2019-05-12, 19:59
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Dina observationer är inget märkligt alls, utan helt normalt och sker väldigt ofta.
Orsaken är att det väder vi har här nere på marknivå och en bit upp, inte nödvändigtvis är samma som på högre höjd.
T ex kan vinden blåsa åt ett håll här på marknivå nivå men åt ett annat håll på 5km höjd. Likaså kan det vara helt olika luftfuktighet temperatur etc på olika höjder, och dessutom i olika områden i horisontalled. Så bara för att du här på marknivå tycker vädret ser lika ut som det var igår, så kan det ändå vara olika förhållanden på olika höjder. Flygplan flyger ofta på ca 10 000m höjd och det betyder att det kan finnas flera olika luftlager under dem, med olika förhållanden som kan ge olika resultat på de heta gaserna som t ex ett flygplan ger ifrån sig.

Jag skulle vilja säga att det aldrig är samma väder på marken som på 10km höjd.

Temperaturen sjunker med stigande höjd och på 10km höjd är det alltid -50 eller kallare.
Citera
2019-05-13, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag skulle vilja säga att det aldrig är samma väder på marken som på 10km höjd.

Temperaturen sjunker med stigande höjd och på 10km höjd är det alltid -50 eller kallare.

Ja typ så, jag uttryckte mig lite försiktigt och ironiskt. Och det kan som jag skrev även vara stora variationer på olika höjder, och även lokalt. Man kan ju för tusan varje gång man flyger uppleva detta då man känner/märker att flygplanet eller helikoptern etc, går in/ur olika väder, olika ambienta förutsättningar. Genom att flygplanet avger kondensstrimmor från vingklaffar etc, skakar och stöter då det passerar olika luftlager etc, eller plötsligt blir helt stilla och går mjukt.

Men jag vet ju att du vet allt detta redan, men andra.....
Citera
2019-05-13, 10:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Kanske det? Nej skämt åtsido, jag är inte 114år, herregud hur kunde du tro det OMG?

Men jag kommer bli över 150år tror jag då jag bär munskydd för att skydda mig mot chemtrailsen varje dag.

Hur vet du att munskydd räcker mot gifterna i dina chemtrails?
Citera
2019-05-13, 11:08
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Relevant till vilket ämne?

Kan du inte räkna ut det själv? Relevant till trådens ämne naturligtvis.
Citat:
Man säger miljontals böcker som ett ordspråk, nee men flera hundra tusen böcker har jag alla fall läst den saken är klar.

Vad ljuger jag om? Varför är jag en nobody?

Clay Allison det är svårt att föra en diskussion med dig, skärp dig annars får du gagga med någon annan, jag accepterar inget mer sånt här trams från din sida.

Hundra tusen böcker är orimligt det med. Dessutom är det bara böcker som är relevanta för trådens ämne som är intressanta i den här diskusionen. Hur många böcker du läst i andra ämnen är ointressant i den här diskussionen.
Senast redigerad av Jonas1968 2019-05-13 kl. 11:10.
Citera
2019-05-13, 11:17
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Kan du inte räkna ut det själv? Relevant till trådens ämne naturligtvis.
Hundra tusen böcker är orimligt det med. Dessutom är det bara böcker som är relevanta för trådens ämne som är intressanta i den här diskusionen. Hur många böcker du läst i andra ämnen är ointressant i den här diskussionen.
Ok vad vill du veta egentligen?

Desmond Kruger har skrivit en del böcker om chemtrails bland annat, dom har jag läst.
Sen finns det andra också bland annat, '
Men jag rekomenderar "The secret of the Gas" en mycket bra bok.
Citera
2019-05-13, 11:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ok vad vill du veta egentligen?

Desmond Kruger har skrivit en del böcker om chemtrails bland annat, dom har jag läst.
Sen finns det andra också bland annat, '
Men jag rekomenderar "The secret of the Gas" en mycket bra bok.

Nu sökte jag endast som hastigast, men google har inga träffar på någon Desmond Kruger + chemtrails. Inte heller "The secret of the Gas" + chemtrails ger några träffar. Är det så att du ljuger igen? Så man inte sitter och söker i onödan menar jag.
Citera
2019-05-13, 11:49
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nu sökte jag endast som hastigast, men google har inga träffar på någon Desmond Kruger + chemtrails. Inte heller "The secret of the Gas" + chemtrails ger några träffar. Är det så att du ljuger igen? Så man inte sitter och söker i onödan menar jag.
Dessa böcker finns på stadsbiblioteket, det är bara åka dit o läsa, det är gamla böcker tror inte internet fanns på den tiden.

