2020-10-19, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Du vet att träningen går bra när polisen arresterar dig för du ser "olagligt stor ut"

Fast det syns ju direkt om folk tar nåt. Sen är det ändå väldigt lätt att dölja i tester. De flesta som hävdar "natural" tar ju nåt.

Sen är det ju resursslöseri så länge inte anabolakillen är grovt kriminell i övrigt. De kan ju börja med att gripa invandrarkillen som slog ner blondinen istället. Har man extrem resursbrist så måste man prioritera.

Insatsstyrkan lär väl själva använda en del kan man gissa.
Senast redigerad av Juristen08 2020-10-19 kl. 23:40.
Citera
2020-10-19, 23:51
Medlem
Citat:
Nej jag vred inte ett jävla skit på sanningen.

Att en kroppsbyggare går på roids är inget brott. Mannen ifråga har kanske befunnit sig i Sverige ett halvt dygn när han greps. Ska man arresteras för att man sätter en spruta i arslet UTANFÖR sverige?

Han blev inte busted för narkotika (vilket du tycks används som han satt med 20kg kokain) han hade RÖKT PÅ.

Med ditt genomkorkade resonemang så ska alltså svenskar arresteras för narkotikabrott och gripas på arlanda för dom rökt hasch på ett cafe i holland och har det i blodet. "busted for narcotics!!!" kanske kan polisen sitta på arlanda och gripa dom direkt dom kommer av planet?

""Vi är pålästa här uppe" säger Henrik Blusi. Och Freeman är inte längre välkommen i Sundsvall."

Att den där sparrisen som inte ens klarar av att fylla ut armarna på sin skjorta hatar muskler är inte ett dugg förvånande

https://static-cdn.sr.se/sida/images/110/3474433_2048_1152.jpg

edit: för den intresserade så är det inte bara anabola som Henrik Busi jagar:

"Efter ett tips kunde polisen beslagta hembränningsutrustning och sprit hos en 20-årig man i Sundsvalls kommun i torsdags. Han är nu misstänkt för olovlig sprittillverkning – ett brott som blivit allt ovanligare."

Hör Henrik Blusi, förundersökningsledare polisen, berätta om beslaget

Vill börja med att poängtera att jag inte lägger någon större värdering i polisens insatser i denna fråga. Jag varken försvarar/stöttar eller kritiserar.

Du skrev följande:
Citat:
Minns ni när Toney Freeman blev arresterad på öppen gata för han såg stor ut
Jag blev väldigt nyfiken när jag läste det så var bara tvungen att googla och några sökningar visade på att du inte alls beskrev vad som faktiskt hände. Jag har inget större förtroende till media, så vem talar sanning? Du eller en artikel som hänvisar till polisens insatschef? Om artikeln trots allt är korrekt så förenklade du storyn rätt så härligt.

Ett snabbtest visade på spår av narkotika.

Vad polisen lägger sina små resurser bäst på har jag ingen åsikt om, men faktum är att tillslag mot gym och att sätta dit folk pga dopning ingår i polisens arbetsuppgifter. Gjorde man rätt i fallet Toney Freeman? Ingen aning, bryr mig inte. Tyckte mest det var intressant det du skrev först då det var en väldigt förenklad bild av vad som skett. Också intressant att varje gång ett tillslag sker så är det antingen så att polisen prioriterar fel och istället borde städa upp förorten, eller så går man på fysiska attribut hos vissa poliser och ska börja snacka om mått på biceps och att vissa poliser är avundsjuka. Båda lika löjliga eftersom polisen har ett brett spektrum av arbetsuppgifter och måste göra insatser inom hela ramen av dessa. Så länge anabola är olagligt kommer polisen göra insatser mot och kring detta, inte svårare än så.

Sverige har i dag en lagstiftning som förbjuder privat tillverkning av sprit. Om polisen får ett tips om olovlig tillverkning av sprit, ska inte polisen agera på det då med tanke på att det 1) är olagligt och 2) kan medföra oerhörda konsekvenser av de som dricker skiten? Håller man inte med om detta får man väl hoppas att lagstiftningen ändras? Kritisera politikerna istället eller ska polisen strunta i lagstiftningen?

Citat:
Källa på att det drivs narkotikahandel på gymmen?

Citat:
Erik Sjöquist från Polisen Helsingborg berättat att det är svårt att mäta hur många idag som använder otillåtna preparat som anabola och androgena steroider, det vill säga könshormon som tillverkas på kemisk väg. Och personer som börjar med den här typen av droger hamnar ofta i värre problem.
– Vi ser att det är ett stort problem, just för att bruket av steroider gör att många även trillar in i annat missbruk med narkotika säger Erik Sjöquist.

https://www.hd.se/2017-12-04/de-jobbar-for-att-stoppa-droger-pa-helsingborgs-gymhttps://www.hd.se/2017-12-04/de-jobbar-for-att-stoppa-droger-pa-helsingborgs-gym

