2020-10-16, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Alltså 2,28 per dag. Även om det vore tre per dag, det är en struntsiffra. Dessutom MED covid. Vi har alla lärt oss att det i majoriteten av fallen handlar om helt andra dödsorsaker. Sluta drömma kan du själv göra.
Fakta om frågan, Socialstyrelsen.

Notera "avlidna i covid-19"
Statistiken visar avlidna där den underliggande dödsorsaken var covid-19, enligt de dödsorsaksintyg som inkommit till Socialstyrelsen

Statistik över antal avlidna i covid-19

Antalet avlidna fram till den 12 oktober 2020: 5 911
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
Citera
2020-10-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Professor: Sveriges coronastrategi är en katastrof som har kostat många liv i onödan.
Jag förstår inte hur Tegnell klarar av sitt jobb när han lägger så mycket tid på att vara en ikon och marknadsföra sig själv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39JQWX/professor-slar-larm-om-att-lander-tar-efter-sveriges-strategi

Snälla någon. Tegnell vill inte synas, det är ni psykopater som vill se och höra honom varje dag. Såfort han drar sig tillbaka en period börjar ni böla. När han syns och pratar så börjar ni också böla. Ni beter er som kvinnor, sluta med det.
Citera
2020-10-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Fakta om frågan, Socialstyrelsen.

Notera "avlidna i covid-19"
Statistiken visar avlidna där den underliggande dödsorsaken var covid-19, enligt de dödsorsaksintyg som inkommit till Socialstyrelsen

Statistik över antal avlidna i covid-19

Antalet avlidna fram till den 12 oktober 2020: 5 911
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/

Vore intressant och se hur socialstyrelsen bedömt detta.
Citera
2020-10-16, 10:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Känsla har inget med saken att göra. Jag använder statistiken rätt. Personen jag invände emot använde statistiken fel.

Du menar att du får en känsla av att du gör det?
Citera
2020-10-16, 10:12
Medlem
Citat:
Vore intressant och se hur socialstyrelsen bedömt detta.
Noll svar av dig.

Blev du nollställd av fakta?
Citera
2020-10-16, 10:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det där lät som en undanglidning. Vilken kritik har kommit om statistik från maj? Hälsorapporten har funnits länge och jag har då inte sett nån kritik mot den. Om du menar sentinelövervakningen så får du gärna precisera vilken kritik som funnits?

Nej, jag återkommer med saklig kritik ang. rapporten efter jag läst den. Jag sitter i möte på Teams. Referensen till Maj förstår du om du läser några sidor bakåt.
Citera
2020-10-16, 10:14
Medlem
Citat:
Noll svar av dig.

Blev du nollställd av fakta?

Nej, absolut inte. Jag vill se hur socialstyrelsen, som är ett helt inkompetent organ bestående av massa låtsasjobbare, bedömt att alla dessa har "covid" som dödsorsak. Har de slicat upp varje kropp och tittat? Tycker inte du att det är intressant?
Citera
2020-10-16, 10:17
Medlem
Citat:
Nej, absolut inte. Jag vill se hur socialstyrelsen, som är ett helt inkompetent organ bestående av massa låtsasjobbare, bedömt att alla dessa har "covid" som dödsorsak. Har de slicat upp varje kropp och tittat? Tycker inte du att det är intressant?
Socialstyrelsen sammanställer dödsorsaksintygen som inkommer till dem
Socialstyrelsen redovisar vad den läkare som har skrivit dödsorsaksintyget gjorde för bedömning..

Kan tänka mig att du inte har någon sjukvårdsutbilding överhuvudtaget.

Har du någon bildning?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-10-16 kl. 10:19.
Citera
2020-10-16, 10:17
Medlem
Citat:
Snälla någon. Tegnell vill inte synas, det är ni psykopater som vill se och höra honom varje dag. Såfort han drar sig tillbaka en period börjar ni böla. När han syns och pratar så börjar ni också böla. Ni beter er som kvinnor, sluta med det.

Tegnell lägger mycket tid på att vara en ikon och marknadsföra sig själv, Norges motsvarighet gör inte detsamma. Sverige har 21 gånger högre dödstal än Norge.
Citera
2020-10-16, 10:19
Medlem
Citat:
Socialstyrelsen redovisar vad den läkare som har skrivit dödsorsaksintyget gjorde för bedömning.

Kan tänka mig att du inte har någon sjukvårdsutbilding överhuvudtaget.

Har du någon bildning?

Min utbildning är helt irrelevant. Jag har två läkarbekanta som säger att man bedömer alla med lunginflammation som "covid"-döda.
Citera
2020-10-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Tegnell lägger mycket tid på att vara en ikon och marknadsföra sig själv, Norges motsvarighet gör inte detsamma. Sverige har 21 gånger högre dödstal än Norge.

Han syns för att det är det ni vill. Han var borta en period i somras och ni grät över att han "inte tog sitt jobb på allvar". Han kan helt enkelt aldrig ha rätt enligt er psykopater.
Citera
2020-10-16, 10:20
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Vilket skämt!!!
Har du redan gömt hur det var när han kom tillbaka efter sin semester. Var direkt med på presskonferensen och uttryckte förhoppningar att Sverige skulle klara sig bättre en Norge till hösten. Han valde att göra ett sådant uttalande och var på löpsedlarna både i Norge och i Sverige. Den först veckan efter semestern gjorde han ju hur många uttalanden och intervjuer att jag knappt trodde det var sant. Gubben verkar ju haft abstinensbesvär. Utöver det har han pratat ut om att hans mamma dog när han var ung och till och med varit med i talkshow.

Och lägg av med dit jävla kvinnoförakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in