Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-28, 23:50
  #649
Medlem
Abrotherhoods avatar
Polisen är p g i Norrköping nu, gäller vissa specifika gym.

PM.
Citera
2017-12-11, 10:59
  #650
Medlem
Masingas avatar
Nu håller de på igen, blev kontaktad i början på juni för en shop som åkte fast och spara uppgifter.Ska på förhör om en vecka, hur stor chans har man om förnekar fast man pröjsat med swish(inte smart jag vet). De har endast beställningen att gå på har inget hemma eller i systemet. Det handlar om ringa dopingbrott.
Citera
2017-12-11, 12:39
  #651
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Nu håller de på igen, blev kontaktad i början på juni för en shop som åkte fast och spara uppgifter.Ska på förhör om en vecka, hur stor chans har man om förnekar fast man pröjsat med swish(inte smart jag vet). De har endast beställningen att gå på har inget hemma eller i systemet. Det handlar om ringa dopingbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Mycket bra att de inte hittat något hemma hos dig, då är chanserna fortfarande goda. Neka tills du skäms, ljug ihop någon historia att du brukar shoppa mycket via blocket och swishar lite hit och dit ibland. Bevisbördan ligger hos dem, och med ett ringa fall så kommer det säkerligen läggas ner om du gör det svårt för dom.

Skriv gärna vilken shop det var, kan ligga i allmänhetens intresse. Fattar fan inte varför shopparna sparar sådana uppgifter.

Åker målvakten fast så syns alla transaktioner på bankkontot. Det behöver inte nödvändigtvis vara att shopen sparat uppgifter.
Citera
2017-12-11, 13:03
  #652
Medlem
Masingas avatar
Kan man torska för enbart en betalning utan att de har ngt annat?
Citera
2017-12-11, 13:12
  #653
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Kan man torska för enbart en betalning utan att de har ngt annat?

Om inte bevisning finns för ett utväxlande av betalningsmedel mot vara så har ingen affär bevisats inte sant? Även om vi alla förstår hur sammanhanget ser ut så åligger det åklagare att ställa utom rimlig tvivel att du har gjort dig skyldig till köp av AAS.
Om det inte kan bevisas att du efter betalning har mottagit AAS så kan man på sin höjd bevisa "förberedelse till köp av AAS" men det är så vitt jag vet ingen brottsrubricering.
Neka och håll rent hemma, så länge du inte är ertappad med något preparat så är det lugnt.

Om du får frågan "Hur förklarar du att du har betalat det här beloppet hit om du inte ville köpa AAS?" så svarar du vänligt "Nu är det inte jag som driver den här utredningen och så vitt jag vet åligger det dig att förklara detta. Jag nekar till köp av AAS och om du tror annat är du välkommen att presentera bevisning som ställer utom rimlig tvivel att jag har köpt AAS."

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-11, 13:19
  #654
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Om inte bevisning finns för ett utväxlande av betalningsmedel mot vara så har ingen affär bevisats inte sant? Även om vi alla förstår hur sammanhanget ser ut så åligger det åklagare att ställa utom rimlig tvivel att du har gjort dig skyldig till köp av AAS.
Om det inte kan bevisas att du efter betalning har mottagit AAS så kan man på sin höjd bevisa "förberedelse till köp av AAS" men det är så vitt jag vet ingen brottsrubricering.
Neka och håll rent hemma, så länge du inte är ertappad med något preparat så är det lugnt.

Om du får frågan "Hur förklarar du att du har betalat det här beloppet hit om du inte ville köpa AAS?" så svarar du vänligt "Nu är det inte jag som driver den här utredningen och så vitt jag vet åligger det dig att förklara detta. Jag nekar till köp av AAS och om du tror annat är du välkommen att presentera bevisning som ställer utom rimlig tvivel att jag har köpt AAS."

Mvh,

-Alfred
Tack för svaret, mycket hjälpfullt👍
Citera
2017-12-11, 14:18
  #655
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Kan man torska för enbart en betalning utan att de har ngt annat?

Jag vet inte, jag kommer inte ihåg. Repeat.
Citera
2017-12-11, 19:46
  #656
Medlem
verkar som posten tappat bort mitt jävla paket.. innehåller DNP endast, har inget i kroppen alls av AAS eller något annat, vad kan möjligtvis ske? det är inte dopingklassat?
Citera
2017-12-12, 00:15
  #657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av necked
verkar som posten tappat bort mitt jävla paket.. innehåller DNP endast, har inget i kroppen alls av AAS eller något annat, vad kan möjligtvis ske? det är inte dopingklassat?
Det kommer inte hända ett skit, du kan vara lugn.
Citera
2017-12-12, 09:58
  #658
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av necked
verkar som posten tappat bort mitt jävla paket.. innehåller DNP endast, har inget i kroppen alls av AAS eller något annat, vad kan möjligtvis ske? det är inte dopingklassat?

"Hälsovådlig produkt", beslagtas men det är inte straffbart.

Not.
Posten har mycket att göra i juletider, jag arbetar själv mycket med posten och det är flera dagar extra på leverans just nu.
Citera
2017-12-12, 11:17
  #659
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Det kommer inte hända ett skit, du kan vara lugn.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
"Hälsovådlig produkt", beslagtas men det är inte straffbart.

Not.
Posten har mycket att göra i juletider, jag arbetar själv mycket med posten och det är flera dagar extra på leverans just nu.

Dels har vi julhandel, dels har vi fortfarande sviter från Black Friday som tammefan var en apokalyps utan dess like.

Byten och returer är fortfarande på väg fram och tillbaka. Räkna inte med att posten är 'normal' förrän mitten av Januari.
Citera
2017-12-12, 17:32
  #660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
"Hälsovådlig produkt", beslagtas men det är inte straffbart.

Not.
Posten har mycket att göra i juletider, jag arbetar själv mycket med posten och det är flera dagar extra på leverans just nu.


tack för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback