2020-10-17, 11:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
J vill pleasa S, men han skulle nog inte riskera involvera honom. Ingen glömmer att J blev ordentligt skitnödig av att smyga i hans hus. Varför, tro?

S jobbar i den fula byggbranschen o har tillgång till egna säljkanaler där.

J liksom L hade aningar om hur S kunde ha så många dyra verktyg?

Kom nu att fundera på vem som äger betongblandaren som stod vid S garage och som senare användes vid Jellys sommarstuga då en polispolare hjälpte till med gjutningsjobb.

Du har rätt kanske.
Och som du säger, kanske kan man lägga några sekunder på att fundera över alla specialverktyg som SD har. Minns nu också att S*tefan R som var SDs närmaste chef på Tyréns undrade över de grejor som fanns i tjänstebilen hade blivit återlämnade. Det var bl a stövlar och någon slags väska (?) med grejor, varav ett grönt armeringsjärn som hade saknats. SD hade sagt att han hade dom hemma. Kom de någonsin tillrätta?

Bara det att någon på SDs jobb ens funderar över att han skulle kunna ha varit den som stulit de dyra instrumenten är anmärkningsvärt. Det är väl inget man brukar tro om gemene man.

Jag håller med att jG verkar gå i SDs osynliga ledband.

Varför smyger han runt i huset med sin mobillampa som enda ljuskälla? Jag kan inte riktigt förlika mig med tanken på att det enbart var för hans egen skull. Allt som JG blir påkommen med av polisen, kastar enbart skuggor på JG själv.

JG har gått långt för att skydda sin vän, så långt att han själv blir stark ifrågasatt. Kommunicerar med en misstänkt via Telegram, raderar, smyger omkring i den misstänktes hus. Undanhåller sådant som han själv vet är intressanta uppgifter för polisen, berättar först när han blir påkommen. Och att han behövde gå på toa akut när han smyger runt i SDs det säger mig också att han är jättenervös. Han vet innerst inne vad som är fel, men går mot intuition. Det finns inget normalt i detta beteende. Han borde nu själv försöka tänka efter varför han mår så dåligt, varför han beter sig som han gör.

Enligt JG är cementblandaren SDs.
A 150, s.271

Förhör JG okt- 18:

"Tillfället då han var där, när han iakttogs, skulle han låna en cementblandare av Stefan. Huset
var inte avspärrat och han tyckte inte då att det var konstigt att han åkte dit för att låna lite
grejer. Han kan idag tycka att han agerade naivt. J*erry tror inte att Stefan har något med
mordet på Lena att göra och kan därför inte förstå hur det skulle vara konstigt.
"

Jag tänker ibland också att JG reagerade så starkt på att det skrevs i tråden att han var SDs marionettdocka, det beror på att hans intuition sa honom att det ligger en sanning där. Han vet med sig att han har gjort dumma och fula saker, men det trycker han bort. Det för att det är för smärtsamt att tänka att SD är en mördare och med den personen har han delat sitt liv, sina känslor och trott varit hans bästa vän.
Citera
2020-10-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag ifrågasätter detta: ”Spaningsledaren Peter Springare ska också ha tagit semester bara dagar efter att kvinnan anmälts
försvunnen - och då fattat beslut att inte vidta några ytterligare planerade utredningsinsatser, enligt
uppgift till SVT Örebro”
Väldigt sent ute förmodligen, men tydligen var Springare och SD tjenis med varandra.
Citera
2020-10-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är därför jag undrar.
Det är svårt att tänka sig att de anhöriga inte skulle ge klartecken.
I så fall är det polisen som inte gav klartecken.
Varför gav de i så fall inte klartecken?
Eller var det någon annan som hindrade Missing people från att leta?
Om polisen misstänker att det ligger brott bakom ett försvinnande brukar de vilja rota i det hela själva utan inblandning några dagar innan missing people ges klartecken
Citera
2020-10-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Så lite konstigt är det att ingen utav hundförarna fick ett ryck att checka av därbakom kan man tycka ....

