Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Vet du om politiet la dette frem for retten?

I følge VGs opplysninger ble dette lagt frem i retten.
Citera
2020-10-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har du et svar på det jeg spurte om i steden for å komme med OT? Hvorfor tror politiet at THs blod eventuelt ikke ble forsøkt vasket bort?

Fetad: TH ble undersøkt for sår og skader den 31.10.2018 og den 01.11.2018.

2) Mente du at politiet tror at THs blod ble plantet?

Han ble vel undersøkt etter politiet fant ut at det var hans blod flere plasser på åstedet?

Nei, jeg mente at sånn som TH har villedet politiet så har de nok brukt mye omvendt psykologi o.l. og konkludert utifra det om hvordan hans blod var på åstedet og ikke forsøkt fjernet.
Citera
2020-10-13, 20:46
Medlem
Citat:
Han ble vel undersøkt etter politiet fant ut at det var hans blod flere plasser på åstedet?

Nei, jeg mente at sånn som TH har villedet politiet så har de nok brukt mye omvendt psykologi o.l. og konkludert utifra det om hvordan hans blod var på åstedet og ikke forsøkt fjernet.
Takk for svar! :-) Jeg forstår fremdeles ikke at det skulle være logisk tenkning av politiet (som tror at TH er skyldig) å tenke at TH avsatte eget blod i forbindelse med forbrytelsen mot AE og at TH valgte å ikke vaske bort sitt eget blod.

Jeg vet ikke når de fant ut at det blodet som de fant på åstedet var fra TH. TH ble undersøkt for sår og skader allerede på forsvinningsdagen.
Citat:
(13. juni 2020 ) Ifølge Dagbladets opplysninger ble imidlertid Hagen selv undersøkt både den 31. oktober og 1. november 2018. Dette uten at det ble funnet tegn til sår som kunne tilsi at blodflekkene var avsatt nylig.
https://www.dagbladet.no/nyheter/spo...dfunn/72550131
Citera
2020-10-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Politiet i ett nötskal. Man tycker att polisen borde typbestämma blodet för att se om det är näsblod på dörrkarmen. Hur man blöder näsblod utan att det droppar på golvet vet jag inte. Men polisen har säkert en förklaring på det.
Ja, det hadde vært bra om politiet kunne typebestemme blodet slik som du foreslo.
Citera
2020-10-13, 20:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Vet du om politiet la dette frem for retten?
Ja, stor mystik kring TH's DNA på byxornas knäveck. Kan TH ha haft handskar på sig när han knäppte upp byxorna, men sen beslutat sig för att ta av sig handskarna? Varför annars DNA endast i knävecken?

Annars har jag en annan förklaring: TH satt i TV-fåtöljen i bara kallingarna en kväll, varpå han blev trött och gick o la sig. AEH, som i hemlighet älskade TH's fåtöjl, satte sig i den och vips! hade TH's DNA avsatts på hennes byxor.
Citera
2020-10-13, 20:54
Medlem
Gullkorn fra Vgd:
Nye spor som betyr ingenting har visst politiet arbeidet med. Fant DNA fra TH på sandalen til kona. VOV!
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...2985/#49782985
Citera
2020-10-13, 20:57
Medlem
Hva er det som gjør at mange her inne blir kjempesinte og kommer med personangrep når noen mener det er usannsynlig at TH står bak dette, på nåværende tidspunkt i etterforskningen, etter alt som har kommet fram i saken i det siste året? Er det slik at noen rett og slett ikke tåler at andre ser ulikt på saken?

Jeg synes selv det er for tidlig å trekke endelige konklusjoner angående politiets jobb i saken, for vi vet lite om hvordan de har jobbet og det er dessuten ikke alle ting de kan si til oss som følger media. Jeg synes det er spesielt å tenke at alle etterforskerne er dumme. Det vil jeg kanskje si er å være litt hoven, for vi kjenner jo ikke etterforskningen. Så det at alle i etterforskningen er dumme og uintelligente tror jeg på langt nær stemmer. Siste kapittel er heller ikke sagt sånn sett. Det sier seg selv dersom de har folk de mistenker som enda ikke er pågrepet så kan de ikke gå ut med alt. Vi vet lite om hva de gjør nå for tiden sånn sett.