Såvida du inte tror Polisen ljuger om detta. Finns andra källor också, bara googla gym + narkotikahandel. Och jag hoppas jag inte behöver förklara att om ett gym där många som brukar anabola+narkotika går till så leder det i sin tur till att det köps och säljs anabola+narkotika på gymmet, det är inte raketforskning. Polisen vet om detta och det är därför man gör dessa insatser. Rätt eller fel? Jag ser det gärna på mitt gym, bra om det är städat. Toney Freeman har jag ingen åsikt om.
Citera
2020-10-20, 00:00
Bannlyst
Citat:
Såvida du inte tror Polisen ljuger om detta. Finns andra källor också, bara googla gym + narkotikahandel. Och jag hoppas jag inte behöver förklara att om ett gym där många som brukar anabola+narkotika går till så leder det i sin tur till att det köps och säljs anabola+narkotika på gymmet, det är inte raketforskning. Polisen vet om detta och det är därför man gör dessa insatser. Rätt eller fel? Jag ser det gärna på mitt gym, bra om det är städat. Toney Freeman har jag ingen åsikt om.

det första stycken där du blandar in vad typ 10 pers sagt i tråden och addresserar till mig i en enda stor jävla wall of text orkar jag inte kommentera.

det andra handlar om den smått obegripliga slutsatsen att folk som tar anabola köper det på gymmet?

att googla gym + narkotihandel stödjer inte ditt argument.
Citera
2020-10-20, 00:17
Medlem
Citat:
det första stycken där du blandar in vad typ 10 pers sagt i tråden och addresserar till mig i en enda stor jävla wall of text orkar jag inte kommentera.

det andra handlar om den smått obegripliga slutsatsen att folk som tar anabola köper det på gymmet?

att googla gym + narkotihandel stödjer inte ditt argument.

Jag blandade bara in vad du skrivit.

Okej, och insatschef Ted Eriksson vid polisen är inte en duglig källa? Det är bara att lyssna på vad han säger i inslaget som ligger på aftonhoran och som hela tråden baseras på. Om du inte tycker polisen är en duglig källa i detta fall så finns det nog inga källor du kommer godta.
Citera
2020-10-20, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Jag blandade bara in vad du skrivit.

Okej, och insatschef Ted Eriksson vid polisen är inte en duglig källa? Det är bara att lyssna på vad han säger i inslaget som ligger på aftonhoran och som hela tråden baseras på. Om du inte tycker polisen är en duglig källa i detta fall så finns det nog inga källor du kommer godta.

Noterar att dom inte upptäcker nån narkotikaförsäljning överhuvudtaget under denna fem dagar långa razzia, kanske letade dom på fel ställe? Knarket kanske var gömt under benpressen och inte under vadpressen?

Bättre lycka nästa gång.
Citera
2020-10-20, 00:33
Medlem
Citat:
Noterar att dom inte upptäcker nån narkotikaförsäljning överhuvudtaget under denna fem dagar långa razzia, kanske letade dom på fel ställe? Knarket kanske var gömt under benpressen och inte under vadpressen?

Bättre lycka nästa gång.

Haha, det har du rätt i.

På tal om detta, finns det några av de stora fitnessprofilerna man brukar se på instagram som åkt fast i närtid? Eller någon föredetting?
Citera
2020-10-20, 00:49
Medlem
RonnyKålmans avatar
Det är ju den där sojabögen som leder det arbetet och är med i tidningen. Han som inte så länge sen blev huggen i nacken som det stod i tidningen om.

Innan det så åkte han på stryk av nån tjuv, han fick näsan knäckt och annat. Verkar som han får spö lite titt som tätt den där blomman. Kolla bara på på hur han ser ut så ser du varför han stör sig på kraftiga män 😋 han har nog byggt upp ett hat mot män generellt efter att han fått spö gång på gång. Snubben är nog inte lämpad som snut tyvärr
Citera
2020-10-20, 00:54
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemlos
Så de har koncentrerat sig på innerstadsgymmen. Visst det är väl en del invandrare på Odenplan, men annars inte särskilt mycket. Varför vågar inte polisen åka ut till våra kära förorter och göra liknande razzior? Har kompisar som gymmar både i innerstan och ute i förorten och det flödar duktigt med AAS även där ute. Men polisen är väl fega, bekvämare att kliva in på Odenplan och än ute i Hässelby strand och hela polisbilen är sönderslagen.

Gissar på gym som Delta gym och Gymmet Stockholm gick fritt?

Som vanligt resursslöseri. Ingen berörs av när någon tar lite AAS. De sägs belasta sjukvården, men knappast i en sådan omfattning så det blir en tydlig siffra i statistiken, inte när man jämför med betydligt ohälsosammare saker som cigaretter. AAS har nog räddat fler liv än vad det har tagit, om man tänker vad dedikerad träning och kost ändå är positivt för hälsan i de allra flesta fallen (Om det inte är genetiska betingelser som gör att man reagerar dåligt på AAS).

Hela personalstyrkan borde ha rykt då?

