Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Ja, jag har varit i Frankrike vad det nu har med saken att göra. Det kursiverade har jag nu läst fem gånger och jag fattar inte ett smack av vad du menar. Det låter bra med en tuff poliskår men det jag menar är att fransmän som är så stolta helt plötsligt har en enorm minoritet som till stor del verkar hata allt franskt och arbetar för konvertera Frankrike till ett muslimskt kalifat. Jag har exempelvis sett videos från Paris hur muslimer i massor tar över gatorna och förrättar sin bön samtidigt som de hindrar all trafik. En maktdemonstration med syfte att förnedra fransmännen. Men du har rätt i att jag inte har någon aning om hur gemene fransmän resonerar eller känner idag kring det.
Så här då att anledning till våldet i Frankrike beror på att det går inte i muslimernas väg.
Frankrike är känt för sin vältalighet, det är den som alla Europas politiker apar efter.
Man kan inte slå mästaren i hans eget spel och att araben är också en djävla lismare till en början men nivån och tålamodet räcker inte värst länge, fransmannen kan hålla på att prata sött i evighet och äger också ett rejält våldskapital, den här islamisten han avrättades på plats och vad ska någon kunna säga om det?
Signalen är klockren för dom som begriper, i Sverige och i Tyskland så hade förövaren varit vid livet.
Sådant flaxande på gator o torg det betyder ingenting i det stora hela, tar muslimerna till våld då får dom bita i gräset.
Den franska staten äger en sådan god kontroll att t ex vapnen som användes av islamisterna i det stora dådet i Paris det var omgjorda samlarvapen som dom hade skaffat sig i Tyskland.
Här i Sverige så finns det gott om äkta fullt funktionsdugliga vapen så att Sverige ligger risigare till mot vad Frankrike gör även om det ytligt sett ser tvärtom ut.
Anledningen till att muslimerna bråkar i Frankrike det är som sagt av att dom möter på motstånd, det är ett spel som pågår.