Fast när det gäller "arbetshundar" så är det ju inte föraren som bestämmer var hunden ska gå. Tvärtom. Om hunden då inte är tränad till att söka efter lik, så gör den inte heller det.
Citera
2020-10-17, 12:12
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
J vill pleasa S, men han skulle nog inte riskera involvera honom. Ingen glömmer att J blev ordentligt skitnödig av att smyga i hans hus. Varför, tro?

S jobbar i den fula byggbranschen o har tillgång till egna säljkanaler där.

J liksom L hade aningar om hur S kunde ha så många dyra verktyg?

Kom nu att fundera på vem som äger betongblandaren som stod vid S garage och som senare användes vid Jellys sommarstuga då en polispolare hjälpte till med gjutningsjobb.

Du och notknapparen har nog rätt i att JG är alldeles för nervig för att begå allvarligare brott än GC-fusk. Jag tänker att han ändå kan veta något han blir nervös för, men inte är inblandad i. Detta tänker jag för att jag har fått en bild av att SD sannolikt bekräftar sig själv genom att skrävla om hur smart han är och kan därigenom spridit ledtrådar om svarta affärer. Kanske både LW och JG luskade en del och för LW kunde informationen användas som hot medan JG skulle känna sig stolt över sin finurliga kompis och inte ens komma på tanken att hota om att berätta något? Han kanske själv haft nytta av en dold affärsverksamhet och känner skuldkänslor för detta?

Det finns för mycket oklart kring SD vad det gäller det ekonomiska eftersom det i FUP bara visas konto-transaktioner för -18 och ni trådläsare som följt med vet att jag reagerat på att han inte ses göra kontanta uttag över huvud taget och det stärker misstanken om att han har flera konton som utredarna inte hittat.

SD betalade ett SPA i januari -18 till Tryggh*ndel Sverige AB, men badet finns inte på hans tomt förrän tidigast hösten -18/vintern -19. I bolaget som fakturerar SPA-badet finns en i styrelsen som SD har olika kontakter med dagar innan mordet och dagen efter. Det finns bl a transkriptioner av två inspelade samtal med Pett*r Berggr*en i FUP (Aktbil 167) som sker kl 8.44 och kl 9.37 15 maj -18. Saxat ur samtalet kl 9.37 (SO =Stef*n MR = Pett*r):

SO: Ja och det, alltså (småskrattar lite)hennes smörjde jag ganska så bra

MR: Vad sa du?

SO: Henne smörjde jag ganska så bra, det är, det är lugnt. Vi lämnar in det som relation bara, hon skulle bara dubbelkolla med en kollega men

MR: Ja,ja

SO: Hon är helt med oss ...

MR:J aja, bra

SO: Så (ohörbart)l ovet så det blir ingen administration, inga kostnader

MR: Nej, nej, nej, perfekt. Ja men (ohörbart)jävligt bra

SO:J a, absolut. Ja sånt gillar vi

MR: Du,en annan fråga

SD:Mm

MR: Eem (o hörbart) mot balkongerna

SO: Vad, vad sa du?

MR: Tomas pratade med dig förra veckan va?

Vid kontroll av Pett*r Berggr*n (e) född -74, ses på MrKoll att han är åtalad i brottmål och har 50 bolagsbefattningar. Har tidigare varit skriven i Örebro, men är sen 30/10 -19 skriven i Smögen.

Pett*rs mobil är registrerad på Industripr*dukter i Örebro AB som har "Partihandel med maskinell utrustning".

I listan på bolagen Pett*r är verksam ses en T*mas J*nutis (o) född -73, skriven i Örebro. Han är aktiv med 57 bolagsbefattningar. Ses ej finnas i brottmål.
Ett av bolagen Tomas finns i Brev*nt 39 AB (e) "Förvaltar lös egendom".
Tomas är den SD kontaktar på fredagseftermiddagen och undrar om det går att komma in på ett bygge sent under kvällen.

