2020-10-15, 20:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför ska jag berätta det - jag har inte uttalat mig om Sweat..
I en diskussion om vem som sprang var. Vart sprang polisman Sweatt enligt dig?
Citera
2020-10-15, 20:17
Avstängd
Citat:
Javisst - om man springer till TSBD eller till Grassy knoll så spelar det väl ingen roll vad man är tvungen att passera på sin väg mot platsen som fångat intresset.
Om jag tror någon skjutit inne på Coop på stora torget och springer dit så spelar det väl ingen roll om jag måste passera ICA eller Hemköp - det är ändå på Coop jag tror skytten finns.
Fast här har ju någon skjutit inne på ICA givet att den överväldigandemajoriteten sprang dit, direkt efter skotten och endast en person sprang till Coop?
Citera
2020-10-15, 20:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
I en diskussion om vem som sprang var. Vart sprang polisman Sweatt enligt dig?
Ingen aning - jag var bara intresserad av det du skrev om Foster vilket stred emot dina tidigare påståenden om att det endast var en polis som sprang till TSBD.
Citera
2020-10-15, 20:25
Avstängd
Citat:
Du påstod i ett stort antal inlägg att endast en polis sprang till TSBD.
Jag skrev:
Citat:
Då är det kanske dags att summera den senaste fejden i tråden.

1. Samtliga vittnen som sprang direkt efter skotten, sprang till området kring det vita staketet på grassy knoll, utom mc-polis Marrion Baker, som sprang direkt till TSBD.
- Jo, polisman James Foster sprang först till parkeringen bakom det vita staketet direkt efter skotten. Jo, hans uttalade avsikt var att springa till TSBD och att han därför var tvungen att passera genom sagda parkering. Jo, det kvittar varför han först sprang till parkeringen, om påståendet endast är att han först sprang till den, direkt efter skotten.
Du svarade:
Citat:
Då så, då vet vi äntligen – två poliser sprang alltså direkt mot TSBD. Vad en av dem var tvungen att passera på vägen för att nå dit är förstås totalt irrelevant och vi kan åter konstatera att onopono argumenterat lögnaktigt alternativt felaktigt i ett stort antal inlägg.

Och tänk vad ännu många fler inlägg och vad mycket nonsens vi hade sluppit om onopono bara hade svarat såhär när frågan först ställdes...
Mitt första inlägg:
Citat:
Foster 'säger' att han sprang till TSBD, ja, men för att ta sig dit måste han först springa genom området precis bakom det vita staketet på grassy knoll, givet att han stod placerad på 'the tripple overpass' när skotten avlossades.
Vad är nytt i mitt inlägg som du kommenterar med "äntligen"?
Citera
2020-10-15, 20:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast här har ju någon skjutit inne på ICA givet att den överväldigandemajoriteten sprang dit, direkt efter skotten och endast en person sprang till Coop?

1) vart flertalet springer bevisar givetvis ingenting.
2) nu var det ju uppenbarligen flera som sprang till TSBD - minst 2 enligt dina egna påståenden.
3) normalt flykbeteende gör nog att de flesta vill ta sig ifrån den upplevda skjutplatsen och sätta sig i säkerhet - det är även vad polisen rekommenderar 😄 https://www.aftonbladet.se/tv/a/41jBe6/polisens-rad-sa-ska-du-gora-om-du-hor-skottlossning
Citera
2020-10-15, 20:26
Avstängd
Citat:
Ingen aning - jag var bara intresserad av det du skrev om Foster vilket stred emot dina tidigare påståenden om att det endast var en polis som sprang till TSBD.
Jag vill veta vart du menar att polisman Sweatt sprang för att försöka förstå hur du resonerar avseende Foster.
Citera
2020-10-15, 20:27
Avstängd
Citat:
1) vart flertalet springer bevisar givetvis ingenting.
2) nu var det ju uppenbarligen flera som sprang till TSBD - minst 2 enligt dina egna påståenden.
3) normalt flykbeteende gör nog att de flesta vill ta sig ifrån den upplevda skjutplatsen och sätta sig i säkerhet - det är även vad polisen rekommenderar 😄 https://www.aftonbladet.se/tv/a/41jBe6/polisens-rad-sa-ska-du-gora-om-du-hor-skottlossning
Så, din tes är att alla som sprang till området kring det vita staketet gjorde så för att söka skydd?
Citera
2020-10-15, 20:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så, din tes är att alla som sprang till området kring det vita staketet gjorde så för att söka skydd?

Jag har redan skrivit min "tes" flera gånger - har du verkligen så dyigt minne?
Citera
2020-10-15, 20:30
Avstängd
Citat:
Jag har redan skrivit min "tes" flera gånger - har du verkligen så dyigt minne?
Bara för att vara på den säkra sidan. Ja eller nej.
Citera
2020-10-15, 20:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag skrev:

Du svarade:

Mitt första inlägg:

Vad är nytt i mitt inlägg som du kommenterar med "äntligen"?

Att du - i alla fall tillfälligt - slutade bestrida att Foster sprang till TSBD och istället tramsade om att han skulle ha sprungit till Grassy Knoll trots att han egentligen bara passerade GK på sin väg mot TSBD..
detta vet du, detta har vi diskuterat så många gånger, du fortsätter bara tramsa för att du avskyr att krypa till korset som vanligt.
Citera
2020-10-15, 20:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bara för att vara på den säkra sidan. Ja eller nej.

Då säger jag ja, jag tror du har så kackigt minne så du ofta inte kommer ihåg vad som diskuterades i förrgår ens - ett oerhört stort antal upprepade frågeställningar genom åren tyder i alla fall på det.
Citera
2020-10-15, 20:39
Medlem
Här kommer en bild, hoppas jag, som visar hur folk sprang efter mordet. Den visar området Grassy Knoll, straxt efter att kortegen lämnat Dealy Plaza.

https://postimg.cc/6TRgVD3Z

Notera att flera vittnen hamnar under järnvägsbron. Det behöver inte betyda att dessa vittnen trodde att skytten befann sig under järnvägsbron

Andra hamnar uppe på samma järnvägsbro.

Ingen har sprungit till det ställe där endel menar att skytten måste ha stått. Med den "logik" som ofta följer med denna åsikt, har det alltså aldrig funnits någon skytt bakom det vita staketet.

Tittar man på tidigare bilder ser man hur människor sprang efter kortegen, inte mot kullen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in