2009-07-26, 00:44
Medlem
Cancels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Vore intressant om folk som läser böcker om JFK mordet kunde ge en liten recension så vet man om boken är värd att läsa eller inte.

Hej,

Jag har under perioder varit på gränsen till fanatiskt intresserad av mordet på JFK och har under åren samlat på mig rätt mycket litteratur. Slänger upp en lista på några av mina favoriter, har du eller någon annan frågor eller vill ha synpunkter på någon speciell titel är det bara att fråga. Tänkte eventuellt också börja hjälpa till med att lösa mordet här också...

Murder In Dealey Plaza - James H. Fetzer
Crossfire - Jim Marrs
In the Eye of History - William Matson Law
Deep Politics And The Death Of JFK - Peter Dale Scott
Trauma Room One - Charles A. Crenshaw
High Treason - Harrison Edward Livingstone
High Treason 2 - Harrison Edward Livingstone
Breach Of Trust - Gerald D. McKnight
On the Trail of the JFK Assassins - Dick Russell
Farewell America - James Hepburn
Assassination Science - James H. Fetzer
Cover-Up - Stewart Galanor
Regicide - Gregory Douglas
The Killing Of A President - Robert Groden
The Man Who Knew Too Much - Dick Russell
Legacy Of Secrecy - Lamar Waldron
Bloody Treason - Noel Twyman
Someone Would Have Talked - Larry Hancock
Not In Your Lifetime - Anthony Summers
Oswald And The CIA - John Newman

etc...

Samtliga böcker ovan tycker jag är läsvärda, vissa lägger dock fokus på en viss aspekt av fallet och är kanske inte så intressanta om man håller på och skaffar sig en helhetsbild. WCR är givetvis också läsvärd och borde vara det absolut första man tar tag i och läser om man är intresserad av fallet.
Senast redigerad av Cancel 2009-07-26 kl. 00:54.
Citera
2009-07-26, 01:46
Medlem
Astrass avatar
Min egna teori efter att ha tagit del av mycket fakta om just JFK och skotten i Dallas så tror jag att det var flera av JFK's medarbetare i regeringen som hyrde in krypskyttar från armén som skulle göra en "god" gärning för landet.
Eftersom det spottades ut att JFK körde med kommunisttankar i vissa banor tydligen.
Att CIA skulle vara inblandad finner jag tveksamt, kanske isåfall deras översta chefer som kan ha varit med i nedtystningen av LHO.

Fast vem vet egentligen.. man kunde ju få vemsomhelst att döda någon i USA under dom åren av osäkerhet inför kalla kriget.
Citera
2009-07-26, 15:12
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel
Hej,

Jag har under perioder varit på gränsen till fanatiskt intresserad av mordet på JFK och har under åren samlat på mig rätt mycket litteratur. Slänger upp en lista på några av mina favoriter, har du eller någon annan frågor eller vill ha synpunkter på någon speciell titel är det bara att fråga. Tänkte eventuellt också börja hjälpa till med att lösa mordet här också...
Det är du välkomen att göra, så det blir lite fart här

Citat:
Ursprungligen postat av Cancel
Murder In Dealey Plaza - James H. Fetzer
Crossfire - Jim Marrs
In the Eye of History - William Matson Law
Deep Politics And The Death Of JFK - Peter Dale Scott
Trauma Room One - Charles A. Crenshaw
High Treason - Harrison Edward Livingstone
High Treason 2 - Harrison Edward Livingstone
Breach Of Trust - Gerald D. McKnight
On the Trail of the JFK Assassins - Dick Russell
Assassination Science - James H. Fetzer
Cover-Up - Stewart Galanor
Regicide - Gregory Douglas
The Killing Of A President - Robert Groden
The Man Who Knew Too Much - Dick Russell
Legacy Of Secrecy - Lamar Waldron
Bloody Treason - Noel Twyman
Someone Would Have Talked - Larry Hancock
Not In Your Lifetime - Anthony Summers
Oswald And The CIA - John Newman

etc...

Samtliga böcker ovan tycker jag är läsvärda, vissa lägger dock fokus på en viss aspekt av fallet och är kanske inte så intressanta om man håller på och skaffar sig en helhetsbild. WCR är givetvis också läsvärd och borde vara det absolut första man tar tag i och läser om man är intresserad av fallet.

WCR är en given sak att läsa ja, dock är den så stor så när man läst den så har man glömt första delarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Astras
Min egna teori efter att ha tagit del av mycket fakta om just JFK och skotten i Dallas så tror jag att det var flera av JFK's medarbetare i regeringen som hyrde in krypskyttar från armén som skulle göra en "god" gärning för landet.
Eftersom det spottades ut att JFK körde med kommunisttankar i vissa banor tydligen.
Att CIA skulle vara inblandad finner jag tveksamt, kanske isåfall deras översta chefer som kan ha varit med i nedtystningen av LHO.

Fast vem vet egentligen.. man kunde ju få vemsomhelst att döda någon i USA under dom åren av osäkerhet inför kalla kriget.

Som jag ser det så måste någon av CIA/FBI/Hoover/LBJ varit inblandade om det varit en konspiration, annars hade mordet varit uppklarat men då det verkar som någon / några mörklagt mycket i fallet så är det svårt att tro att någon mindre person eller grupp utan direkt makt och inflytande skulle lyckas med det.
Citera
2009-07-26, 16:25
Medlem
portnoys avatar
Är också idel öra!
Citera
2009-07-26, 16:33
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
JFK var sjuklig och heroinist och LBJ var sjukligt besatt av att få bli president. Det finns en film där Robert kennedy går fram och frågar LBJ "why did you have my brother killed" och LBJ:s reaktion är helt obetalbar. Någon som kan hitta igen den?

edit: här är en stillbild taget vid samma tillfälle http://www.youtube.com/watch?v=_M9MHPHK-cM vid 0:16 men den finns filmad med en filmkamera också.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2009-07-26 kl. 16:35.
Citera
2009-07-26, 21:27
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
JFK var sjuklig och heroinist och LBJ var sjukligt besatt av att få bli president. Det finns en film där Robert kennedy går fram och frågar LBJ "why did you have my brother killed" och LBJ:s reaktion är helt obetalbar. Någon som kan hitta igen den?

edit: här är en stillbild taget vid samma tillfälle http://www.youtube.com/watch?v=_M9MHPHK-cM vid 0:16 men den finns filmad med en filmkamera också.

Har kollat runt lite på tuben, men bara hittat denna än så länge.
Vad gäller LBJ så ska man ha hittat ett okänt fingeravtryck i snipersnest som senare matchades till Malcom Wallace, känd torped för LBJ.
Det var endast ett avtryck, från ett finger som hittades på en låda.
Just nu försöker jag få folk att förstå att han inte behöver varit i snipersnest den 22nov 1963 bara för hans fingeravtryck finns på en låda.
Känns lite som david mot goliat...
Men dom borde ha hittat fler avtryck om han var där den dagen helt enkelt
Citera
2009-09-11, 15:40
Medlem
Hej!

Finns det kring kennedymordet många sk privatspanare. Isåfall finns det någon eller några som "utmärker" sig?

Har de haft någon genomslag kring utredningen. Om man jämför med palme så har ju faktiskt vissa privatspanare grävt fram nya uppgifter som påverkat utredningen åt vissa håll.
Citera
2009-09-11, 16:52
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Har kollat runt lite på tuben, men bara hittat denna än så länge.
Vad gäller LBJ så ska man ha hittat ett okänt fingeravtryck i snipersnest som senare matchades till Malcom Wallace, känd torped för LBJ.
Det var endast ett avtryck, från ett finger som hittades på en låda.
Just nu försöker jag få folk att förstå att han inte behöver varit i snipersnest den 22nov 1963 bara för hans fingeravtryck finns på en låda.
Känns lite som david mot goliat...
Men dom borde ha hittat fler avtryck om han var där den dagen helt enkelt

Varför hittade de hans fingeravtryck där? På vilka andra tänkbara sätt skulle det ha kommit dit?
Citera
2009-09-11, 17:00
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
Hej!

Finns det kring kennedymordet många sk privatspanare. Isåfall finns det någon eller några som "utmärker" sig?

Har de haft någon genomslag kring utredningen. Om man jämför med palme så har ju faktiskt vissa privatspanare grävt fram nya uppgifter som påverkat utredningen åt vissa håll.

Det finns en del privatspanare, sen beror det på vad man menar med genomslag.
Det beror ju mycket också på vad man själv vill tro.

Den mest kända är nog Jim Garisson , den enda som dragit någon (Clay Shaw) inför rätta för mordet på JFK, eller för den delen delaktighet i mordet.