Många bolagsengagemang betyder ju inte att man är kriminell på något sätt, men det vore intressant att se vilken typ av brottmål som Pett*r har förekommit i. Är det han som SD har kontakter med i Telegram i aug -19? (Aktbilaga 167 pdf s 153) www.bildtagg.se/bild/mvwi93vtdrw4yajrxcssjv

Som sagt tidigare tror jag det finns flera bakomliggande motiv till att LW blir mördad.
Senast redigerad av Honan6 2020-10-17 kl. 12:37.
Citera
2020-10-17, 12:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
... Jag känner att efter att FUP kommit tråddeltagarna tillhanda (vilket nog polisen uppfattat) så hade de nog stort intresse av att läsa här. Det är inte så många sidor att läsa per dygn (om de hoppar rotandet i LW:s trosor). Privatpersoner är polisens högra hand (se bara Efterlyst).

Kanske det är så. Vi får hoppas!

Citat:
... håller med Dig och det verkar enkelt för den som vill att skriva mail till Åkl, hon svarar snällt.

Jag är förvånad över hur lätt det verkar att få kontakt med åklagarna och rätten. Det är väldigt bra!

Citat:
... håller med Dig här också, mycket märkligt det som hen uppmärksammat (även om jag inte uppfattade det först)!

Det bästa fyndet i tråden hittills!

Citat:
... en måste bort och det blev LW! SD:s mående var inte bra och det började nog ordentligt när HD väl bestämde sig för att flytta och separera. Det blev riktigt jobbigt för honom att behöva ta hand om sina barn ensam varannan vecka. Hans frihet var borta, han ville lämna över barnen till HD eller till HD:s föräldrar när han hade sin vecka.

Jag misstänker att eftersom SD upplever och styrs av känslor som vi andra, så styrs han istället mest av andra parametrar, såsom position i kvarteret, på jobbet och i geocachingkretsarna. Makt och position blir viktigt och då passar det bättre att ha kvar sin kärnfamilj än att ha en kraschad familj och gifta om sig med sin älskarinna. Dessutom har de ju haft ett hemligt förhållande så många år, vilket inte kommer att se bra ut när det kommer ut i ljuset. Och Lena blev alltmer psykiskt besvärlig att ha att göra med (vilket han själv var orsaken till) i förhållande till hans beteende. Han kunde inte längre kontrollera henne som han kunde med H*anna. Lena satte sig upp mot honom på olika sätt, det blev kämpigt.

Citat:
... ska ha älskarinnan att hjälpa honom att ljuga för att han ska verka trovärdig gentemot sin fru, jösses... allt för att han ska kunna fortsätta att ha två "fruar"!

Oteknisk som jag är, har svarat med ... efter Dina stycken, få se om det funkar.

Tillägg: Fungerade inte (som jag misstänkte), man får trycka på pilen i Ditt inlägg för att se vad jag svarat... bättre lycka nästa gång för mig!

Tillägg ytterligare... funkade tydligen inte heller i hela inlägget, jag lägger ner!

Otäckt konspiratoriskt sätt att tänka, som gör att man förstår hur förslagen han är i all sina steg i att hålla koll på andra. Slugt eller vad man ska kalla det.

Citera
2020-10-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du och notknapparen har nog rätt i att JG är alldeles för nervig för att begå allvarligare brott än GC-fusk. Jag tänker att han ändå kan veta något han blir nervös för, men inte är inblandad i. Detta tänker jag för att jag har fått en bild av att SD sannolikt bekräftar sig själv genom att skrävla om hur smart han är och kan därigenom spridit ledtrådar om svarta affärer. Kanske både LW och JG luskade en del och för LW kunde informationen användas som hot medan JG skulle känna sig stolt över sin finurliga kompis och inte ens komma på tanken att hota om att berätta något? Han kanske själv haft nytta av en dold affärsverksamhet och känner skuldkänslor för detta?

