2020-10-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Problemet ligger väl i att ordvalet skuldbelägger läraren genom att säga att han provocerade fram dådet. Hade någon sagt att ungdomarna på Utöya provocerade fram Breiviks agerande genom att förespråka en generös invandringspolitik hade denna någon fått sparken på fem sekunder.

Så jag tycker även att Catomeris uttalande är problematiskt och jag tror att han upptäckte det själv genom att snabbt ändra på ordvalet.

Petrén däremot...

Ja men det var ju så, samma med Palme han var i faro zonen med sin politik.

Det måste man ju ändå kunna förstå? Fattar man inte att det kan gå över styr om man kränker folk , så finns det inte mycket hopp.
Citera
2020-10-18, 22:22
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckdorffsvapnet
Antingen skall det vara total yttrandefrihet.
Eller ingen alls .

Yttrandefrihet i världen? Finns inte.
Citera
2020-10-18, 22:26
Medlem
Jirens avatar
Verkar finnas många yrvakna fransmän idag som plötsligt börjat undra vad i helvete som pågår med muslimerna. Mycket positivt att Europas stendumma ursprungsbefolkning börjar vakna lite smått, även om det är alldeles försent.

Tiotusentals människor demonstrerar i Paris.

I Expressen kan man läsa följande:
Citat:
Hon är spansklärare i Versailles och berättar att hon till och med kan vara rädd för att prata om salsa inför klassen. – Vissa elever, muslimska elever, säger att kvinnor som dansar salsa är slynor.

Hon berättar om sin reaktion efter mordet på Samuel Paty:
– Först grät jag. Sen bestämde jag mig för att prata med andra lärare. Jag tror att det kommer bli fler mord, fler attacker. Regeringen säger inget.
God morgon dumjävlar. Dags att rösta på Le Pen nu kanske? Som om det skulle räcka..
Senast redigerad av Jiren 2020-10-18 kl. 22:32.
Citera
2020-10-18, 22:26
Medlem
Citat:
Quote: Att visa hakkors på stan är olagligt. Det skulle uppfattas som stötande att stå och vifta med en naziflagga bredvid ett första majtåg.

ja varför gäller inte yttrandefrihets principen där?

Bara för att vissa blir stötta av det och tar illa vid sig , så har det blivit olagligt enligt lag. Och ska vi vara ärliga så tror jag mest det är judar som blir stötta av den?

När 1,5 miljard muslimer blir stötta måste dom acceptera det. Snacka om dubbelmoral !!!

Kära nån.
Svara på detta nu: Har du förstått att det är skillnad på att stå och vifta med hakkors på stan och att visa hakkors inom ramen för undervisning? Eller att det ofta förekommer hakkors i filmer om Andra Världskriget (som sig bör, det var ju så det var)?
Citera
2020-10-18, 22:29
Medlem
Citat:
Quote: Att visa hakkors på stan är olagligt. Det skulle uppfattas som stötande att stå och vifta med en naziflagga bredvid ett första majtåg.

ja varför gäller inte yttrandefrihets principen där?

Bara för att vissa blir stötta av det och tar illa vid sig , så har det blivit olagligt enligt lag. Och ska vi vara ärliga så tror jag mest det är judar som blir stötta av den?

När 1,5 miljard muslimer blir stötta måste dom acceptera det. Snacka om dubbelmoral !!!

Du skulle logga in i grundskolan igen. Apropå det du säger.
https://www.so-rummet.se/fakta-artiklar/hakkorsets-historia
Citera
2020-10-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VingelPelle
Jag försvarar inte mordet eller försöker förminska det. MEN inte fan lyckades han skilja huvudet från kroppen. Att bilden är fake ser ett småbarn. Och att göra det med kniv.... tar nog en bra stund vilket GM inte hade. Då kan man fråga sig varför det måste meddelas att som en halshuggning. Är det klickbete? Mitt problem blir att när jag ser lögner eller att saker överdrivs så börjar jag undra varför.

Att det är någon galen islamist som mördat går inte att ifrågasätta. Jag tror han skurit halsen av offret men inte huvudet. Illa nog men för vissa verkar det inte räcka. Varför?

Hur ser du att det är fake? Är snittet för "rakt"? För det är munskyddet.

Du har ju noll erfarenhet om hur lätt det är eller hur det ser ut så du gissar bara.
Citera
2020-10-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Kära nån.
Svara på detta nu: Har du förstått att det är skillnad på att stå och vifta med hakkors på stan och att visa hakkors inom ramen för undervisning? Eller att det ofta förekommer hakkors i filmer om Andra Världskriget (som sig bör, det var ju så det var)?

Att bära nazist symbol offentligt är straffbart, men inte att bränna koran.

Tala om varför vissa ska tvingas stå ut med hets men inte vissa?
Citera
2020-10-18, 22:42
Medlem
Agent.Smiths avatar
De som påstår att man inte borde avbilda Muhammed av respekt för de troende har inte förstått någonting. De som är beredda att hugga huvudet av människor på grund av en teckning är inte värd den respekten. Respekt förtjänar man genom ett ärligt och hederligt beteende gentemot sina medmänniskor
Citera
2020-10-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Du skulle logga in i grundskolan igen. Apropå det du säger.
https://www.so-rummet.se/fakta-artiklar/hakkorsets-historia

Ja det är ju det jag säger din nolla, kan du tänka dig att det är straffbart att bära en gammal svastika för att den kränker judarna.

Men inte straffbart att bränna en koran som kränker muslimerna?
Citera
2020-10-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Smith
De som påstår att man inte borde avbilda Muhammed av respekt för de troende har inte förstått någonting. De som är beredda att hugga huvudet av människor på grund av en teckning är inte värd den respekten. Respekt förtjänar man genom ett ärligt och hederligt beteende gentemot sina medmänniskor

Av 1,5 miljard så är 0,01 procent beredda att döda för Muhammed avbildningar, så resten måste kränkas bara för att 1 på 100 miljoner tar till ytterligheter och dödar.

Respekt förtjänar man genom ett ärligt och hederligt arbete gentemot sina medmänniskor helt klart.

Därför sluta måla Muhammed som pajas och rondellhund. Om du har minsta respekt för dina 1,5 miljard medmänniskor på jorden.
Citera
2020-10-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ja det är ju det jag säger din nolla, kan du tänka dig att det är straffbart att bära en gammal svastika för att den kränker judarna.

Men inte straffbart att bränna en koran som kränker muslimerna?

Är du på riktigt? Jag länkar till grundskolesidor som visar svastikan, och du jiddrar vidare om att judarna är så kränkta. Om du är konsekvent i din villfarelse borde du alltså genast anmäla SO-rummet - det är ju straffbart att visa svastikor, eller hur?
Citera
2020-10-18, 22:53
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Av 1,5 miljard så är 0,01 procent beredda att döda för Muhammed avbildningar, så resten måste kränkas bara för att 1 på 100 miljoner tar till ytterligheter och dödar.

Respekt förtjänar man genom ett ärligt och hederligt arbete gentemot sina medmänniskor helt klart.

Därför sluta måla Muhammed som pajas och rondellhund. Om du har minsta respekt för dina 1,5 miljard medmänniskor på jorden.

Du har aldrig hört talas om yttrandefrihet, musse pigg.
Sedan hör jag på dig att de 0.01 procenten är hantlangarna för den stora massan, för vi ska ju sluta avbilda honom säger du?

Jävla avskräde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in