Annars rekomenderar jag Elana Freeland, hon skrivit bra böcker angående ämet.
Citera
2019-05-13, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Dina observationer är inget märkligt alls, utan helt normalt och sker väldigt ofta.
Orsaken är att det väder vi har här nere på marknivå och en bit upp, inte nödvändigtvis är samma som på högre höjd.
T ex kan vinden blåsa åt ett håll här på marknivå nivå men åt ett annat håll på 5km höjd. Likaså kan det vara helt olika luftfuktighet temperatur etc på olika höjder, och dessutom i olika områden i horisontalled. Så bara för att du här på marknivå tycker vädret ser lika ut som det var igår, så kan det ändå vara olika förhållanden på olika höjder. Flygplan flyger ofta på ca 10 000m höjd och det betyder att det kan finnas flera olika luftlager under dem, med olika förhållanden som kan ge olika resultat på de heta gaserna som t ex ett flygplan ger ifrån sig.

Ja det förstår jag såklart. Men ang varför det inte har varit några contrails på bra länge nu, hur kommer det sig att luftfuktigheten är så annorlunda nu gentemot innan, för kanske, 2 månader sedan? Hur kan det vara sånna skiftningar i vädret 10km över oss som man inte märker av på marken? Om det förekommer contrails mitt i sommaren kontra mitt i vintern med säg +25 och -10, vad blir då skillnanden i luftfuktigheten 10km ovanför oss? Det bör ju givetvis finnas ett logiskt samband mellan vädret på marken och vädret 10km över oss.
Citera
2019-05-13, 18:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullako
Ja det förstår jag såklart. Men ang varför det inte har varit några contrails på bra länge nu...

Vet inte var du befinner dig men jag såg k-strimmor så sent som i lördags.

Citat:
Hur kan det vara sånna skiftningar i vädret 10km över oss som man inte märker av på marken?

Håller inte med.
Jag har märkt en hel del skiftningar även på marken. Där jag befinner mig var det fint och soligt på lördag men på sen eftermiddag rullade en front in. På söndagen var det mulet.
Citera
2019-05-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vet inte var du befinner dig men jag såg k-strimmor så sent som i lördags.

Håller inte med.
Jag har märkt en hel del skiftningar även på marken. Där jag befinner mig var det fint och soligt på lördag men på sen eftermiddag rullade en front in. På söndagen var det mulet.

Vad jag menar är att jag har inte sett några contrails på ett par månader, jag finner det lustigt. Då har det ju varit något extraordinärt väder på 10kms höjd och väldigt konsekvent dessutom. Detta har man inte märkt av på marken där jag bor, så vitt jag vet. Man kan se contrails när det är 25+ och 10-, mitt i sommaren och mitt i vintern och ibland inte. Vilka speciella väderförhållanden krävs för att dessa contrails ska ligga kvar i timmar och hela dagar? Vad har varit så annorlunda de senaste månaderna för att dessa contrails inte har kunnat bildas? Jag kan ingenting om väder och om hur vädret är på 10kms höjd och är genuint intresserad. Det verkar mest pågå en pajkastning här inne och inte en vettig diskussion.
Senast redigerad av dullako 2019-05-13 kl. 20:03.
Citera
2019-05-13, 20:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vad jag menar är att jag har inte sett några contrails på ett par månader, jag finner det lustigt.

Och jag finner det inte lustigt att jag såg contrails i lördags.

Citat:
Vad har varit så annorlunda de senaste månaderna för att dessa contrails inte har kunnat bildas?

Det har bildats contrails de senaste månaderna. Jag har sett det vid ett flertal tillfällen.
Du kanske inte har varit uppmärksam?

Citat:
Vilka speciella väderförhållanden krävs för att dessa contrails ska ligga kvar i timmar och hela dagar?

Ungefär samma väderförhållanden som kan få cirrusmoln att ligga kvar i timmar.
Senast redigerad av madtop 2019-05-13 kl. 20:29.
Citera
2019-05-14, 00:03
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur vet du att munskydd räcker mot gifterna i dina chemtrails?
Munskyddet jag har producerat fram filtrerar bort cellerna från giftet så giftet helt enkelt dör ut när den kommer i kontakt med den, mycket avancerat och bra produkt. Jag menar vem vill inte leva längre om det går?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in