2020-10-16, 14:27
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Kallar du dessa opinionsundersökningar för fakta kan du lika gärna hämta fakta från KKK.

Magkänsla från trumpfans som blir ledsna över tanken på president Biden är klart mindre värt än så.

Separera dina önskningar mot vad som faktiskt händer. Trump håller på att skapa en historisk krasch för republikanerna där de tex förlorar Florida och håller på att förlora Georgia(sic!).

Om du inte accepterar fakta finns det inget du kan göra för att vända skutan...
2020-10-16, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du kan inte avfärda opinionsundersökningarna bara för att de visar fel resultat. Det är betydande samstämmighet kring att Trump ligger efter i princip alla swing states samt ligger under i flera normalt republikanska delstater.

Jag undrar om du förstår att det går att diskutera utan att vara cheerleader för en sida?

Jag är inte särskilt investerad i någon sida i det här valet, båda sidor har för och nackdelar.

Jag undrar om du förstår att det går att vara skeptisk till OU utan att vara cheerleader för en sida?
2020-10-16, 14:38
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag är inte särskilt investerad i någon sida i det här valet, båda sidor har för och nackdelar.

Jag undrar om du förstår att det går att vara skeptisk till OU utan att vara cheerleader för en sida?

Vad för dig att tro att jag inte vet det? Jag vet vidare att trumpfansens hela argumentation bygger på att man inte kan lita på opinionsundersökningar som visar att Trump ligger efter.

Fundera hellre på hur du uttrycker dig om du vill diskutera opinionsundersökningar i allmänhet och det finns förmodligen bättre trådar för det. Som det är framstår du bara som någon som är butthurt över att Trump ligger klart under och håller på att krascha.

Som sagt, om man håller på Trump är det bra att vara realistisk över situtionen om man vill ändra den.
2020-10-16, 14:46
Avslutad
Citat:

Citat:
Vad för dig att tro att jag inte vet det? Jag vet vidare att trumpfansens hela argumentation bygger på att man inte kan lita på opinionsundersökningar som visar att Trump ligger efter.

Fundera hellre på hur du uttrycker dig om du vill diskutera opinionsundersökningar i allmänhet och det finns förmodligen bättre trådar för det. Som det är framstår du bara som någon som är butthurt över att Trump ligger klart under och håller på att krascha.

Som sagt, om man håller på Trump är det bra att vara realistisk över situationen om man vill ändra den.

Uppenbarligen helt meningslöst att diskutera med dig eftersom du läser in helt andra saker i det jag skriver än det som verkligen står där.

Och hur skulle besvikna svenska-Flashback-Trumpsympatisörer kunna ändra på situationen, om de nu insåg det du anser att de bör inse?
2020-10-16, 14:51
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Uppenbarligen helt meningslöst att diskutera med dig eftersom du läser in helt andra saker i det jag skriver än det som verkligen står där.

Och hur skulle besvikna svenska-Flashback-Trumpsympatisörer kunna ändra på situationen, om de nu insåg det du anser att de bör inse?

Med andra ord är du en trumpfan som blev ledsen i ögat. Du har ingen relevant kritik mot opinionsundersöknignar(som är allmänt vedertagna som instrument att mäta väljarstöd).

En lämplig åtgärd för trumpfans kan vara att inte vara så säker på seger för Trump.

PS!
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=487480

Det framgår med all önskvärd tydlighet vilken sida du står på.
2020-10-16, 14:55
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USP89
Har du en läst artikeln eller?

Först och främst enligt artikeln så presterar Trump bättre än förväntat jämfört med pollsen som ger Biden en klar ledning. Detta eftersom det är jämt. 40 - 40 i Michigan, 40 -38 till Dems i Wisconsin och faktiskt 45- 43 till Rep i Ohio. Positiva nyheter, helt klart för Trump men knappast en kross.

Sen så går de vidare så har de ett citat från en republikansk State Senator från Ohio som menar att Trumps stöd i Ohio har kraschat bland independents.

Sen krossar Biden i ordets rätta bemärkelse Trump i Florida med 51 - 29 och i North Carolina med 51 -18.

Om detta är det bästa artikel du kan hitta som talar för Trump så är det illa ställt.

Nu läser du inte artikeln som jag.
Du känner till att Demokrater främst lägger röster via post och Republikanerna främst i valurnan på valdagen. Med detta sagt och den 70% övervikt som förväntas för Republikanerna valdagen i november är det kross för Trump i alla dessa tre stater ca 4-5%. Så artikeln är en mycket intressant sådan då den visar på visst resultat för poströstning i dessa tre stater, vi på den rätta sidan av historien hade förväntat oss att han låg rejält mycket mer efter just nu.

Kramisar & Go Freedom !!
Senast redigerad av Nixter 2020-10-16 kl. 15:01.
2020-10-16, 14:57
Avslutad
Citat:
Med andra ord är du en trumpfan som blev ledsen i ögat. Du har ingen relevant kritik mot opinionsundersöknignar(som är allmänt vedertagna som instrument att mäta väljarstöd).