Sen finns Jim Marrs, Marrs hävdar bland annat att det var en skytt på kullen, och att det dödande skottet kom framifrån.
Marrs är förövrigt övertygad om att 9/11 var ett insidejobb.
Marrs skrev boken Crossfire som ligger tillgrund för filmen JFK tillsammans med JG bok.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jim_Marrs
http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Marrs
http://www.jimmarrs.com/

Win Dankbar / Joe West

Joe West upptäcker CIA agenten James Files som talar vitt och brett om sin inblanding i mordet på JFK, När West dör så tar Wim Dankbar över hela utredningen.
Hemsida: www.jfkmurdersolved.com

Sen fanns också William Cooper, han påstog att Greer (Chauffören) sköt JFK och att det syns på zapruderfilmen. Cooper sköts dock till döds av polisen.

Gerald Posner
Posner verkar vara en sådan som tror att LHO agerade ensamen
http://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Posner#Case_Closed

L Fletcher Prouty hävdar att det handlar om en hemlig elit grupp
http://en.wikipedia.org/wiki/L._Fletcher_Prouty#Controversial_Claims

Vart Edward J Epstien står vet jag inte, dock sägs det att han håller på med 9/11 också.

Mark Lane är också rätt känd i JFK kretsar även om han mer eller mindre försvunnit bland alla andra dom senare åren.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Lane_%28author%29#Kennedy_assassination

Robert J. Groden
Har bland annat publicerat uppgifter som tyder på att det kan ha varit flera personer på sjätte våningen i TSBD då JFK passerade, men inget som går att styrka då det är en gammal film och "folk" tas ur skuggorna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_J._Groden

Det är väl dom betydande personerna som jag vill nämna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Researchers_of_the_John_F._Kennedy_assass ination

Anledningen till att jag nämner om folk tror 9/11 är ett insidejob är för att jag tycker det visar på hur "trovärdig" en person kan vara, ju mer konspirationer en person ser kanske man bör fundera på om denna person är en bra källa.
Givetvis kan det också vara sant, men kan som sagt också vara en väldigt vild fantasi hos personen ifråga.
Citera
2009-09-11, 17:04
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Varför hittade de hans fingeravtryck där? På vilka andra tänkbara sätt skulle det ha kommit dit?

Bra fråga varför dom hittade hans fingeravtryck där.
Dom hittade dock bara ETT enda avtryck på en låda.

Åtminstone jag tycker det är knepigt om han inte rörde något annat när han var där, varför just denna låda?

Som jag sa så visar ett fingeravtryck inte när du varit någonstans bara att du varit där.
Han kan ha varit där dagen/dagarna innan, likväl kan han ha rört lådan vid något annat ställe innan den kom till TSBD.
Enligt mig är det mest troligt att han rört lådan innan den hamnade där, enligt vad som sägs så försvinner fingeravtryck snabbt (hur snabbt vet jag inte) på kartong.
Dom andra fingarna/handflatan eller vad nu kan varit där hade försvunnit men inte detta avtryck.

Som sagt, varför bara ett avtryck?
Citera
2009-09-11, 17:17
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astras

En teori jag sett så försökte man koppla ihop grisbukten mordet på JFK och watergate.
Det hela lät faktisk trovärdigt.
Att dom två första hör ihop tvivlar ingen på, men enligt filmen så skulle CIA/Armen eller vilka de nu var, skapat en elitgrupp med skyttar, i filmen kallad S-Force för användning i Grisbukten, och sedan även mot Castro, denna grupp ska sedan ha använts mot JFK.
Inbrottet i Watergate ska ha gjorts för att kunna sno papper som visar på S-Force existens.
Delar av filmen har jag hittat på youtube, bland annat en interjuv med Jean Hill och om LHO hade tid att ta sig från TSBD till Tippets mordplats.
Programledaren var James Earl Jones, dock minns ja inte namnet på filmen.

Interjuven med Hill
http://www.youtube.com/watch?v=s_hV3DhPT3I

Did Oswald have the time to make it to the Tippit murder scene
http://www.youtube.com/watch?v=uf8D6NuLIhw

Om någon vet vad filmen heter eller var man kan se den, säg gärna till

Chefen för CIA Allan Dulles fick sparken av JFK efter Grisbukten, men blir utvald till Warrencomissionen, behöver ju inte bevisa något egentligen.
Senast redigerad av Targenor 2009-09-11 kl. 17:19.
Citera
2009-09-12, 18:01
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf

Djävla trams. Även den mest kända paranoida jfk "forskaren" Jim De Euginio avfärdar LBJ som inblandad i mordet på kennedy. Efter mordet så frågade LBJ J Edgar Hoover om Oswald sköt efter honom med och om han var ensam så han hade garanterat inget med mordet å göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in