Personalstyrkan ger ju info så klart så slipper de själva åka dit. Det fattar du väl
Citera
2020-10-20, 00:57
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffSeid
Personalstyrkan?

Det är små flickor som jobbar på Gymmen.

Delta och Gymmet besöks regelbundet av polis vad jag har hört.
Häften av alla "småflickor" som kör fitness preppar. Det lovar jag dig

Men tar de in dem? Nej, så klart inte. De fokuserar bara på män. Klassiskt avund
Citera
2020-10-20, 01:19
Medlem
Citat:
Dom har tydligen slagit till mot 8 gym och enligt polismannen i reportaget "har det gett bra resultat" dom har "gripit några".

Kan tycka att gripa några, efter att ha slagit till mot 8st gym inte tyder på att det gett bra resultat...

"Förutom tips från allmänheten och även gymmen i fråga går det ofta att se på en person om de stora musklerna kommit till genom onaturliga metoder.

Vissa träningsprofiler kan till och med lägga upp sina rutiner på sociala medier, där polisen märker att muskelbygget går snabbare än normalt. "
Vet man vad man kollar efter är det extremt enkelt att hitta folk som dopar sig, det lämnar liksom efter sig biverkningar

Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Så vad är problemet med doping? Att det är skadligt till viss grad fattar jag men varför jagar polisen dem? Går de som dopar sig bärsärk?
Högt testosteron = du tänker mer logiskt. Finns forskning där man har givit kvinnor mer test och dom har ändrat sitt tänk

Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Okej

Dock tar jag inte anabola... Men ... Vad har anabola att göra med personer som säljer narkotika infinner sig i samma lokal?
Smugglar man olagliga saker genom fattiga länder är det väl ändå inte helt otroligt att man smugglar andra saker

Citat:
Nej jag vred inte ett jävla skit på sanningen.

Att en kroppsbyggare går på roids är inget brott. Mannen ifråga har kanske befunnit sig i Sverige ett halvt dygn när han greps. Ska man arresteras för att man sätter en spruta i arslet UTANFÖR sverige?

Han blev inte busted för narkotika (vilket du tycks används som han satt med 20kg kokain) han hade RÖKT PÅ.

Med ditt genomkorkade resonemang så ska alltså svenskar arresteras för narkotikabrott och gripas på arlanda för dom rökt hasch på ett cafe i holland och har det i blodet. "busted for narcotics!!!" kanske kan polisen sitta på arlanda och gripa dom direkt dom kommer av planet?

""Vi är pålästa här uppe" säger Henrik Blusi. Och Freeman är inte längre välkommen i Sundsvall."

Att den där sparrisen som inte ens klarar av att fylla ut armarna på sin skjorta hatar muskler är inte ett dugg förvånande

https://static-cdn.sr.se/sida/images/110/3474433_2048_1152.jpg

edit: för den intresserade så är det inte bara anabola som Henrik Busi jagar:

"Efter ett tips kunde polisen beslagta hembränningsutrustning och sprit hos en 20-årig man i Sundsvalls kommun i torsdags. Han är nu misstänkt för olovlig sprittillverkning – ett brott som blivit allt ovanligare."

Hör Henrik Blusi, förundersökningsledare polisen, berätta om beslaget
Nice icke-existerande logik. Okej i hemlandet = Okej i andra länder.

Herregud
Citera
2020-10-20, 01:27
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Det är ju den där sojabögen som leder det arbetet och är med i tidningen. Han som inte så länge sen blev huggen i nacken som det stod i tidningen om.

Innan det så åkte han på stryk av nån tjuv, han fick näsan knäckt och annat. Verkar som han får spö lite titt som tätt den där blomman. Kolla bara på på hur han ser ut så ser du varför han stör sig på kraftiga män 😋 han har nog byggt upp ett hat mot män generellt efter att han fått spö gång på gång. Snubben är nog inte lämpad som snut tyvärr

Det är cheferna, inte enskilda poliser, som bestämmer om operationer. Ett bra namn på denna operation borde vara: Gymbög
Citera
2020-10-20, 02:05
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juandersson
Jag antar att de som åker ditt säljer AAS?
Alltså civilpoliser har spanat på gymet tidigare och kommer sedan tillbaka i uniform enligt journalisten.
Vad har den civilaren sett då? Jag antar att de inte får låtsas vara en köpare?
Om jag tar anabola lite då och då, hur stor är risken då att åka fast?
Den borde vara nära noll, eller hur?

Så går ingen försäljning till, de har ingen span på gymmet. De planerar dessa tillslag, detta var vanligt runt 2011-2012. De får inte agera köpare, det räcker att du uppfyller deras kriterier som misstänkt. De har en bild de går efter. Risken finns alltid att torska, men där är inte alls lika stor som förr då de inte går lika hårt fram längre.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nej, dom som åker dit tar aas och är misstänkt stora. Dom erkänner i förhör och sen blir det husis. Boom.

Nej, de flesta som är misstänkta åker på husrannsakan direkt när det gäller AAS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in