2020-10-16, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag testade bara lite TDS-logik. Men den funkar nog bara åt ett håll.

Lägg av med sånt här trams. Att sitta o kalla folk för namn istället för att ha en egentlig diskussion gör att du inte verkar vilja bli tagen på allvar.
Jag har behandlat dig med artighet och läst dina argument.
Men nu när du dragit ner diskussionen till en sandlådenivå, så är det slut med all artighet.
bra jobbat.
2020-10-16, 12:46
Bannlyst
Igår var det filing deadline för Trump kampanjen där de ska rapportera hur mycket de fått in i fundraising.
De har ännu inte lämnat in en rapport.
likt tidigare månader misstänker jag att kampanjen är pank. Och att Trump använder vita Husets resurser till att valkampanja.

CNN kan ochså rapportera att Mueller kommit fram till att det var en egyptisk bank som stoppade in 20milj i Trumps konto. En vecka innan valet.

Marist /NBC poll visar att Trump backat hos alla grupper inkl seniors. Enda gruppen Han ökat med är white men without college degree. Vore det Val idag skulle Biden vinna med 7 % dvs
50/43 mot Trump.

Den som tror att Trump har en ärlig chans att vinna valet idag får gärna tala om hur det ska gå till.
Men börjar ni svara med trams som ; så sa man i 2016. Så kommer jag att ignorera er hädanefter
2020-10-16, 12:55
Medlem
freeriderXIIs avatar
De allra flesta som invandrar illegalt till USA är latinos/hispanics ur den aspekten borde ju svarta inse att de inte heller nödvändigtvis tjänar demografiskt på den invandringen. Endast 2.5% av hispanics i USA identifierar sig som svarta. Visst tillsammans kan de jobba mot den vita majoriteten men de har också mycket konkurrens inbördes och olika intressen. Latinogäng håller sig för sig själva och svarta för sig. Och de segregerar sig från varandra bostadsmässigt. Många tidigare svarta bostadsområden har tagits över av hispanics.

Dessutom försörjer den vita majoriteten de svarta bättre än vad hispanics skulle göra.

Hoppas tillräckligt många svarta röstar på Trump.

Enligt mainstreammedia får alla etniska grupper moraliskt se till sina intressen utom just vita, hyckleriet är stort.
2020-10-16, 13:55
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Fattar inte varför alla i denna tråd slösar så mycket tid på spekulationer om resultatet. Vi vet från 2016 att det är meningslöst. Vänta tills valet är över sen kan vi snacka.

Det är provocerande med trumpfanatiker som antingen påstår att det är självklart Trump vinner eller "ingen vet något".

Det är för spekulationer vi skriver i tråden. Jag utgår gärna från fakta på marken som opinionsundersökningar. Någons magkänsla att eftersom de inte vill se en demokratisk vinst så måste Trump vinna är ointressant.
2020-10-16, 13:56
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Väldigt glädjande att se hur dessa early voting led sträcker sig genom och runt kvarteren. Voting suppression ansträngningarna verkar inte ha fungerat så bra i år...och man kan ju undra varför, då bl a flertalet polls indikerar på en säker vinst för Biden.

https://edition.cnn.com/election/2020/presidential-polls
2020-10-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är provocerande med trumpfanatiker som antingen påstår att det är självklart Trump vinner eller "ingen vet något".

Det är för spekulationer vi skriver i tråden. Jag utgår gärna från fakta på marken som opinionsundersökningar. Någons magkänsla att eftersom de inte vill se en demokratisk vinst så måste Trump vinna är ointressant.
Kallar du dessa opinionsundersökningar för fakta kan du lika gärna hämta fakta från KKK.
2020-10-16, 14:03
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ok, så du anser att det inte finns ett problem med att poliser använder övervåld mot svarta ostraffat i USA? Det är ju nästan ingen som håller med dig om det.

Du har uppenbarligen svårt med svenskan, jag svarade "Då förutsätter jag att det i en rättsstat, genom domstolsväsendet, kunnat visas att Polisen inte begått något tjänstefel ej heller något brottsligt, varför jag inte har några som helst problem med detta".

Om det ansetts att en Polis handlat inom de befogenheter som lagen och myndighetsuppdraget givit honom, nej då ser jag inga problem ens om det är "svarta" om du beskrivet det, drabbas. Men du verkar dessutom tycka att det är skillnad på våld, i detta fall polisvåld, beroende på vilket kön det riktas emot. För mig skall allt våld oavsett vem det riktas emot, undvikas i det längsta. Men som sagt i bland är våld oundvikligt och i bland är till och med våld med dödlig utgång oundvikligt.

Detta ämne är dock väldigt off-topic, så ta det fortsättningsvis i en annan tråd. Är övertygad om att det finns någon som passar.

