2020-10-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg ville blitt overrasket dersom de mente at det var skjedd en ekte kidnapping i denne saken. Etter min oppfatning er det svært lite sannsynlig med ekte kidnapping og det forstår jeg også at eksperter signaliserer.
Så jeg mener også at det er mest sannsynlig at det har skjedd et drap fordekt som en kidnapping.
At ektemannen TH står bak mener jeg derimot er mindre sannsynlig.

Hvem tror du at står bak? Og hvorfor?
Citera
2020-10-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aftonpostarn
Hvem tror du at står bak? Og hvorfor?

Jeg vet alt for lite fra gjennom media å kunne ha noen veldig sterke meninger om akkurat det.
Jeg synes ihvertfall det er lite sannsynlig at TH selv står bak dette. Ellers blir det mye spekulasjon rundt alle de som er nevnt mye i dette forumet, siden vi ikke vet om andre i saken.
Men vil jo anta at det må være noen nærstående involvert her. Er jo mye som tyder på det.
TH kan jo naturligvis vite noe som han ikke deler med politi, evt dekke for noen osv.
Citera
2020-10-19, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det er når de går at drapet skjer. Det kjenner de til på krisehjemmene.

Ja, stemmer. Det er når de vil bort at drapet skjer. Samme så vi i Dungsaken. Hun oppsøkte krisesenter, ogg til slutt ble Dung Tran Larsen borte. Bjarte Larsen het ektemannen. Broren heter Viggo. Krabbedaen 54. For henne var det jo ikke bare å dra sin vei. Hun hadde jo familie og alt i Vietnam, og var økonomisk fastlåst til Bjarte. Samme som AE. Økonomisk fastlåst.
Citera
2020-10-19, 22:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag håller på att sätta ihop et dokument, med all den info jag har hittat, till politiet.

Jeg skulle virkelig ønske at du har funnet den ene detaljen som fører til full oppklaring av saken.

Utrolig bra gjort av deg, uansett !

Tack Kornbloms och ja det hoppas jag också
Efter att jag talat med polisen i telefon i dag, och i korta drag förklarat om vad jag har hittat, har jag skickat mit dokument med all info till polisen.
Polisen jag talade med sa att jag inom 1 til 2 dagar ska förvänta mig att bli uppringd för samtal om mina upplysningar, vi får se...
Citera
2020-10-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg ville blitt overrasket dersom de mente at det var skjedd en ekte kidnapping i denne saken. Etter min oppfatning er det svært lite sannsynlig med ekte kidnapping og det forstår jeg også at eksperter signaliserer.
Så jeg mener også at det er mest sannsynlig at det har skjedd et drap fordekt som en kidnapping.
At ektemannen TH står bak mener jeg derimot er mindre sannsynlig.

Hvem andre kan ha motiv - hvis drap fingert som kidnapping?
Citera
2020-10-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
At Kristian Hall som har skrevet boka "opp av avgrunnen" er utdannet sykepleier?

Selvsagt ikke. "Opp av avgrunnen" omhandler ikke psykopati, men depresjon.
Du trekker frem Daniel Sundkvist. Han har utgitt boka Psykopati og kjærlighet. I sin presentasjon på Facebook, opplyser Sundkvist at han har sykpleierpleierutdanning fra Vendsyssel Sygeplejeskole i Danmark. Hadde han hatt utdanning utover dette, ville han trolig opplyst om dette.
Citera
2020-10-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Selvsagt ikke. "Opp av avgrunnen" omhandler ikke psykopati, men depresjon.
Du trekker frem Daniel Sundkvist. Han har utgitt boka Psykopati og kjærlighet. I sin presentasjon på Facebook, opplyser Sundkvist at han har sykpleierpleierutdanning fra Vendsyssel Sygeplejeskole i Danmark. Hadde han hatt utdanning utover dette, ville han trolig opplyst om dette.
Takk for opplysninger! :-)
Jeg tror nok at jeg kommer til å velge bøker o.l. som er skrevet av fagpersoner, dersom jeg ønsker å lese tekster for å få kunnskap om fakta om psykopati o.l. Som f.eks denne boken:

"Sjarmør og tyrann
et innsyn i psykopatenes og ofrenes verden
Alv A. Dahl ; Aud Dalsegg
...
Fra innholdet:

kjennetegn på psykopati

diagnostikk

årsaker

behandling

rammet av en psykopat

å takle psykopater
...
Alv A. Dahl er professor i psykiatri ved Universitet i Oslo og har sitt daglige virke ved Aker sykehus, klinikk for psykiatri (Gaustad)."
Citera
2020-10-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Må si jeg er spent på de nye språkanalysene. Selv om resultatene antakelig ikke blir offentlig kjent før under straffesaken.

Gode og grundige språkanalyser kan gi sterke indikasjoner både på alder på forfatter, og også hvilket geografisk område forfatteren sogner til.

Jeg er enig i det skriver, men jeg synes det var unødvendig å offentliggjøre innholdet i brevet. Det eneste man oppnådde med dette, var at flere aviser kontaktet norske og utenlandske eksperter. Dette var kun egnet til å forvirre, da det var flere, og til dels motstridende fortolkninger.
Det hadde vært nok med et sammendrag.
Citera
2020-10-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for opplysninger! :-)
Jeg tror nok at jeg kommer til å velge bøker o.l. som er skrevet av fagpersoner, dersom jeg ønsker å lese tekster for å få kunnskap om fakta om psykopati o.l. Som f.eks denne boken:

"Sjarmør og tyrann
et innsyn i psykopatenes og ofrenes verden
Alv A. Dahl ; Aud Dalsegg
...
Fra innholdet:

kjennetegn på psykopati

diagnostikk

årsaker

behandling

rammet av en psykopat

å takle psykopater
...
Alv A. Dahl er professor i psykiatri ved Universitet i Oslo og har sitt daglige virke ved Aker sykehus, klinikk for psykiatri (Gaustad)."

Enig. Har du en vannlekkasje på badet, ringer du til en rørlegger, ikke til en urmaker..
Citera
2020-10-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tack Kornbloms och ja det hoppas jag också
Efter att jag talat med polisen i telefon i dag, och i korta drag förklarat om vad jag har hittat, har jag skickat mit dokument med all info till polisen.
Polisen jag talade med sa att jag inom 1 til 2 dagar ska förvänta mig att bli uppringd för samtal om mina upplysningar, vi får se...

Kudos!
Citera
2020-10-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Enig. Har du en vannlekkasje på badet, ringer du til en rørlegger, ikke til en urmaker..
Ja Godt sagt!
Citera
2020-10-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Hvem andre kan ha motiv - hvis drap fingert som kidnapping?

Tror ikke det kan ha vært så mange egentlig. Nære relasjoner. Men håpløst å si siden vi vet så lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in