2020-10-15, 01:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hur intelligent hon än är så är hon även rent ut sagt dum i huvudet! Faktiskt slår hon nog t.o.m cirkus Möller.
Till skillnad mot den tokan så får man ju ta fram skämskudden när det gäller alla Karins galenskaper. Bara att läsa kumpanernas omdömen i encrochaten och deras passande, insiktsfulla namn: ”idioten”

Som du säger så fyller Karins diagnoser och ”sjukdomstillstånd” ett eget arkivskåp.

Efter denna FUP kommer hon att bli en svensk kriminalhistorisk legend: som spritt språngande galen, skogstokig...
vilket jäkla eftermäle
Det är ohälsosam läsning.
Jag öppnade altandörren förut, ropade in katten och hojtade... Karin. 😂

Det är en FUP med så mycket turer och intriger att det inte ens ryms allt om de så slår ihop Falcon crest, Dallas, Paradise hotel, Gökboet, Farlig förbindelse med Farmen.

Vid tillfälle, efter typ en rekreation på nåt SPA, så ska jag titta mer konkret på hennes karaktärsdrag. Hon behöver spaltas upp. Det är helt begripligt.
Möller har inte skuggan av en brakskit jämfört med den här. De vore dock roligt att få avlyssna ett samtal dem emellan. Hahaha!
Senast redigerad av develi 2020-10-15 kl. 01:04.
Citera
2020-10-15, 03:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Det är en FUP med så mycket turer och intriger att det inte ens ryms allt om de så slår ihop Falcon crest, Dallas, Paradise hotel, Gökboet, Farlig förbindelse med Farmen.

Vid tillfälle, efter typ en rekreation på nåt SPA, så ska jag titta mer konkret på hennes karaktärsdrag. Hon behöver spaltas upp. Det är helt begripligt.
Möller har inte skuggan av en brakskit jämfört med den här. De vore dock roligt att få avlyssna ett samtal dem emellan. Hahaha!
Nu får du skärpa dig develi Stackars katt
Tur jag inte ropar in min hund så. Han skulle nog bara kolla konstigt på mig

Hamnar Möller på samma anstalt som Karin då blir det cirkus. Vem är topdog?

Fortsätter min lusläsning och backar till sånt som jag vill läsa mer noga.

Det här är precis när Karin och HOL har börjat träffas.
"J*** beskriver att Karin skakar väldigt mycket och hon käkar betablockerare. J*** kommer ihåg att hon höll händerna bakom kroppen så att folk inte skulle se hur mycket hon skakade när hon höll sitt tal."

Vad kan orsaka såna skakningar när man bara är ca 30 år gammal? Bakfylla är en orsak men betablockerare visar på att det kanske är något mer.

Det fortsätter.
J*** beskriver att Karin drack mer och mer. J*** vet inte anledningen till det. HOL har inte sagt något och skulle aldrig säga något om det.
J*** har förstått det som att hon har mycket alkoholister i släkten. Karins syster dog relativt nyligen och J*** tror att hon också var alkoholiserad.
J*** beskriver hur det var under den tiden när de hade mycket parmiddagar. De flesta drack ju så ingen var spiknykter, utom möjligen JH som drack mindre än vad J*** och HOL gjorde.

Det kom gradvis med Karin, från att vara kul och annorlunda utanför boxen och "ojuristig" till att det spårade ur. Det gick på ett par, tre år att det blev outhärdligt.
Det var olika incidenter på olika fester då hon var helt "bananas"/galen. Hon sa galna grejer och bråkade med folk/kompisarna och i princip nästan slogs med dem.
J*** har inget minne av att Karin direkt har varit fysisk mot HOL. Det har hon inte varit direkt mot nån kompis heller, men hon har varit väldigt aggressiv mest mot kompisarna samtidigt som hon gav dem kärleksförklaringar.

J*** berättar att alla Karins gamla vänner har brutit med henne. Bland annat två killar som bor ute på Dalarö. Den ene heter Jo***. J*** kommer inte ihåg vad den andre killen heter, men de två var jättenära kompisar med Karin. J*** vet att även de bröt med Karin efter några år, efter att J*** hade brutit med henne. De två killarna umgås nu jättemycket med HOL.
Det är flera av Karins kompisar som har brutit med henne, men fortfarande umgås med HOL.

De hyrde ställe på Dalarö några somrar och därifrån har J*** hört från Karins tjejkompisar som var med då, att Karin fick utbrott där i trädgården och kallade sin mamma för hora och hon kastade porslin och var helt oregerlig.

Vilket totalt haveri Karin är och vilket totalt haveri hennes liv är. Men hon har svalt till det själv.
Men något annat ligger bakom. Kasta porslin, kalla sin mamma för hora och vara helt oregerlig är inte friskt...
Senast redigerad av Timeout 2020-10-15 kl. 03:31.
Citera
2020-10-15, 07:25
Medlem
Combivals avatar
Den här killen Ömer, han är rätt smart trots hans låga ålder. Jag tycker att han ganska snabbt inser vilken sorts människa Karin är.

