2020-10-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Janne vill alltså ha tillbaka Granen, håller ni med?
Pontus jansson har varit duktig dom få gånger han fått chansen om man bortser från hans två senaste insatser som inte varit bra alls. Men hur kan Janne gå ut och tala längtande om Granen som har varit långtidsskadad och spelar i ett allsvenskt ner flyttningslag. Granen är stor och tung och får det extremt tufft att bara komma tillbaka i allsvensk form. Att tro att han skall vara Sveriges försvarare mot internationella top anfallare är i min väl väldigt inkompetent. Granen är en vinnar skalle säger Janne, men Janne förstår inte att Granen inte är Zlatan. Zlatan kan komma i internationell toppform i 40 års ålder men det löser inte Granen i 35 års ålder. Snälla Janne vakna och blicka framåt !
Citera
2020-10-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast det är ju dumt att anklaga Janne för nånting som inte har hänt (ännu). Martin Olsson är ju en väldigt tveksam uttagning, men samtidigt finns det en poäng i att han är användbar lite överallt som ger en liten bonus. Men Granqvist har inte varit med på ett bra tag nu, klaga i så fall om han blir uttagen igen, jag tror inte det kommer hända (fast jag trodde inte heller att Martin Olsson skulle komma tillbaka..).
Dom övriga gamlingarna tillhör dom bästa på sina positioner/uppgifter så dom ska bli uttagna. Berg är den klart bästa anfallaren, Krafth/Johansson har inte visat att dom ska gå före Lustig även om dom inte är långt efter, och dom har fått spela. Sebastian Larsson har gång på gång visat att han är den bästa defensiva mittfältaren vi har för tillfället.

Problemet är ju inte att dom gamla spelar, problemet är att vi inte har några unga som är bättre.
Berg klart bästa anfallaren ?
Berg blev hela WM s största och meste brännlund. Bara i ett land som Sverige kan man gå mållös i 15 landskamper och ändå få starta. Men just det han är ju bra i defensiven Undrar Om Isak eller Qaison kan gå mållös i 15 matcher och ändå få starta. Nä du Zlatan är trots sina 39 år överlägset den bästa vi har inte Berg får jävelen
Citera
2020-10-19, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Hade dock som sagt varit tråkigt för U21 och tappa Karlsson inför sista samlingen som är såpass viktig.

Juuste. Det har du faktiskt rätt i.
Citera
2020-10-19, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Fast vi har inte bättre spelare än de som är i landslaget. De är inte med på gamla meriter utan för att de är bäst. Lyckas du skramla fram en bättre defensiv mittfältare än Sebastian Larsson på fotbollstranser så blir jag mäkta imponerad. Eller en bättre högerback än Lustig.
Sen glömmer alltid folk att det viktigaste i ett lag är faktiskt att få till just laget. Det är oerhört viktigt för taktikens hållbarhet att ha inspelade spelare på de flesta positioner. Man kan inte hålla på och kasta runt och experimentera hela tiden vara för att det senaste resultatet inte var en överprestation.

Dessa 2 spelare, + Grankvist kommer få sina fotbollskvalitér förstörda efter ytterligare ett år i korpsvenskan, och kommer blir bortspelade och bortsprungna under EM-turneringen.

Allsvenska spelare har inte i landslaget och göra, ligan pendlar 18-24:e plats på UEFAs ranking, Sebastian Larsson är bra idag, men kommer suga kamelpung tillsammans med Lustig nästa år.
Citera
2020-10-19, 11:38
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.P
Pontus jansson har varit duktig dom få gånger han fått chansen om man bortser från hans två senaste insatser som inte varit bra alls. Men hur kan Janne gå ut och tala längtande om Granen som har varit långtidsskadad och spelar i ett allsvenskt ner flyttningslag. Granen är stor och tung och får det extremt tufft att bara komma tillbaka i allsvensk form. Att tro att han skall vara Sveriges försvarare mot internationella top anfallare är i min väl väldigt inkompetent. Granen är en vinnar skalle säger Janne, men Janne förstår inte att Granen inte är Zlatan. Zlatan kan komma i internationell toppform i 40 års ålder men det löser inte Granen i 35 års ålder. Snälla Janne vakna och blicka framåt !

Citat:
Berg blev hela WM s största och meste brännlund. Bara i ett land som Sverige kan man gå mållös i 15 landskamper och ändå få starta. Men just det han är ju bra i defensiven Undrar Om Isak eller Qaison kan gå mållös i 15 matcher och ändå få starta. Nä du Zlatan är trots sina 39 år överlägset den bästa vi har inte Berg får jävelen

Om du ska gå ut i försvar för Zlatan och samtidigt kasta skit på en del spelare i landslaget kan du väl åtminstone lära dig stava först? Man får ju hjärnblödning av att läsa din text.

