2020-10-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag hittade den här:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/elva-gripna-efter-mordet-pa-franske-lararen

Vill man vara välvillig kan man väl säga att han utan avsikt gjorde ett felval av ord... men vad hjärtat är fullt av?

Nej, Petrén avsåg personerna som mördades på Charlie Hebdo och hennes uttalande var inget annat än en ren skandal:
https://soundcloud.com/martineriksson/alice-petren-sr-om-charlie-hebdo-det-ar-ju-inte-oskyldiga-personer-i-det-har-fallet

Tack, jag mindes fel.

Det sätt som Catomeris säger "provocerade fram..." är inte problematiskt tycker jag. Det är en helt korrekt observation att mohammedbilder är provocerande för islamister. Han lade ju inte själv någon kritik mot läraren i det han sade. Ganman överdriver här.

Petréns utsaga är däremot extremt problematisk och hon förstärker dessutom det hon sagt i slutet av klippet. Mycket illa.
Citera
2020-10-18, 22:04
Medlem
tjetjenien vad är det ens för land? hur kan dom få vistas på europas gator? hahahaha jisses sjukt!! rått människor hör hemma i kloaker
Citera
2020-10-18, 22:04
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Tack, jag mindes fel.

Det sätt som Catomeris säger "provocerade fram..." är inte problematiskt tycker jag. Det är en helt korrekt observation att mohammedbilder är provocerande för islamister. Han lade ju inte själv någon kritik mot läraren i det han sade. Ganman överdriver här.

Petréns utsaga är däremot extremt problematisk och hon förstärker dessutom det hon sagt i slutet av klippet. Mycket illa.
Problemet ligger väl i att ordvalet skuldbelägger läraren genom att säga att han provocerade fram dådet. Hade någon sagt att ungdomarna på Utöya provocerade fram Breiviks agerande genom att förespråka en generös invandringspolitik hade denna någon fått sparken på fem sekunder.

Så jag tycker även att Catomeris uttalande är problematiskt och jag tror att han upptäckte det själv genom att snabbt ändra på ordvalet.

Petrén däremot...
Citera
2020-10-18, 22:08
Medlem
Quote: Att visa hakkors på stan är olagligt. Det skulle uppfattas som stötande att stå och vifta med en naziflagga bredvid ett första majtåg.

ja varför gäller inte yttrandefrihets principen där?

Bara för att vissa blir stötta av det och tar illa vid sig , så har det blivit olagligt enligt lag. Och ska vi vara ärliga så tror jag mest det är judar som blir stötta av den?

När 1,5 miljard muslimer blir stötta måste dom acceptera det. Snacka om dubbelmoral !!!
Citera
2020-10-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Var har du varit, har du inte hört om flygbomber och drönare som banar väg för religionen i MÖ? Helt otrolig djup sömn. Men dina fingrar kommer inte att räcka till så du är förlåten.
Sov gott!

Röridåer och irrbloss.

Mellanösterns krig med Israel och andra proxykrig för USA:s och andra stormakters räkning i världen har ingen bäring på yttrandefrihetens begränsning i Europa på grund av islam att göra. Och kom nu inte dragandes med någon patetisk flytkingförklaring.
Citera
2020-10-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Problemet ligger väl i att ordvalet skuldbelägger läraren genom att säga att han provocerade fram dådet. Hade någon sagt att ungdomarna på Utöya provocerade fram Breiviks agerande genom att förespråka en generös invandringspolitik hade denna någon fått sparken på fem sekunder.

Så jag tycker även att Catomeris uttalande är problematiskt och jag tror att han upptäckte det själv genom att snabbt ändra på ordvalet.

Petrén däremot...

Ja, det finns ett grundproblem med deras vänsterorienterade världsbild i båda fallen så du har en poäng, men Petrén låter rent anklagande, det gör inte Catomeris.
Citera
2020-10-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckdorffsvapnet
Quote: Att visa hakkors på stan är olagligt. Det skulle uppfattas som stötande att stå och vifta med en naziflagga bredvid ett första majtåg.

ja varför gäller inte yttrandefrihets principen där?

Bara för att vissa blir stötta av det och tar illa vid sig , så har det blivit olagligt enligt lag. Och ska vi vara ärliga så tror jag mest det är judar som blir stötta av den?

När 1,5 miljard muslimer blir stötta måste dom acceptera det. Snacka om dubbelmoral !!!

Som sagt, att yttrandefriheten har sina gränser även i Europa är inget argument för att ytterligare begränsa den.

Hur många är det nu som halshuggits på grund av nazistflaggeviftning, jag har glömt siffran.
Citera
2020-10-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Man får alltid höra förklaringar att det är inte riktiga islam och att terroristen blev radikaliserad....

Ja det är lite komiskt. Deras profet var en krigsherre som säkert halshuggit tusentals otrogna människor. Ingen som kan islam och dess historia kan vara förvånad över sådana här händelser, detsamma kan sägas om IS. Men det hela handlar så klart om propaganda och hjärntvätt.
Citera
2020-10-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Antingen så har vi ju yttrandefrihet eller inte och vi ska inte låta muslimer köra med utpressning där människor blir halshuggna när de utövar sin yttrandefrihet.
Ger vi efter så tar de hela handen och kräver mer och mer.
Men muslimer ska inte leva i Europa det är oerhört tydligt.
De ska definitivt inte tala om för oss hur vi ska leva.
Islam har ingen plats i en modern värld vilket vi har sett mycket av de senaste åren.

Ja och då ska man ju kunna gå omkring med svastika och göra hitler hälsningar också! Eftersom ni tjatar om yttrandefrihet!

Prova det så får du se? Nu helt plötsligt så ska vi inte provocera och förnedra Israels folk .
Citera
2020-10-18, 22:13
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VingelPelle
Jag försvarar inte mordet eller försöker förminska det. MEN inte fan lyckades han skilja huvudet från kroppen. Att bilden är fake ser ett småbarn. Och att göra det med kniv.... tar nog en bra stund vilket GM inte hade. Då kan man fråga sig varför det måste meddelas att som en halshuggning. Är det klickbete? Mitt problem blir att när jag ser lögner eller att saker överdrivs så börjar jag undra varför.

Att det är någon galen islamist som mördat går inte att ifrågasätta. Jag tror han skurit halsen av offret men inte huvudet. Illa nog men för vissa verkar det inte räcka. Varför?

At skära bort ett huvud är väldigt enkelt, jag har gjort det otaliga gånger på flertalet olika djur.
Citera
2020-10-18, 22:15
Medlem
Citat:
Som sagt, att yttrandefriheten har sina gränser även i Europa är inget argument för att ytterligare begränsa den.

Hur många är det nu som halshuggits på grund av nazistflaggeviftning, jag har glömt siffran.

I Tyskland får du fängelse , för det anses stötande mot judar
Citera
2020-10-18, 22:19
Medlem
Citat:

Antingen skall det vara total yttrandefrihet.
Eller ingen alls .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in