FU sid 515
"Hon… hon påstod ju att han har misshandlat henne och att
han ska vara en idiot och fram och tillbaka. Jag märkte att hon la ganska mycket skuld över
på honom. Alltså ett plus ett Varför får du inte träffa dina barn? Varför går du runt med en
livvakt? Och varför vill du utföra detta? Jag förstod direkt att det har ingenting med honom
och göra.
Det här är dina egna liksom bekymmer."
Citera
2020-10-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu får du skärpa dig develi Stackars katt
Tur jag inte ropar in min hund så. Han skulle nog bara kolla konstigt på mig

Hamnar Möller på samma anstalt som Karin då blir det cirkus. Vem är topdog?

Fortsätter min lusläsning och backar till sånt som jag vill läsa mer noga.

Det här är precis när Karin och HOL har börjat träffas.
"J*** beskriver att Karin skakar väldigt mycket och hon käkar betablockerare. J*** kommer ihåg att hon höll händerna bakom kroppen så att folk inte skulle se hur mycket hon skakade när hon höll sitt tal."

Vad kan orsaka såna skakningar när man bara är ca 30 år gammal? Bakfylla är en orsak men betablockerare visar på att det kanske är något mer.

Det fortsätter.
J*** beskriver att Karin drack mer och mer. J*** vet inte anledningen till det. HOL har inte sagt något och skulle aldrig säga något om det.
J*** har förstått det som att hon har mycket alkoholister i släkten. Karins syster dog relativt nyligen och J*** tror att hon också var alkoholiserad.
J*** beskriver hur det var under den tiden när de hade mycket parmiddagar. De flesta drack ju så ingen var spiknykter, utom möjligen JH som drack mindre än vad J*** och HOL gjorde.

Det kom gradvis med Karin, från att vara kul och annorlunda utanför boxen och "ojuristig" till att det spårade ur. Det gick på ett par, tre år att det blev outhärdligt.
Det var olika incidenter på olika fester då hon var helt "bananas"/galen. Hon sa galna grejer och bråkade med folk/kompisarna och i princip nästan slogs med dem.
J*** har inget minne av att Karin direkt har varit fysisk mot HOL. Det har hon inte varit direkt mot nån kompis heller, men hon har varit väldigt aggressiv mest mot kompisarna samtidigt som hon gav dem kärleksförklaringar.

J*** berättar att alla Karins gamla vänner har brutit med henne. Bland annat två killar som bor ute på Dalarö. Den ene heter Jo***. J*** kommer inte ihåg vad den andre killen heter, men de två var jättenära kompisar med Karin. J*** vet att även de bröt med Karin efter några år, efter att J*** hade brutit med henne. De två killarna umgås nu jättemycket med HOL.
Det är flera av Karins kompisar som har brutit med henne, men fortfarande umgås med HOL.

De hyrde ställe på Dalarö några somrar och därifrån har J*** hört från Karins tjejkompisar som var med då, att Karin fick utbrott där i trädgården och kallade sin mamma för hora och hon kastade porslin och var helt oregerlig.

Vilket totalt haveri Karin är och vilket totalt haveri hennes liv är. Men hon har svalt till det själv.
Men något annat ligger bakom. Kasta porslin, kalla sin mamma för hora och vara helt oregerlig är inte friskt...
Jag funderade också över Karins skakningar. Det kan vara en rubbning i nervsystemet, biverkan av mediciner, parkinson, långvarigt alkoholmissbruk. Jag tror inte på det sista då hon var så ung då. Eller kanske bara jättenervös? Är det en rubbning i nervsystemet, och hon fyller på med alkohol så kanske det förklarar hennes beteende?

@develi, jag skrattade högt när jag läste om katten. Du får döpa om den!
Citera
2020-10-15, 10:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag funderade också över Karins skakningar. Det kan vara en rubbning i nervsystemet, biverkan av mediciner, parkinson, långvarigt alkoholmissbruk. Jag tror inte på det sista då hon var så ung då. Eller kanske bara jättenervös? Är det en rubbning i nervsystemet, och hon fyller på med alkohol så kanske det förklarar hennes beteende?

@develi, jag skrattade högt när jag läste om katten. Du får döpa om den!
Ja, katta tittade ju lite konstigt, hahaha, värre om nån granne varit ute.

Tror du inte vi fått höra, iaf lite, från KL om hon haft Parkinson el nån rubbning i nervsystemet?

Seloken kan ges vid beh av hypertyreos inledningsvis pga av för högt T4.
Vet inte när i tiden ni talar om men åt hon inte Levaxin?
Citera
2020-10-15, 10:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Det är så sjukt. Var har dom satt titanskruvarna i bukväggen?
Det finns ju inget att fästa skruvar i där för dom kan ju inte ha skruvat fast bukväggen i höftbenet. Skruvar används inte till att skruva i bukväggar mig veterligen...

Allt hon drabbas av är alltid av graden super-mega-max.(vilket f.ö är typiskt för histrioniker, och Borderline...det är drama hela tiden)

Som det nämnda:
FUP s 2125
[...]”som de har skruvat fast med titanskruvar, en tydligen kolossalt svindyr per kvadratcentimeter bukväv”.

Hunden blev tydligen ”förgiftad” (av Novitjok??? obs. ironi)

Aktbilaga 366, sida 316
” Ett dygn senare blev Ester förgiftad genom att någon lagt ut ett, enligt djursjukhuset Albano, "fullkomligt totalt supersällsynt gift". De skickade prover till Tyskland för att fastställa vilket gift det var. Karin säger att alla hennes vänner vet hur det kom sig att Ester blev förgiftad med någonting som inte ens går att köpa.

Citat:

Det är en FUP med så mycket turer och intriger att det inte ens ryms allt om de så slår ihop Falcon crest, Dallas, Paradise hotel, Gökboet, Farlig förbindelse med Farmen. Vid tillfälle, efter typ en rekreation på nåt SPA, så ska jag titta mer konkret på hennes karaktärsdrag. Hon behöver spaltas upp. Det är helt begripligt.

Nä här har Möller ingen chans. Karin hade nött ner henne, med sitt utanslutnonsenspladder.

Inte ens de två garvade och grovt kriminella medkumpanerna Mikael Rönnkvist och Luigj Vishaj orkade med hennes pladder, de stackarna verkade ju nära sammanbrott emellanåt.

Ge mig styrka, tilllika alla andra som snart måste tvingas lyssna på hennes jävla haranger. Och eviga tirader av redogöresler för alla dessa sjukdomar. Att hon fortfarande kan stå på två ben är fanimej ett mirakel.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-10-15 kl. 10:34.
Citera
2020-10-15, 10:34
Medlem
Citat:
Ja, katta tittade ju lite konstigt, hahaha, värre om nån granne varit ute.

Tror du inte vi fått höra, iaf lite, från KL om hon haft Parkinson el nån rubbning i nervsystemet?

Seloken kan ges vid beh av hypertyreos inledningsvis pga av för högt T4.
Vet inte när i tiden ni talar om men åt hon inte Levaxin?

Jo, KL hade säkert haft en diagnos att använda. Vi pratar om när hon var 30 om jag inte har fel. Det känns märkligt tidigt för alkoholskador.
Citera
2020-10-15, 10:48
Medlem
Det värsta, det sorgligaste är vad hon (/ de) gjort mot sina barn!
Citera
2020-10-15, 11:16
Medlem
Det är nog skönt både för HOL och barnen att ha skyddad adress, även om sånt går att leta upp. Men det måste vara en lättnad att KL sitter där hon sitter. Blir hon fri efter TR är hon farligare än någonsin förr.
Citera
2020-10-15, 11:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är nog skönt både för HOL och barnen att ha skyddad adress, även om sånt går att leta upp. Men det måste vara en lättnad att KL sitter där hon sitter. Blir hon fri efter TR är hon farligare än någonsin förr.

Tror inte att du behöver oroa dig över TR, hittar de bara en domare som inte är jävig i målet så kommer lilla Karin att fällas där, det är HR som oroar mig, där kommer det att bli knivigare.

Kolla på hur de resonerat i fallet med Gert-Inge till exempel, från livstid för båda i TR till ett frikännande i HR, raskt marscherat må jag säga.

Dessutom så är det i HR en av de egna som ska dömas och vissa djur är ju mer jämlika än andra enligt Orwell.
Citera
2020-10-15, 11:47
Medlem
Citat:
Du som verkar veta lite om hennes tidigare liv... Karin har varit gift en gång före HOL.
Vet du något om det äktenskapet och varför blev det skilsmässa där?
Undrar om den stackaren fick ett helvete också när dom skildes innan hon träffade HOL?
Karin träffade HOL 1998 och hon fyller 52 i november så hon var ca 30 när dom träffades.
Måste ha varit en hel del innan dess.

Har ingen aning om hennes liv efter Eskilstuna. Vi umgicks sporadiskt som små och pratade när vi sprang på varandra under gymnasietiden. Hela familjen flyttade ju runt 1988 från villaområdet vi bodde i tillsammans.
Citera
2020-10-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror inte att du behöver oroa dig över TR, hittar de bara en domare som inte är jävig i målet så kommer lilla Karin att fällas där, det är HR som oroar mig, där kommer det att bli knivigare.

Kolla på hur de resonerat i fallet med Gert-Inge till exempel, från livstid för båda i TR till ett frikännande i HR, raskt marscherat må jag säga.

Dessutom så är det i HR en av de egna som ska dömas och vissa djur är ju mer jämlika än andra enligt Orwell.
Hmm... hur menar du med det fetade? TR-domare och/eller HR-domare borde inte ha nån betydelse. Jag tror ärligt talat ingen av dom vill att KL skall springa lös och leja torpeder för att mörda advokater. Inte om det går att förhindra. F ö hoppas jag man plockar in rådmän som överhuvudtaget aldrig träffat KL, eller haft minsta samröre med henne innan. Vilket då blir då från andra län. Men det är verkligen inte nån lätt sits för varken TR eller HR. Men kan hålla med - det kan gå hur som helst här.

(Har f ö inte följt Gert-Inges fall speciellt mycket, men oroande att de frikändes i HR. Inte så vanligt med en sådan totalvändning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in