Det finns för mycket oklart kring SD vad det gäller det ekonomiska eftersom det i FUP bara visas konto-transaktioner för -18 och ni trådläsare som följt med vet att jag reagerat på att han inte ses göra kontanta uttag över huvud taget och det stärker misstanken om att han har flera konton som utredarna inte hittat.

SD betalade ett SPA i januari -18 till Tryggh*ndel Sverige AB, men badet finns inte på hans tomt förrän tidigast hösten -18/vintern -19. I bolaget som fakturerar SPA-badet finns en i styrelsen som SD har olika kontakter med dagar innan mordet och dagen efter. Det finns bl a transkriptioner av två inspelade samtal med Pett*r Berggr*en i FUP (Aktbil 167) som sker kl 8.44 och kl 9.37 15 maj -18. Saxat ur samtalet kl 9.37 (SO =Stef*n MR = Pett*r):

SO: Henne smörjde jag ganska så bra, det är, det är lugnt. Vi lämnar in det som relation bara, hon skulle bara dubbelkolla med en kollega men

Vid kontroll av Pett*r Berggr*n (e) född -74, ses på MrKoll att han är åtalad i brottmål och har 50 bolagsbefattningar. Har tidigare varit skriven i Örebro, men är sen 30/10 -19 skriven i Smögen.

Pett*rs mobil är registrerad på Industripr*dukter i Örebro AB som har "Partihandel med maskinell utrustning".

I listan på bolagen Pett*r är verksam ses en T*mas J*nutis (o) född -73, skriven i Örebro. Han är aktiv med 57 bolagsbefattningar. Ses ej finnas i brottmål.
Tomas är den SD kontaktar på fredagseftermiddagen och undrar om det går att komma in på ett bygge sent under kvällen.

Många bolagsengagemang betyder ju inte att man är kriminell på något sätt, men det vore intressant att se vilken typ av brottmål som Pett*r har förekommit i. Är det han som SD har kontakter med i Telegram i aug -19? (Aktbilaga 167 pdf s 153) www.bildtagg.se/bild/mvwi93vtdrw4yajrxcssjv

Som sagt tidigare tror jag det finns flera bakomliggande motiv till att LW blir mördad.

Aha, S köper SPA från ett bolag som har koppling till en P som anlitar S som KA till byggprojekt. P är dömd i brottmål o finns på ett bolag som har handel m maskiner. Intressant.

Samtalet mellan P och S låter inte affärsmässigt, men det gör det kanske inte i byggbranschen?

P har bolagskopplingar m T som S kontaktade för att komma in på nåt ställe sena fredagskvällen. Inte heller det låter affärsmässigt. T finns även med i ett bolag som förvaltar lös egendom. Intressant.

I tidigare inlägg påminde du om förhöret med S f d chef som misstänkte att han är inblandad i stölder. Han menade att S vet hur man kommer in på platserna och har kontakter i branschen för avyttring?

Visste L något mer hon inte borde prata om m polisen t ex? Hot om att berätta för H var det minst farliga för henne kan han alltid manipulera?
Citera
2020-10-17, 13:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Bra att du orkar att ta dig igenom härvan.
Det verkar som att SD har en del kontakter som han "smörjer" (genom att smörja andra )

De är inte omöjligt att han på detta sätt har någon kontakt som han kunnat prångla "grejor" till.

"Heja, heja" Honan!
Bra jobbat!
Citera
2020-10-17, 14:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Tidigare har det skrivits en del om Missing people och JG:s inblandning i att avstyra sökning.
Blev det någonsin klarlagt varför de inte engagerade sig och vilken som var JG:s roll?
Jag kommer ihåg mycket spekulationer men fick vi någonsin trovärdig information?
Har polisen kollat upp varför inte Missing people sökte?