Sedan har du rätt i att Berg inte gjorde mål i VM men om vi ska vara objektiva och kolla på de senaste landskamperna så har Berg varit klart bättre än Isak och Quaison. I EM-kvalet stod han även för målen mot Spanien och Rumänien. Helt jävla värdelös har han inte varit. Sedan har du fel, Frankrike spelade Giroud under hela VM och även han gick mållös från turneringen.
Citera
2020-10-19, 13:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Diskussionen om Bergs (framför allt) och Granqvists vara eller inte vara i landslaget har tröskats hur många gånger som helst, och samma argument återkommer. Varför inte åtminstone bläddra någon sida tillbaka innan man postar exakt samma sak igen om att Berg gör för lite mål, Granqvist är för gammal etc.?
Citera
2020-10-19, 13:40
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Klart bästa av dom som landslaget har tillgång till, alltså förutom Zlatan. Trodde ju inte att jag behövde klargöra det.

Jag har ju förstått att folk är olika men när jag bedömer hur bra en spelare är så brukar jag titta på hur dom spelar, och om jag jämför med andra spelare så brukar jag då jämföra hur det ser ut när dom spelar. Och av dom som är där uppe och konkurrerar om startplatserna i landslaget så har Berg haft sällskap av både Isak och Quaison den sista tiden och i alla matcherna, oavsett vem han har haft bredvid sig så har det varit odiskutabelt att det är Berg som är den bästa av dom. Så varför peta Berg om resultatet blir att vi får spela ett sämre alternativ?
Citera
2020-10-19, 15:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Klart bästa av dom som landslaget har tillgång till, alltså förutom Zlatan. Trodde ju inte att jag behövde klargöra det.

Jag har ju förstått att folk är olika men när jag bedömer hur bra en spelare är så brukar jag titta på hur dom spelar, och om jag jämför med andra spelare så brukar jag då jämföra hur det ser ut när dom spelar. Och av dom som är där uppe och konkurrerar om startplatserna i landslaget så har Berg haft sällskap av både Isak och Quaison den sista tiden och i alla matcherna, oavsett vem han har haft bredvid sig så har det varit odiskutabelt att det är Berg som är den bästa av dom. Så varför peta Berg om resultatet blir att vi får spela ett sämre alternativ?

Janne har haft Isak och Robin tillsammans på topp och det gick inte så bra. Sebastian Andersson är väl den som ska ta Bergs plats.
Citera
2020-10-19, 17:44
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:

Kul att du nämner det. Det är ju en annan spelare i ditt inlägg som gick över två år och 15 matcher mållös i landslaget.

Börjar bli löjligt att kritisera Berg när han match efter match är vår bäste anfallare, tillsammans med en Quaison eller Isak som varit osynliga hela Nations League.
Citera
2020-10-19, 23:25
Medlem
Enligt uppgifter i rysk media kan Claesson vara allvarligt skadad. Stämmer detta så blir jag fan upprörd, han som äntligen kom till gott slag.

https://www.fotbollskanalen.se/ryssland-1/rysk-media-claesson-kan-vara-allvarligt-skadad/
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2020-10-19 kl. 23:27.
Citera
2020-10-21, 02:33
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Om du ska gå ut i försvar för Zlatan och samtidigt kasta skit på en del spelare i landslaget kan du väl åtminstone lära dig stava först? Man får ju hjärnblödning av att läsa din text.

Sedan har du rätt i att Berg inte gjorde mål i VM men om vi ska vara objektiva och kolla på de senaste landskamperna så har Berg varit klart bättre än Isak och Quaison. I EM-kvalet stod han även för målen mot Spanien och Rumänien. Helt jävla värdelös har han inte varit. Sedan har du fel, Frankrike spelade Giroud under hela VM och även han gick mållös från turneringen.
Jag nämnde Giroud en gång när jag försvarade Berg efter VM. Efter det drar alla på Flashback upp Giroud så snart Berg ska försvaras. Mitt inlägg gällde inte bara VM utan även före och efter, men att det gått bra för laget ändå.

Kan vi hitta några andra bra exempel på strikers som gjort bra ifrån sig utan att göra mål, i ett landslag som under samma period gjort bra ifrån sig?
Citera
2020-10-21, 08:49
Medlem
BarryHeros avatar
Jag skulle vilja argumentera för att Marcus Bergs så kallade måltorka under Janne Andersson i landslaget är överdriven. Detta är hans facit i tävlingssammanhang under Andersson:
Kvalet till VM 2018: 11 matcher och 8 mål

VM 2018: 5 matcher, 0 mål

UEFA Nations League 2018-19: 4 matcher, 1 mål

Kvalet till EM 2020: 9 matcher, 2 mål

UEFA Nations League 2020-21: 4 matcher, 1 mål
Sammanlagt tävlingsfacit under Janne Andersson: 12 mål på 33 landskamper (0,36 mål per match).

Då ska man lägga till att man i dessa 33 landskamper bland annat spelat mot Nederländerna (x2), Frankrike (x2), Italien (x2), Tyskland, England, Spanien (x2), och Portugal (x2).

Berg har snarare varit en fenomenal anfallsspelare under Janne Andersson när man kombinerar hans mål i mer än var tredje tävlingslandskamp, hans eminenta targetspel, och hans uppoffrande spelstil vilken gör spelare i hans närhet som Robin Quaison, Alexander Isak, Emil Forsberg, m.fl. till bättre spelare.

Källa: https://www.svenskfotboll.se/spelarfakta/marcus-berg/7d7eb067-f28d-4b14-8910-3030eed58735/
Senast redigerad av BarryHero 2020-10-21 kl. 08:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in