2020-10-15, 11:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmm... hur menar du med det fetade? TR-domare och/eller HR-domare borde inte ha nån betydelse. Jag tror ärligt talat ingen av dom vill att KL skall springa lös och leja torpeder för att mörda advokater. Inte om det går att förhindra. F ö hoppas jag man plockar in rådmän som överhuvudtaget aldrig träffat KL, eller haft minsta samröre med henne innan. Vilket då blir då från andra län. Men det är verkligen inte nån lätt sits för varken TR eller HR. Men kan hålla med - det kan gå hur som helst här.

(Har f ö inte följt Gert-Inges fall speciellt mycket, men oroande att de frikändes i HR. Inte så vanligt med en sådan totalvändning).

Du är en fin människa som tror gott om andra märker jag, jag är en gammal cyniker och har för länge sedan slutat tro på att alla vill göra det rätta, de som ska döma lilla Karin i HR är hennes före detta kollegor och så djävla stor är inte ankdammen i Sverige, vill de döma henne till fängelse så kommer de att göra det, vill de inte skita ner sitt eget "skrå" så kommer hon att frias med en motivering som ingen vanlig dödlig kommer att fatta.
Citera
2020-10-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du är en fin människa som tror gott om andra märker jag, jag är en gammal cyniker och har för länge sedan slutat tro på att alla vill göra det rätta, de som ska döma lilla Karin i HR är hennes före detta kollegor och så djävla stor är inte ankdammen i Sverige, vill de döma henne till fängelse så kommer de att göra det, vill de inte skita ner sitt eget "skrå" så kommer hon att frias med en motivering som ingen vanlig dödlig kommer att fatta.
Jag hoppas verkligen inte du får rätt. Då blir jag många illusioner fattigare. Jag vill tro att rättssamhället inte är så korrumperat. Man dömde Kapten Klänning, till ett för lågt straff enligt min mening, och jag trodde aldrig att fanskapet skulle bli fälld överhuvudtaget. Jag hoppas att bevisningen räcker i det här fallet även för hovrättsdomarna. De är tre stycken. Jag vill tro att om de hittar en bevisning som räcker till fällande dom, så fäller de henne.

Fördröjningen i att hitta ett förhandlingsdatum nu kan bero på svårigheter att hitta en rådman som inte känner KL och som har möjlighet att sitta under en förhandling de datum som passar andra aktörer också. Men det är bara en spekulation från min sida.
Citera
2020-10-15, 12:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Hahaha! Du är för rolig. Grumpy old man typ.

Jag tror de flesta inser vad det rör sig om men bevisningen ska hålla. Anstiftan lär väl vara en av de större utmaningar en ÅK står inför, det är inte lätt.
Men jäv lär de vara riktigt på tårna om, hon är ju ändå insatt i ämbetet och kommer göra allt för att överklaga och leta fel.
Citera
2020-10-15, 12:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen inte du får rätt. Då blir jag många illusioner fattigare. Jag vill tro att rättssamhället inte är så korrumperat. Man dömde Kapten Klänning, till ett för lågt straff enligt min mening, och jag trodde aldrig att fanskapet skulle bli fälld överhuvudtaget. Jag hoppas att bevisningen räcker i det här fallet även för hovrättsdomarna. De är tre stycken. Jag vill tro att om de hittar en bevisning som räcker till fällande dom, så fäller de henne.

Fördröjningen i att hitta ett förhandlingsdatum nu kan bero på svårigheter att hitta en rådman som inte känner KL och som har möjlighet att sitta under en förhandling de datum som passar andra aktörer också. Men det är bara en spekulation från min sida.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha! Du är för rolig. Grumpy old man typ.

Jag tror de flesta inser vad det rör sig om men bevisningen ska hålla. Anstiftan lär väl vara en av de större utmaningar en ÅK står inför, det är inte lätt.
Men jäv lär de vara riktigt på tårna om, hon är ju ändå insatt i ämbetet och kommer göra allt för att överklaga och leta fel.

Mja, alla som läst FUP fattar att lilla Karin är helt skogstokig och har varit så en längre tid, hon har suttit som domare och alltså fällt domar trots sin galenskap, sådant skitar ner "skrået" och enklaste sättet att bli av med sådant skit är att fria med motivering att inte bevisningen höll, andra alternativet är att se till att lilla Karin blir kryssad, klarar hon en RPU utan att bli förklarad galen så kastar man in Rättsliga rådet och fixar krysset den vägen, herrans vägar äro outgrundliga och vill de tvätta sitt eget "skrå" så står endast de två vägarna möjliga.

Tänk er själva att ha fått sin sak prövad av en riktigt skruvad domare, jag skulle i alla fall skrika i högan sky och skriva till HD och begära ny prövning med en fullt frisk domare.

Vi får se vad som händer, de ska hitta en domare till tinget först som inte kan anklgas för jäv på något sätt.
Citera
2020-10-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, katta tittade ju lite konstigt, hahaha, värre om nån granne varit ute.

Tror du inte vi fått höra, iaf lite, från KL om hon haft Parkinson el nån rubbning i nervsystemet?

Seloken kan ges vid beh av hypertyreos inledningsvis pga av för högt T4.
Vet inte när i tiden ni talar om men åt hon inte Levaxin?

Jag sökte i fup och där nämner hon Levaxin vid ett tillfälle.

H: … ting. Det enda jag hade var en handväska med Levaxin i och den försvann också under
väldigt mystiska omständigheter så att dagen där på har jag inte ens en handväska.
Citera
2020-10-15, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Den här killen Ömer, han är rätt smart trots hans låga ålder. Jag tycker att han ganska snabbt inser vilken sorts människa Karin är.

FU sid 515
"Hon… hon påstod ju att han har misshandlat henne och att
han ska vara en idiot och fram och tillbaka. Jag märkte att hon la ganska mycket skuld över
på honom. Alltså ett plus ett Varför får du inte träffa dina barn? Varför går du runt med en
livvakt? Och varför vill du utföra detta? Jag förstod direkt att det har ingenting med honom
och göra.
Det här är dina egna liksom bekymmer."

Ja, Ömer är en underskattad kille som det nog kunde blivit mer av än den udda ”Wanna-Be-Gangsta” han är nu. Är väl inte för sent än kanske, men att han sitter häktad för stämpling är ju inget som förbättrar prognosen. Omogen är han väl.

Sedan är frågan den om vem som ljuger: Sjuka självdestruktiva Cissi eller de streetsmarta småbusarna? Förmodligen busarna, och i grenen lögn är Ö faktiskt stjärnan då.
Citera
2020-10-15, 13:10
Medlem
Karmapoliss avatar
Okej då har vi då bilder och ”CV” på kumpanerna

MIKAEL RÖNNKVIST (alias ”whalecape”) rånare
Foto: https://ibb.co/DVqTdR1
Dömdes till 6 år 9 mån för värdetransportrånet mot Loomis, och dömdes för ett flertal grova rån under 90-talet. 2001 dömdes han för ett rån i Norge.
https://blog.zaramis.se/2017/10/10/loomis-ranet-i-umea/
https://www.folkbladet.nu/2010-03-19/polisen-skot-mer-an-70-skott-vid-ran
https://www.fokus.se/2009/06/sa-stoppades-ranet/
Flashbacktråd: (FB) Väpnat rån mot värdetransport i Umeå

LUIGJ VISHAJ (alias ”harshslots”)
Foto: https://ibb.co/syg0cpq
Dömd som huvudman i den omfattande "Taxi Tony"-härvan med ett stort antal misstänkta köpare. Dömdes till åtta års fängelse i tingsrätten för grovt narkotikabrott, dopningsbrott och vapenbrott.
https://www.expressen.se/nyheter/personerna-bakom-de-svenska-kokainligorna/
https://blog.zaramis.se/2014/05/09/dom-i-taxi-tony-malet/
Dom: https://cdn-34.forumfiles.com/93v9ffbeb7/fc432f6a-1602759815/upp.pdf
Flashbacktråd: (FB) Kokainliga sålde från Taxi, 100 åtalade. (Järfälla-albaner m fl vs. åklagare Hedwall)

KARIN LILJA: (alias ”uncommonjuice”, även ”gorillakey” innan hon fyllelåste den BQ:n)
Foto: https://ibb.co/zGvm5fd
Fd hovrättsassessor och adjungerad ledamot i Svea hovrätt.
Citera
2020-10-15, 13:21
Medlem
Citat:
Det är nog skönt både för HOL och barnen att ha skyddad adress, även om sånt går att leta upp. Men det måste vara en lättnad att KL sitter där hon sitter. Blir hon fri efter TR är hon farligare än någonsin förr.

Ja, så sent som i april detta år pratade hon med ett av sina barn kan man läsa i FU. Det tar att läsa att barnet sett bilden på K i morgonrock och blivit väldigt ledsen, Jag tolkar det som att barnet smyger lite med samtalen med sin mamma. Samtidigt finns det psykfall då som härjat i denna tråd som CF och kablat ut bild på KL.
Har du en farlighetsbedömning? Du hade ju inte ens underlag för mycket av det du påstår i denna tråd.
Citera
2020-10-15, 13:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Mja, alla som läst FUP fattar att lilla Karin är helt skogstokig och har varit så en längre tid, hon har suttit som domare och alltså fällt domar trots sin galenskap, sådant skitar ner "skrået" och enklaste sättet att bli av med sådant skit är att fria med motivering att inte bevisningen höll, andra alternativet är att se till att lilla Karin blir kryssad, klarar hon en RPU utan att bli förklarad galen så kastar man in Rättsliga rådet och fixar krysset den vägen, herrans vägar äro outgrundliga och vill de tvätta sitt eget "skrå" så står endast de två vägarna möjliga.

Tänk er själva att ha fått sin sak prövad av en riktigt skruvad domare, jag skulle i alla fall skrika i högan sky och skriva till HD och begära ny prövning med en fullt frisk domare.

Vi får se vad som händer, de ska hitta en domare till tinget först som inte kan anklgas för jäv på något sätt.
RPU är väl inte märkligt.
Jag skrev bevisning.
Citera
2020-10-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja, så sent som i april detta år pratade hon med ett av sina barn kan man läsa i FU. Det tar att läsa att barnet sett bilden på K i morgonrock och blivit väldigt ledsen, Jag tolkar det som att barnet smyger lite med samtalen med sin mamma. Samtidigt finns det psykfall då som härjat i denna tråd som CF och kablat ut bild på KL.
Har du en farlighetsbedömning? Du hade ju inte ens underlag för mycket av det du påstår i denna tråd.
Läs fupen så märker du hur farlig hon är.
Citera
2020-10-15, 13:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag sökte i fup och där nämner hon Levaxin vid ett tillfälle.

H: … ting. Det enda jag hade var en handväska med Levaxin i och den försvann också under
väldigt mystiska omständigheter så att dagen där på har jag inte ens en handväska.
Tack, jag fick för mig jag läst nåt sånt. Seloken kan sättas in då högt T4 ger hjärtklappning och påföljande darrningar/skakningar.
Det ger sig om T4 går ner vid beh.
Citera
2020-10-15, 13:26
Medlem
Citat:
Läs fupen så märker du hur farlig hon är.

Sure, farlig för sitt x ja. Nu vet du att barnen/barnet talar med sin mamma så skyddad adress osv blir lite väl mycket krösamaja stuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in