Polisen kollat upp? Dom ägde frågan

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det stämmer man fann blid inledningsvis i lägenheten och då är det regel att avspärrningen utökas. Den mängden blod som fanns var inte stor så det behöver inte vara färskt blod och kan komma från barnen. Det som var av avgörande betydelse för att man misstänkte människorov var inledande förhören med UW och digitala spår.

MP var inte intressanta givet den tidiga rubriceringen människorov/kidnappning. Ändringen av rubriceringen från "försvunnen person" (vilken kunnat motiverat MP,s sökinsats) gjordes redan den 15 maj eller i samband med Åkl "jättemycket teknisk bevisning" Hidings inträde på scenen den 16 maj. Polisen ville i detta skede inte publicera den efterlysning som resursen MP per automatik innebär. eftersom dom redan var nere i tunneln (sk ,inre spaning) och försatt alla möjligheter att hitta den söndeslagna Lena 100 m bort..

Citat:
Ursprungligen postat av YaBaDaBaDoOo
JG postade på facebook 3 november 2014 klockan 09:41 en delning av ett inlägg om Missing People:
Citat:
J***y G**y har delat ett inlägg. 3 november 2014 ·
Anmäld till Missing People i Örebro, gör det du med.

Vilket troligtvis är en god anledning till varför han hänvisar till Missing People.
Så kontentan är att du/ni drevtanter får hitta annan syndabock än JG om du/ni tycker att "missen" att kalla in missing people var ytterligare en ( i raden av) miss (arna) av polisen örebro.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-17 kl. 15:00.
Citera
2020-10-17, 14:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är därför jag undrar.
Det är svårt att tänka sig att de anhöriga inte skulle ge klartecken.
I så fall är det polisen som inte gav klartecken.
Varför gav de i så fall inte klartecken?
Eller var det någon annan som hindrade Missing people från att leta?

Kan vara så att polisen meddelat t ex UW att de inte velat ha MPS involverat i sökandet initialt. UW hade ju kontakt med en del av personerna runt Lena, vilket kan ha gjort att tex AL inte gick vidare med MPS. AL hade ju inte själv kunnat anmäla Lena försvunnen till MPS utan det behövs anhöriga från bägge sidor och även polisens godkännande. Det finns ju ingen anledning till att UW inte hade velat få Lena tillrätta () eller för Lenas föräldrar.

Jag tror att det är polisen som inte givit klartecken.

A 151, s. 73

"Förhörsledares anteckningar/frågor skrivs i kursiv stil.

2018-05-18 13:43 13:55

C*hristina ringer Polismyndigheten med anledning av att riksjouren Missing People tagit
emot ett mail som hon kopplar samman med försvinnandet av en kvinna i Örebro.
Christina skickar mailet till förhörsledare, se förhörsbilaga.
Christina är ansvar för riksjouren i Missing People. Det är tre personer som har tillgång till
den mailadress som tagit emot aktuellt mail. Det är C*hristina, AB och
AB

Berätta om mailet.
Vi fick mailet till oss från mailadressen info@teab.se och vi svarade ganska omgående med
ett standardmail till mailadressen att han skulle skicka in en anmälan till oss om försvunnen
person. Det kom aldrig någon anmälan om försvunnen person. Nu när vi läser i Aftonbladet
så förstår vi att det är kvinnan som är försvunnen i Örebro och då tänkte vi att polisen skulle
få ta del av mailet.
Har ni haft någon mer kontakt med mailadressen?
Nej, ingenting.
Har ni haft någon kontakt A*nders L*indström, den som undertecknat mailet?
Nej. Vi svarar alltid med ett standardmail om att det krävs en polisanmälan för att man ska
kunna anmäla en person försvunnen till oss. Standardmailet skickas manuellt tillbaka till
samma adress. Vi har inte hört av mannen, han har varken ringt eller mailat igen.
"

A 150, s. 270

Förhör JG okt-18:

