försvaras av detta. Vad tror ni blir domen?
Citera
2020-10-20, 15:10
  #1812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jag har personligen "drabbats" av de begränsningar som Hedins vägavstängningar innebär. Har dock full förståelse för hans agerande. Har du trakasserats av länsstyrelsens vargkramare sedan 2012 ligger nog någon form av hämndbegär nära till hands. KH hymlar inte med att han inte vill ha så stor vargstam som det är nu i sina skogar vilket inte innebär att han därför har jagat varg illegalt.

Säga vad man vill om KH men har står upp för sin sak till 110%. En egenskap få har i Sverige idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in