2020-10-16, 21:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag håller med men under förutsättning att de ser till att lärare i riskgrupp eller med anhöriga i riskgrupp får möjlighet att stanna hemma med ersättning.

Jaa, det tycker jag är högst rimliga krav som borde kunna respekteras och hanteras.
Citera
2020-10-16, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Du borde kunna få ett svar av din husläkare, kanske?

Nej inte för 4 månader sedan ! Och bokar inte tid och väntar 1 månad för att ställa en fråga som han inte kan svara på ändå
Citera
2020-10-16, 21:57
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, det tycker jag är högst rimliga krav som borde kunna respekteras och hanteras.
Ja, verkligen, dock har de inte gjort det möjligt.
Citera
2020-10-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Hvis ikke børn sendes i skole som de blev i Sverige (i modsætning til i nabolandene) kan de ikke udpeges som smittebærere - men i og med at FHM sender børn i skole, vil de uvilkårligt forårsage smitte i risikogrupperne og mange dødsfald - den kendsgerning må mange børn bære rundt på resten af deres liv på grund af at voksne mennesker i FHM bildte befolkningen ind at børn ikke smitter med Covid-19.

Shame on FHM!

Förstår att det känns bra att skolorna är stängda i Danmark!
Eller vänta nu, är dom det?
Citera
2020-10-16, 22:07
Medlem
2,500+ cases/10+ deaths next Tuesday.
Citera
2020-10-16, 22:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är inte bra för barn att utpekas som smittbärare och smittspridare. FHM beaktar alla hälsoaspekter medan du är covidfanatiker. Ni kommer aldrig att förstå varann.
Men att ”peka ut” de med underliggande och gamlingar går bra..?
Antingen pekar man ut alla - eller annars ingen i den heliga jämlikhetens namn.
Det har ju också gått förvånansvärt bra att peka ut ”boende på Järvafältet” (läs: ohygieniska analfabetiska Somalier) utan att nån har viftat med rasistkortet.
Citera
2020-10-16, 22:20
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Det säger jag inte emot, men nu pratade vi om vilken risk en 70+ som går ut i samhället utsätts för, då är en kommentar som "det har dött många fler i Sverige än i Danmark av corona, därför är det farligare i Sverige" ganska orelevant då det hände för ett halvår sedan. 70-åringen löper inte större risk att utsättas för corona i Sverige än i Danmark bara för att det för 6 månader sedan dog fler i Sverige än i Danmark, det intressanta är hur smittspridningen ser ut idag, inte för 6 månader sedan.

Det har du rätt i. Tack för klargörandet.
Citera
2020-10-16, 22:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, verkligen, dock har de inte gjort det möjligt.

Skamligt.. Det måste ju vara väldigt psykiskt påfrestande och ångestdrivande att befinna sig i den sitsen, dessutom under så lång tid.

Borde tas upp av journalister på FHM presskonferenser, men då är det mer viktiga frågor som avhandlas som den ständigt återkommande ”fotbollen” och andra lika oumbärliga nödvändigheter.
Citera
2020-10-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Snälla någon. Tegnell vill inte synas, det är ni psykopater som vill se och höra honom varje dag. Såfort han drar sig tillbaka en period börjar ni böla. När han syns och pratar så börjar ni också böla. Ni beter er som kvinnor, sluta med det.
Proffesorn har en poäng. Man har 8 timmars arbetstid. Då går det några timmar åt att fika och luncha och prata med arbetskamraterna och svara mejl mm.
Effektiv arbetstid blir det kanske 4 timmar per dag.
Om T spenderar en hel del tid åt marknadsföringen när hinner att sätta sig in i Coronapandemi situationen då?!
Hur många vetenskapliga artiklar hinner han läsa om pandemin per dag?!
Skaffar han inte tillräcklig med kunskap och information då är han inte kapabel att ta rätt beslut heller.
Sen har han anlitat en 71 åring som konsult!
Jag är 55 och jag kan läsa en tiondel artiklar jämfört med när jag var 40.
Konsulten är 70 plus då undrar man hurmånga artiklar orkar han läsa per dag.
Jag skulle gissa max ett par st i bästa fall.
Det är inte så konstigt att alla beslut blir mer eller mindre felaktiga!
Citera
2020-10-16, 22:23
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad _beror_ det på? Det måste ju ändå vara så, att FHM går för flockimmunitet, fast de inte vill erkänna det. Skarpare restriktioner skulle - i deras ögon - minska smittspridningen för mycket. Kan dom inte bara spela med öppna kort i stället?
Även Obama har genomskådat dem.
Citat:
Obama sågar den svenska strategin: Verkar inte fungera
Tidigare presidenten: Sverige försöker uppnå flockimmunitet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WObBpK/obama-sagar-den-svenska-strategin-verkar-inte-fungera

Ska Tegnell göra sig osams med honom också?
Var är kritiken från Löfvén m fl om att Obama lägger sig i Sveriges angelägenheter?
Citera
2020-10-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det lär ha betydelse, ja.

Sen ska man komma ihåg att barn inte försvinner från jordens yta för att man stänger skolan. Antingen har man två miljoner barn som vistas i en organiserad miljö med ett visst mått av kontroll (skolan). Eller så har man två miljoner barn som ränner runt.

Men inte på knökfulla bussar i rusningstid 10 ggr/vecka. Poängen är minska trängsel varhelst trängsel kan ske eller fyll IVA.
Citera
2020-10-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Även Obama har genomskådat dem.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WObBpK/obama-sagar-den-svenska-strategin-verkar-inte-fungera

Ska Tegnell göra sig osams med honom också?
Var är kritiken från Löfvén m fl om att Obama lägger sig i Sveriges angelägenheter?

Jamen dåså. Obama, världens mest inkompetenta föredetting tycker att vi har fel, stoppa pressarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in