"J*erry minns inte vad han gjorde den 16:e maj utöver att han var väldigt engagerad gällande
Lena under de dagarna. Han engagerade sig genom att läsa Flashback och hade kontakt med
flertalet personer (LÅ, PJ, DG, J*ocke, M*ats och Stefan).
De förde diskussioner gällande vad personer hört. J*erry föreslog att man skulle kontakta
Missing People.
Utöver det hade J*erry ingen ytterligare kontakt med personerna han nämnt. Han träffade inte
någon av dem under aktuella datum. Jerry började ångra att han sökt kontakt och chattat med
flera personer och började då begränsa sig. Han kände att han ville vara mån om Lenas rykte
om hon skulle komma tillbaka. Han vet inte vem av personerna ovan som han hade mest
kontakt med. J*erry arbetar med kommunikation där krishantering ingår och började tänkta på
att han faktiskt egentligen inte visste någonting om vad som hänt Lena.
J*erry tillfrågas om vad han under de forsla dagarna tänkte hade hänt Lena.
Han kände en uppgivenhet då det gått 24 samt 36 timmar. Han började befara att någon
olycka hade hänt. Trots att han inte haft kontakt med Lena skrev han ett sms till hennes
telefon. Meddelandet löd ungefär, "är du okej?" eller "har du det bra?". Det skickade han den
15 :e maj en stund efter att Stefan meddelat att hon var försvunnen. Då Lena inte svarade blev
han orolig. Han kontaktade även Ulf Wesström som han aldrig tidigare pratat med och erbjöd
sig hjälpa till på något sätt.
Jerry tillfrågas hur det kommer sig att han som tagit avstånd från Lena och inte haft kontakt
med henne engagerar sig så aktivt i hennes forsvinnande?
Jerry blev så aktiv utifrån sin ångest och plågan att han och Lena inte hittat tillbaka till varandra. Det gjorde och gör fortfarande ont. Jerry har haft tanken att försonas med Lena, speciellt efter deras möte vid FTF-cachen. Han tror inte att konflikten mellan dem var känd inom geocachingcommunityt men att andra märkte att "Femfemma" splittrats
"

A 150, s. 721

Skärmdumpar sms mellan JG och LÅ:

JG:
"G*ribing frågar nu om man kan vi göra något Börja söka någonstans.
Har tänkt tanken många ggr. Jag tror att det lönlönlöst. Jag anmälde mig till Missing People i måndag. Men så vitt jag vet finns inga spår. Var ska man börja liksom?!
Har du kontakt med Missing People?
"

LÅ:
"Inget eget organiserat säger, jag utifrån familjens önskan. Om det blir I MP regi är det en helt annan sak."
"MP överlämnar jag åt familjen och Polisen att avgöra.
"

A 146, s. 98

Chattkonversation mellan UW och LH:

LH:

"Jag har varit i kontakt med
AL. Han åker till
polisen nu och berättar om
Stefan. Visste du att Hanna
lämnat honom och att han kan
koden till Lenas dörr? Han är
tydligen knäckt över
situationen vilket inte behöver
betyda något men bör väl
kollas upp. Stefan hade ringt
några geocachkomoisar i Sthlm
på må natt och frågat om de
visste var Lena var. En av
kompisarna hade
chattkonversation med Lena
vid 23.30 och då verkade allt
okej.
Jag fortsätter hålla kontakt
med A*nders.
Åh jag vill bara att allt ordnar
sig.
Kraaaam
"

"Lenas persnr? Behövs till
missing people
"
Senast redigerad av notknapparen 2020-10-17 kl. 14:52.
Citera
2020-10-17, 14:49
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
MP var inte intressanta givet den tidiga rubriceringen människorov/kidnappning. Ändringen av rubriceringen från "försvunnen person" (vilken kunnat motiverat MP,s sökinsats) gjordes redan den 15 maj eller i samband med Åkl "jättemycket teknisk bevisning" Hidings inträde på scenen den 16 maj. Polisen ville i detta skede inte publicera den efterlysning som resursen MP per automatik innebär. eftersom dom redan var nere i tunneln (sk ,inre spaning) och försatt alla möjligheter att hitta den söndeslagna Lena 100 m bort..