En lämplig åtgärd för trumpfans kan vara att inte vara så säker på seger för Trump.

PS!
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=487480

Det framgår med all önskvärd tydlighet vilken sida du står på.

Jag har svängt fram och tillbaka under det senaste året. Bläddrar du igenom min posthistorik kommer du att hitta mer anti-Trump än pro-Trump. Jag hatar dock det hat som finns inom Dems mot oliktänkande.
2020-10-16, 15:04
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixter
Igår var det filing deadline för Trump kampanjen där de ska rapportera hur mycket de fått in i fundraising.
De har ännu inte lämnat in en rapport.
likt tidigare månader misstänker jag att kampanjen är pank. Och att Trump använder vita Husets resurser till att valkampanja.

CNN kan ochså rapportera att Mueller kommit fram till att det var en egyptisk bank som stoppade in 20milj i Trumps konto. En vecka innan valet.

Marist /NBC poll visar att Trump backat hos alla grupper inkl seniors. Enda gruppen Han ökat med är white men without college degree. Vore det Val idag skulle Biden vinna med 7 % dvs
50/43 mot Trump.

Den som tror att Trump har en ärlig chans att vinna valet idag får gärna tala om hur det ska gå till.
Men börjar ni svara med trams som ; så sa man i 2016. Så kommer jag att ignorera er hädanefter

Tyvärr verkar det ju vara tangentbordskrigare ur denna grupp som också fyller detta forum med allehanda lögner och konspirationer kring det kommande Presidentvalet. Väldigt få av dessa verkar ha några som helst studielån.

#evictionnotice2020
2020-10-16, 15:09
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ledaren Enrique Tarrio ser ut som en vit makt person? Nån måtta får det vara. Hatgrupp? Nej, de är konservativ opinion som är kritiska mot bla islam.

Hur ledaren ser ut är ganska oväsentligt, det gäller vilka åsikter och värderingar han bär på. Även Jackie Arklöv var Nazist.

#evictionnotice2020
2020-10-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Absolut, kör på den du. I den verkliga världen när röster nu räknas krossar Donald J Trump nu I Wisconsin, Ohio och Michigan. Tippar 4-5% före Biden I alla dessa stater, han kan nu fortsätta sätta fokus i Florida, Pennsylvania, och stater där skillnaden är tunnare. Go Freedom!

https://www.washingtonexaminer.com/news/early-voting-data-in-battleground-states-shows-trump-outpacing-national-polls-giving-biden-an-edge
Fortsätt leva i förnekelse och rabbla dina meningslösa röstregistreringssiffror, inte ens artikeln du lönkar backar upp din agenda.

Du inser väl att många av röstregisreringarna för Replubikanerna är gamla Demokrater som har röstat på Republikanerna i åratal och bara inte orkat updatera sin registrering förrens nu? https://twitter.com/Redistrict/status/1316967440711143424?s=19

Gillar att du också fortsätter låtsas som att independents inte existerar då Trump gör horribelt bland dom.
Från artikeln du själv länkade
Citat:
But some, including Peggy Lehner, a Republican state senator in Ohio from a district Trump won in 2016, aren't painting such a rosy picture for his 2020 chances with the same constituency. His support hasn't "ebbed. It's crashed," Lehner, who will not run for reelection, said. "He is really doing poorly among independents."
2020-10-16, 15:14
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Då kan man säga att det ser bättre ut 2020 för Trump än för 2016.
Men då är frågan! 2016 trodde ingen att Trump skulle vinna, det gör dom inte idag heller. Men tror du inte det finns en ökad chans att fler D-väljare väljer nu att dra sig till vallokalen bara för att 2016 ej ska upprepas?

Ja, fast jag skulle istället säga att Biden måste outperforma Obama 2008 i Florida för att slå Trump. Något som känns osannolikt med hans "tempo".

Så även fast jag är säker på att Trump vinner Florida är det "inte över förrän det är över". Jag nämnde för nån annan här vill man vara säker bör man vänta in Early voting startat i Florida den 24:e och då bör vi veta vem som vinner precis i slutet av Oktober.

Det som är intressant är att Trump nu går mycket starkare än vad många trott i Wisconsin, Ohio och Michigan, detta bör ge en möjlighet för Trump att skapa utrymme för momentum i svagare stater som Pennsylvania, Minnesota, Nevada. Då Biden inte kampanjar på samma sätt som Trump kan 1-2 extra rallies i en stat göra enorm skillnad, speciellt om Biden väljer att inte kampanja där. Det såg vi hända 2016 och Hillary i flera stater.

PS Tror Trump kör dubbla rallies I Florida ikväll.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-16 kl. 15:19.
2020-10-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Hur ledaren ser ut är ganska oväsentligt, det gäller vilka åsikter och värderingar han bär på. Även Jackie Arklöv var Nazist.

#smokecrack2020

Fast de är inte rasister, bevisbördan ligger på dig. Alt-right är väl det värsta man kan kalla dem. Leta gärna upp någon källa där de officiellt tar en rasistisk ställning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in