At TH er siktet mistenker jeg personlig de kan ha gjort en stor blemme på (det er min personlige mening bare), noe som det kan ha blitt problematisk for dem å vri seg ut av, men det gjenstår å se hva det fører til. Påtalemyndighet har gjort feil før, så det er ikke slik at det er så sikkert at de har siktet seg inn på rett mann her, i første omgang.
Citera
2020-10-13, 21:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Gullkorn fra Vgd:
Nye spor som betyr ingenting har visst politiet arbeidet med. Fant DNA fra TH på sandalen til kona. VOV!
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...2985/#49782985
Ja, sandalerna ja. Stor mystik där också för den norske polisen! Framför mig kan jag se AEH stryka med fingrarna över TH's kind och sen böja sig ner och sätta på sig sandalerna. Viola! TH's DNA på knäppningen! Hur svårt kan det vara...
Citera
2020-10-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Slik jeg oppfatter saken er en slik hypotese det jeg også anser som sannsynlig og logisk hvis man skal vekte hypoteser opp mot hverandre. For å ramme hele familien, samt gjøre krav på penger som oppreisning/rettferdighet.
Og at de 2 søstre og TH isåfall kan ha en anelse og ønsker å skygge banen ifht å prate mer om dette med politi.
Den eneste gangen de har uttalt seg ordentlig er da TH ble arrestert, noe som jeg synes bærer preg av at de kanskje visste at TH faktisk var uskyldig. På dette tidspunkt hadde de ikke engang sett bevisene som lå bak siktelsen.
Jeg synes vel egentlig et slikt svar på gåten rimer med at de kanskje ønsker dekke over og si minst mulig. Yngste datter var også truet i brevet, men var rask på labben å forsvare sin far. Det virket som de kunne akseptere mye, men at en uskyldig skulle fengsles ble for mye. Høres rart ut at det skulle være fordi hun er redd sin far, slik noen hevder.
Jeg også mener at det kan være sønn som kan ha det mest opplagte tenkelige motiv sånn sett.
Hva gjør vi med dna spor fra th i denne teorien. Overse de så teorien stemmer?
Citera
2020-10-13, 21:06
Medlem
Citat:
Takk for svar! :-) Jeg forstår fremdeles ikke at det skulle være logisk tenkning av politiet (som tror at TH er skyldig) å tenke at TH avsatte eget blod i forbindelse med forbrytelsen mot AE og at TH valgte å ikke vaske bort sitt eget blod.

Jeg vet ikke når de fant ut at det blodet som de fant på åstedet var fra TH. TH ble undersøkt for sår og skader allerede på forsvinningsdagen.

Har det ikke slått deg at politiet kan ha oversett et sår på TH`s kropp ?
Citera
2020-10-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, stor mystik kring TH's DNA på byxornas knäveck. Kan TH ha haft handskar på sig när han knäppte upp byxorna, men sen beslutat sig för att ta av sig handskarna? Varför annars DNA endast i knävecken?

Annars har jag en annan förklaring: TH satt i TV-fåtöljen i bara kallingarna en kväll, varpå han blev trött och gick o la sig. AEH, som i hemlighet älskade TH's fåtöjl, satte sig i den och vips! hade TH's DNA avsatts på hennes byxor.
Fetad: Ja slik kan det ha vært. Eller kanskje AEs bukser hang over en stolrygg som hadde THs DNA på seg, og at DNAet smittet over på buksens kne? Eller buksene kan ha hengt på et tørkestativ der THs DNA var og DNAet kan ha smittet over til buksens kne fra tørkestativet.
Citera
2020-10-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
politiet kan ha oversett et sår på TH`s kropp ?
Nei det tror jeg ikke. Jeg tror at politiet sørger for at slike undersøkelser blir utført grundig. Vi vet heller ikke om det var politiet selv eller om det var en fagperson (lege el.l.) som undersøkte TH for sår og skader.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-13 kl. 21:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in