Så kontentan är att du/ni tanter nog får hitta andra syndbockar än JG om du/ni tycker att "missen" att kalla in missing people var ytterligare (en i raden av) miss/arna av polisen örebro.

JG blir en syndabock för att han så uppenbart har skyddat sin vän fast han t o m misstänkt honom för inblandning i mordet. Han lider nog helvetes kval för sina val, men han kan vara väldigt rädd och kanske med rätta eftersom han kan tänkas ha ytterligare att vittna om.
JG är sannolikt utnyttjad av SD och överväger att göra om och rätt likt Sillen?

Vad tänker du om den intressanta faktan piastrone uppmärksammade tråden om? Det om den epostadress som rimligen endast kan ha varit känd av LW och SD? Vem förutom SD skulle ens komma på tanken att göra de sökningar som gjordes söndagen 7 oktober -18?

Vad tänker du om misstankarna SD:s f d chef har om stölderna och bolagskopplingarna mellan de personer som SD har kontakt med före och efter mordet? Kan hans SPA ha ett högre marknadspris än vad han har betalat?

Hur tänker du om att SD aldrig ses göra några kontanta uttag under våren -18? Är det bara jag som tycker det är ovanligt?

Vad tror du om IT-forensikerna skulle göra förnyade undersökningar och finna att de "okända" händelserna som registrerats i SD:s dator också ses som synkade i LW:s dator?
Senast redigerad av Honan6 2020-10-17 kl. 14:53.
Citera
2020-10-17, 16:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
JG blir en syndabock för att han så uppenbart har skyddat sin vän fast han t o m misstänkt honom för inblandning i mordet. Han lider nog helvetes kval för sina val, men han kan vara väldigt rädd och kanske med rätta eftersom han kan tänkas ha ytterligare att vittna om.
JG är sannolikt utnyttjad av SD och överväger att göra om och rätt likt Sillen?

Vad tänker du om den intressanta faktan piastrone uppmärksammade tråden om? Det om den epostadress som rimligen endast kan ha varit känd av LW och SD? Vem förutom SD skulle ens komma på tanken att göra de sökningar som gjordes söndagen 7 oktober -18?

Vad tänker du om misstankarna SD:s f d chef har om stölderna och bolagskopplingarna mellan de personer som SD har kontakt med före och efter mordet? Kan hans SPA ha ett högre marknadspris än vad han har betalat?

Hur tänker du om att SD aldrig ses göra några kontanta uttag under våren -18? Är det bara jag som tycker det är ovanligt?

Vad tror du om IT-forensikerna skulle göra förnyade undersökningar och finna att de "okända" händelserna som registrerats i SD:s dator också ses som synkade i LW:s dator?

Citat:
Jag tänker att han ändå kan veta något han blir nervös för, men inte är inblandad i. Detta tänker jag för att jag har fått en bild av att SD sannolikt bekräftar sig själv genom att skrävla om hur smart han är och kan därigenom spridit ledtrådar om svarta affärer.

Hmm tänker att du har trådens livligaste fantasi och att du vid ett flertal tillfällen påstått att SD har ett hemligt språk/ledtrådar med vilket han överlägset meddelar sig till dig och tom, lekt katt och råtta med dig eller hur?
Att du anser att dom snurriga grunderna till dina misstankar bygger på att SDs givit dig/oss ledtrådar?

Omisskännligt likt paranoja vilket leder till frågan om du kunde styrka dina teser genom att precisera vilka ledtrådar du avser?

Och alla tokerier utmynnar ändå i en kraftig förnekelse om att Lena mördades för att hon utsatte din omgiving för grovt psykiskt våld.

Edit: Att JG lider helvetes kval och är väldigt rädd för att han utnyttjats av SD är trams.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-17 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in