#evictionnotice2020
2020-10-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Som vanligt. Lägg fram de klipp där han tar avstånd från vikt makt-rörelser. Vi är väldigt, väldigt många som hört och läst hur han slingrar sig när han får dessa frågor.
Du påstår att han tar avstånd. Lägg fram de klippen så vi andra får se.
Herregud. Hur vore det om du kollade upp fakta innan du öppnar käften? Alla dessa lögner Trumphatarna kör med.

https://www.youtube.com/watch?v=ah1LBT4Hhq8

1:14 in i videon. 17 år sedan. Redan då tog han avstånd från vit makt personer som David Duke.
Inse hur jävla irriterad man skulle bli då samma idiotiska dumma jävla fråga dyker up för 999999 gången.
Senast redigerad av Andrimner 2020-10-16 kl. 14:09.
2020-10-16, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg

Nu har ju opinionsundersökningar visat sig vara ett mycket trubbigt instrument avseende att prognosticera amerikanska presidentval, så det blir lite väl magstarkt att kalla desamma fakta på marken.

Apropå utropande av segrare i det här läget, så är det naturligtvis lika banalt oavsett vilken sida man tillhör.
2020-10-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Absolut, kör på den du. I den verkliga världen när röster nu räknas krossar Donald J Trump nu I Wisconsin, Ohio och Michigan. Tippar 4-5% före Biden I alla dessa stater, han kan nu fortsätta sätta fokus i Florida, Pennsylvania, och stater där skillnaden är tunnare. Go Freedom!

https://www.washingtonexaminer.com/news/early-voting-data-in-battleground-states-shows-trump-outpacing-national-polls-giving-biden-an-edge

Har du en läst artikeln eller?

Först och främst enligt artikeln så presterar Trump bättre än förväntat jämfört med pollsen som ger Biden en klar ledning. Detta eftersom det är jämt. 40 - 40 i Michigan, 40 -38 till Dems i Wisconsin och faktiskt 45- 43 till Rep i Ohio. Positiva nyheter, helt klart för Trump men knappast en kross.

Sen så går de vidare så har de ett citat från en republikansk State Senator från Ohio som menar att Trumps stöd i Ohio har kraschat bland independents.

Sen krossar Biden i ordets rätta bemärkelse Trump i Florida med 51 - 29 och i North Carolina med 51 -18.

Om detta är det bästa artikel du kan hitta som talar för Trump så är det illa ställt.
2020-10-16, 14:25
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Nu har ju opinionsundersökningar visat sig vara ett mycket trubbigt instrument avseende att prognosticera amerikanska presidentval, så det blir lite väl magstarkt att kalla desamma fakta på marken.

Apropå utropande av segrare i det här läget, så är det naturligtvis lika banalt oavsett vilken sida man tillhör.

Du kan inte avfärda opinionsundersökningarna bara för att de visar fel resultat. Det är betydande samstämmighet kring att Trump ligger efter i princip alla swing states samt ligger under i flera normalt republikanska delstater.

Jag undrar om du förstår att det går att diskutera utan att vara cheerleader för en sida?
2020-10-16, 14:26
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Absolut, kör på den du. I den verkliga världen när röster nu räknas krossar Donald J Trump nu I Wisconsin, Ohio och Michigan. Tippar 4-5% före Biden I alla dessa stater, han kan nu fortsätta sätta fokus i Florida, Pennsylvania, och stater där skillnaden är tunnare. Go Freedom!

https://www.washingtonexaminer.com/news/early-voting-data-in-battleground-states-shows-trump-outpacing-national-polls-giving-biden-an-edge

Så vill du ju tro, men det mesta pekar åt ett helt annat håll. Till och med den länk du skickade visar ju huvudsakligen att Demokraterna får in sina förtidsröster i en högre omfattning än Republikanerna. Även om det jämfört med opinionsundersökningarna är en mindre fördel för Demokraterna, om än en fördel. Men det som du här, och i alla dina inlägg, bortser ifrån är de väljare som så att säga är "neutrala", det är dessa som kommer att ge jordskredssegern till Biden. Du kalkylerar med en förändring i denna gruppen på 4-5 % sedan förra valet. Jag tror att förändringen kommer att räkas i tiotalsprocent.

Alla indikationer ger vid handen att de "oberoende" rösterna kommer att gå till den Demokratiska kandidaten i en betydligt större utsträckning än någonsin tidigare. Några har kallat detta att man, inte röstar på Biden, utan att man röstar emot Trump. Jag ser det så här, efter fyra år av Konspirations- & skitsnackspolitik, så är Amerika oerhört trötta på detta och vill ha en återgång till det normala. Det är precis detta de får med Biden vid rodret. En trygg och erfaren kapten som kommer att styra skutan på lugnt vatten och inomskärs så mycket som möjligt, bort från det stormiga hav som Trump besökt med ett skepp som slagits sönder allt mer och snart inte är sjödugligt.

#evictionnotice2020

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in