Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Då kan man säga att det ser bättre ut 2020 för Trump än för 2016.
Men då är frågan! 2016 trodde ingen att Trump skulle vinna, det gör dom inte idag heller. Men tror du inte det finns en ökad chans att fler D-väljare väljer nu att dra sig till vallokalen bara för att 2016 ej ska upprepas?
Ja, fast jag skulle istället säga att Biden måste outperforma Obama 2008 i Florida för att slå Trump. Något som känns osannolikt med hans "tempo".
Så även fast jag är säker på att Trump vinner Florida är det "inte över förrän det är över". Jag nämnde för nån annan här vill man vara säker bör man vänta in Early voting startat i Florida den 24:e och då bör vi veta vem som vinner precis i slutet av Oktober.
Det som är intressant är att Trump nu går mycket starkare än vad många trott i Wisconsin, Ohio och Michigan, detta bör ge en möjlighet för Trump att skapa utrymme för momentum i svagare stater som Pennsylvania, Minnesota, Nevada. Då Biden inte kampanjar på samma sätt som Trump kan 1-2 extra rallies i en stat göra enorm skillnad, speciellt om Biden väljer att inte kampanja där. Det såg vi hända 2016 och Hillary i flera stater.
PS Tror Trump kör
dubbla rallies I Florida ikväll.