Citat:
Ursprungligen postat av
nvaf
Den straffesaken har du snakket om i evigheter. Når kommer den ?
Nei, jeg kan ikke fortelle deg nøyaktig når den kommer. Men, den kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fenvatnet
Jeg mener å ha lest for lenge siden at barn får oppnevnt bistandsadvokat, altså gratis, og hvis man som voksen skal ha det, så må man betale det selv, med mindre det er spesielle tilfeller.
Ja, tror nok Svein ville stoppet han før at hadde sagt for mye. Han ser jo det hele fra utsiden.
På et eller annet tidspunkt må det jo ha gått opp for Svein at TH var den skyldige.
Jeg mener at det i begynnelsen var slik at Holden var bistandsadvokat for hele familien, men når TH ble siktet, så var plutselig Holden bistandsadvokat for bare TH. På pairet har vel Svein vært bistandsadvokat for bare TH, så det kan virke som han hele tiden har tatt forbehold om at TH kan bli siktet. Blir jo et dilemma å være advokat til de fornærmede og den som er drapssiktet på samme tid.
Jeg kjenner ikke til lovverket. Hvilke formelle krav som må følges.
Om forklaringer Hagen ga til politiet mens han hadde status som fornærmet, og som Hagen nekter å signere, om de kan legges frem som beviser eller indisier i straffesaken.
Etter at det ble tatt ut hemmelig siktelse ca juni 2019 og frem til pågripelsen april 2020 kunne ikke politiet kalle inn Hagen til avhør uten samtidig å informere Hagen om siktelsen mot han.
Det politiavhøret som skal ha skjedd ca februar 2020, som det var lekket informasjon om til Nettavisen 04.10.2020,
Tom Hagen i avhør: Familiemedlem håpet Anne-Elisabeth var blitt lurt av religiøs sekt.
"To måneder før han selv ble pågrepet og siktet i saken var Tom Hagen i avhør med politiet. Tema var årsaker til at Anne-Elisabeth skulle ha forsvunnet frivillig, blir Nettavisen fortalt."
Dette med at Hagen var i avhør med politiet kan ikke være korrekt. Det kan ikke ha vært noe formelt avhør som politiet hadde tatt initiativ til.
Det er også helt tydelig at lekkasjen stammer fra TT.
Må si jeg lurer på hva som egentlig har skjedd.