2020-10-16, 12:13
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Jag vet, visst blir man? Men det är bra, kanske är du mogen nu att initieras till ett högre medvetande ? Eliten bör inte vara oroliga. De lilla folket har inget annat val än att ställa in sig efter ordning, det kommer mottas lugnt och stillsamt och med förundran . De har ändå inget att sätta emot, eller hur? So why so serious?
Så alla besprutas, men inte eliten? Hur skulle det fungera, tänker du?
Citera
2020-10-16, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Så alla besprutas, men inte eliten? Hur skulle det fungera, tänker du?

Eliten kan också besprutas, kanske är det till och med mer för dem än vad det är för andra, obetydliga individer... En viktig pusselbit för dig och för alla andra. Hmm.. Det är lite klurigt kanske men en oerhört viktig detalj att även eliten blir besprutade. .. då innebär det ju att det inte är gift iaf eller hur? Eller vad tror du?
Citera
2020-10-16, 12:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Eliten kan också besprutas, kanske är det till och med mer för dem än vad det är för andra, obetydliga individer... En viktig pusselbit för dig och för alla andra. Hmm.. Det är lite klurigt kanske men en oerhört viktig detalj att även eliten blir besprutade. .. då innebär det ju att det inte är gift iaf eller hur? Eller vad tror du?
Så det handlar alltså inte om ett gift? Men ändå så är det ett gift bestående av gift?

Vad är det då de sprutar ut enligt dig?
Citera
2020-10-16, 13:03
Bannlyst
Citat:
Så det handlar alltså inte om ett gift? Men ändå så är det ett gift bestående av gift?

Vad är det då de sprutar ut enligt dig?

Svaveldioxid och aluminium och sånt tror jag
Senast redigerad av Imperialwitch 2020-10-16 kl. 13:19.
Citera
2020-10-16, 13:22
Medlem
constants avatar
Citat:
Och det kan man se på marken?
Citera
2020-10-16, 14:07
Medlem
Citat:

Du tror det är svaveloxid men du vet inte.
Varför tror du på just svaveloxid och inte t.ex koloxid eller kristalliserad diväteoxid?

För mig är det rimligt att tro att det handlar om just diväteoxid eftersom vi vet att det är en restprodukt vid förbränning av flygbränslet. Och det är ju det som är lite finurligt - om eliten använder sig av diväteoxid i stället för svaveloxid så slipper de tillsätta något i bränslet.
Citera
2020-10-16, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du tror det är svaveloxid men du vet inte.
Varför tror du på just svaveloxid och inte t.ex koloxid eller kristalliserad diväteoxid?

För mig är det rimligt att tro att det handlar om just diväteoxid eftersom vi vet att det är en restprodukt vid förbränning av flygbränslet. Och det är ju det som är lite finurligt - om eliten använder sig av diväteoxid i stället för svaveloxid så slipper de tillsätta något i bränslet.

"Pinatubo (en vulkan på Filippinerna) for example, injected about 20 million tons of sulfur dioxide into the atmosphere, reducing sunlight by about 2.5 percent and lowering the average global temperature by about half a degree Celsius (nearly 1 degree Fahrenheit)."

https://phys.org/news/2018-08-geoengineering-blocking-sunlight-cool-earth.html

"Solar radiation management is an idea that can reduce some of the risks of global warming by blocking out a small amount of sunlight. It sounds like science fiction, and is only in the early stages of research, but it’s being taken seriously by climate scientists and environmentalists. Social scientists concerned with the potential effects of global warming are also taking an interest.

It involves spraying tiny reflective particles – such as sulphur dioxide – into the upper atmosphere, the stratosphere. They would remain up there for a year or two, reflecting away some of the energy from the sun before it reaches the Earth’s lower atmosphere.

Another idea would involve spraying seawater into low-lying marine clouds, where the tiny droplets would act as ‘cloud condensation nuclei’ – particles which attract water – to make them whiter and brighter and more reflective."

https://theconversation.com/blocking-out-the-sun-to-reduce-global-warming-an-idea-still-in-the-making-78506

"The concept of artificially reflecting sunlight has been around for decades, yet this will be the first real attempt at controlling Earth’s temperature through solar engineering.

The project, called Stratospheric Controlled Perturbation Experiment (SCoPEx), will spend $3 million to test their models by launching a steerable balloon in the southwest US 20 kilometers into the stratosphere. Once the balloon is in place, it will release small particles of calcium carbonate. Plans are in place to begin the launch as early as the spring of 2019.

The basis around this experiment is from studying the effects of large volcanic eruptions on the planet’s temperature. In 1991, Mount Pinatubo in the Philippines erupted spectacularly, releasing 20 million tonnes of sulfur dioxide into the stratosphere. The sulfur dioxide created a blanket around Earth’s stratosphere, cooling the entire planet by 0.5 °C for around a year and a half.
"

https://www.forbes.com/sites/trevornace/2018/12/05/harvard-scientists-begin-experiment-to-block-out-the-sun/

3 olika källor som alla lyfter fram samma sak svaldioxiden och dess effekt på atmosfären. Och det är dessa effekter på atmosfären de vill åstadkomma när de sprejar, de har inget med att förgifta folk med gifter utan de vill skapa en hinna som reflekterar tillbaka ljuset detta har dock en negativ påverkan på folk och det är därför folk gnäller om det
Citera
2020-10-16, 15:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Vet ej
Vet du ens nåt?
Citera
2020-10-16, 15:30
Bannlyst
Citat:
Vet du ens nåt?

Ja uppenbarligen mer än er flesta. Läste du inte nyss vad jag skrev? De håller koll på mig för jag sitter och avslöjar deras hemligheter för ovetande piloter m fl. haha

Solskenet kom fram nu igen..och allt är som det ska . Ännu en dag på planeten och vi har lärt oss nåt nytt. Fåglarna kvittrar och mörkrets furstar skålar , och de små människorna tillåts skoja och yttra sig om sånt som tidigare var förbjudet. . Så fint
Citera
2020-10-16, 15:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja uppenbarligen mer än er flesta. Läste du inte nyss vad jag skrev? De håller koll på mig för jag sitter och avslöjar deras hemligheter för ovetande piloter m fl. haha t
Fortfarande inga bevis.
Citera
2020-10-16, 15:51
Bannlyst
Citat:
Fortfarande inga bevis.

Har redan fört fram mängder av bevis . Läs igen , det är viktigt. Svaveldioxid blockerar solljus , rent krasst kan man säga att det är allt man behöver veta för att vidare kunna dra sina egna slutsatser . Det är enklare vad man tror , men folk behöver ägna i snitt 5 år som en del universitetsutbildningar minst på att förstå allt och de behöver ofta egna personliga erfarenheter av det helst. För vissa tar det ännu längre tid. Det är inget man bara "förstår" hur som helst.. om du lyckas förstå allt detta från att inte ha trott på något liknande förut, så grattis du måste vara den smartaste människan i världen men tvivlar på det, det är högst mänskligt att det tar sin lilla tid , högre chans är det att du aldrig inser det snarare..
Citera
2020-10-16, 15:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Har redan fört fram mängder av bevis
Näe. Jag har inte sett något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto