2020-10-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Kan mycket väl vara så att det uppstått komplikationer en tid efter knivhuggningen, om det är som hon säger att tarmarna växtfast i bukväggen.
I vilket fall som helst, intressant är att advokat Magnus har en teori om knivhuggningen i Bosnien:

Jo men kan de adherenser som är så vanliga komplikationer som vid 90 till 95 % av alla öppna bukoperationer endast kanske var en komplikation efter operation av bukväggsbråck då tänkte jag närmast.
Sjukhus i Sarajevo kan ju ha varit vad som helst annars.
Citera
2020-10-15, 00:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Asså vad fan är detta? Måste väl finnas journaler? Hon har ju i vad som framkommit hittills, en fantasi som gränsar till mytomani.

Det är ingen ände på hennes störningar.. Histrionisk, hypokondrisk, nymfomanisk, mytomanisk,
Ja sammantaget så satsar jag en spänn på Borderline

Hon kan mycket väl ha blivit knivskuren - men troligast då i samband med nån fylla pga att hon betett sig som en gapig, aggressiv fyllekärring som försökt läxa upp nån mindre tolerant jugge.

Hon har ju en historik av att balla ur när hon super. Hon läxade ju upp, och lappade till Ömer.
Det är så sjukt. Var har dom satt titanskruvarna i bukväggen?
Det finns ju inget att fästa skruvar i där för dom kan ju inte ha skruvat fast bukväggen i höftbenet. Skruvar används inte till att skruva i bukväggar mig veterligen...
Citera
2020-10-15, 00:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Just for the record. KL anklagade killen för våldtäkt. Meddelade hon nya seglarpolarna kort efter att ha börjat kila stadigt med HOL.
Japp jag skrev om den anklagelsen mot exmannen tidigare i tråden.
HOL har hon också anklagat för våldtäkt fler än 1 gång efter skilsmässan.
Citera
2020-10-15, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns ju inget att fästa skruvar i där för dom kan ju inte ha skruvat fast bukväggen i höftbenet. Skruvar används inte till att skruva i bukväggar mig veterligen...

Hon menar kanske titanstift och har hon haft en massa frakturer i t ex armen och opererad i omgångar så kanske totala antalet uppgår till 30 (de flesta sedan borttagna) även om man ska ta den siffran med en nypa salt.

Uppgiften kommer ju från en person som påstår att HOL ägnat sig åt fritidsintresset barnporr.
Citera
2020-10-15, 00:33
Medlem
Jofs avatar
Börjar luta åt att mina försök och andras att diagnostisera henne på ett seriöst sätt känns överflödiga. Räcker nog med GW:s : "skogstokig".
Citera
2020-10-15, 00:33
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
KL är spritt språngande galen. Hon klarar inte att hålla en röd tråd. Hon klarar inte av att lyssna - hon kan helt enkelt inte följa ett resonemang. Hon glömmer vilken frågan var. Hon avbryter. Hon är ironisk både vad gäller HOL, åklagare och förhörsledare. Hon är säkert en fantastiskt intressant studie för vilken psykiatriker som helst, med tanke på vad som framkommit i alla vittnesmål i fupen.

Jag har läst många av hennes förhör, och det är så mycket svammel att jag inte kan annat än beundra förhörsledaren som faktiskt lyckas hålla fokus hela tiden samt inte tappa humöret. KL skall låsas in. Om inte i fängelse så nån annanstans.

Eller så är det som iLivid beskriver.

Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Håller med. Finns inget konkret alls. Känns väldigt magert eller kanske man ska säga tvärtom. FUPet på närmare 3000 sidor känns fullständigt nerklottrad av diverse karaktärsbeskrivningar och annat trams. Ju tjockare FUP desto svagare åtal sägs det.

Sen märker man då man läser KLs förhör att hon vet att ”ingen kommentar” inte är den bästa strategin vid anstiftan utan istället svävar hon ut i det oändliga utan att egentligen säga nåt alls. Det i sin tur gör att åklagaren vid huvudförhandlingen inte kan återkoppla till förundersökningen titt som tätt då endast uppgifter som avviker från tidigare förhör i fupet får läsas upp i huvudförhandlingen. Hon verkar vilja bakbinda åklagaren till omedelbarhetsprincipen och den principen tror jag gynnar KL eftersom det är i just huvudförhandling hon arbetat, hennes hemmaplan så att säga.

Lite konstigt kan jag också tycka att försvaret inte uttalat sig medialt men kanske KL inte vill eller så är tystnaden en strategi. För i det här fallet vet vi att Karin både sin telefon och sina rum avlyssnade då hon sedan skotten varit på fri fot men fortsatt misstänkt från början av sep 2019 till att hon häktades i slutet av april 2020. Cirka 8 månader har hon alltså varit avlyssnad. Vilket självklart innebär att ett X antal samtal/träffar/mail/sms som KL har haft med sin försvarsadvokat säkert har avlyssnats av polis. Frågan är då ifall polis dokumenterat dessa samtal eller förstört materialet försvarsadvokaten och KL sinsemellan i tid. Vi har trots allt med en domare att göra som sagt var.

Hennes systerson kan läsa av Karin:
Citat:
Karin har en ambition att formulera sig men det sitter inte där längre. Om man ifrågasätter det hon säger och det inte stämmer så börjar hon aggitera och bli aggressiv. Om det stämmer det hon säger då blir hon lugn och sansad. Karin kan börja gråta och svävar fram och tillbaka, hon säger något som inte stämmer och hon pendlar från fejkgråt till att bli skitförbannad. Det är på det sättet jag kan läsa av henne säger Hugo.

Därför är det intressant att läsa förhöret när hon får reda på att de har kommit in i BQ telefonen, då tappar hon det helt, första och enda gången i alla förhören.
Citera
2020-10-15, 00:34
Medlem
develis avatar
Citat:
30 Titanskruvar i buken. Antagligen har hon ätit upp någons käkben.
Citera
2020-10-15, 00:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon menar kanske titanstift och har hon haft en massa frakturer i t ex armen och opererad i omgångar så kanske totala antalet uppgår till 30 (de flesta sedan borttagna) även om man ska ta den siffran med en nypa salt.

Uppgiften kommer ju från en person som påstår att HOL ägnat sig åt fritidsintresset barnporr.
Menar du att hon har blandat ihop armen med bukväggen?
Varken titanstift eller skruvar används i en bukvägg för dom ska sitta i ben.
I en trasig bukvägg syr man in ett nät om inget annat fungerar så några stift eller skruvar har hon inte i någon bukvägg.

Det sista är ju en klassiker från kvinnor som försöker få vårdnaden om sina barn, anklaga mannen för precis allt.
Problemet är bara att även om HOL hade mist vårdnaden så hade Karin aldrig någonsin fått den med hennes historik. Barnen hade hamnat i fosterhem. Dom vill ju inte ens träffa henne.
Att hon mist barnen används av Karin som något som andra ska tycka synd om henne för.
Citera
2020-10-15, 00:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Börjar luta åt att mina försök och andras att diagnostisera henne på ett seriöst sätt känns överflödiga. Räcker nog med GW:s : "skogstokig".
Han använde fler uttryck än skogstokig. Han skrattar och säger att hon måste vara skogstokig, skvatt galen, det här exemplaret verkar vara någonting alldeles extra.

Se och njut
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/gw-om-den-%C3%A5talade-toppjuristen-framst%C3%A5r-som-skogstokig-13296596
Citera
2020-10-15, 00:50
Medlem
Citat:
Menar du att hon har blandat ihop armen med bukväggen?
Varken titanstift eller skruvar används i en bukvägg för dom ska sitta i ben.
I en trasig bukvägg syr man in ett nät om inget annat fungerar så några stift eller skruvar har hon inte i någon bukvägg.

Det sista är ju en klassiker från kvinnor som försöker få vårdnaden om sina barn, anklaga mannen för precis allt.
Problemet är bara att även om HOL hade mist vårdnaden så hade Karin aldrig någonsin fått den med hennes historik. Barnen hade hamnat i fosterhem. Dom vill ju inte ens träffa henne.
Att hon mist barnen används av Karin som något som andra ska tycka synd om henne för.

Nej hon blandar ihop allt och det är lite svårt att sia om ifall hon faktiskt blivit knivskuren eller ej. Min tes är komplikationer efter annan operation att hon fått ärrbråck eller att hon haft nåt ”vanligt” bukväggsbråck och sen efter operation av det med nät då fått komplikationen som är så vanlig som i 90-95 % av fallet fått sammanväxningar av tarmar. Så kallade adherenser.

Sen så kan man även få efter operation med nät att det vrider i ”magen” som en korsett.

Nappade bara på denna tanke då hon nämner bråck i samband med sina besvär i det förhör där hon får köra fritt helt själv. Sjukaste läsningen ever.
I hennes värld så vill hon ju få det till att HOL skickat torped till henne i Sarajevo och knivat henne. (Två tillfällen?)

Kan ju vara att hon legat på sjukhus i Sarajevo efter att ha fått spö av Max och då har han sopat på henne över bråcket och det utmynnar i nån grej sen att här har det hänt nåt allvarligt och det ska vi, som allt annat, vända till HOLs nackdel i korståget.

Eller så blev hon knivad men polisen är helt ointresserad av en sådan ganska allvarlig detalj i sammanhanget Max som de annars är rätt intresserad av.

Inget förhör går ju på djupet och frågar vad faaa-an hände i Sarajevo med knivandet?
Citera
2020-10-15, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Ja det är fritt fall. Vi får överlämna hennes öde till proffsen.
Citera
2020-10-15, 00:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
30 Titanskruvar i buken. Antagligen har hon ätit upp någons käkben.
Som vuxen har man 28 permanenta tänder och skulle alla ersättas med titanskruvar och kronor så blir det i alla fall inte 30
Men om hon hade gjort det hade jag inte blivit förvånad över det heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in