Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Hund eller inte hund — nån polis ska kika i snåren o bakom planket. Det är liksom enda platsen att leta på i närheten som inte är nåns tomt. Dessutom var det där LW hade sin sista cache som hon jobbade med.
Vad mer kan man kräva?
Jag känner på mig att om jag hade bott i Hjärsta när Lena hade försvunnit hade jag kikat bakom planket.
Kanske skojar jag lite, men jag har funderat på varför det inte bara är polisen som missar Lena, utan faktiskt alla andra också. Även de som bor allra närmast platsen.
Grannar kan vara förlåtna, för att de litar på polisen. Men samtidigt tänker man ju att när hon inte hittas, kunde väl folk i området börjat kolla lite extra? Och då tänker väl alla, att nej, här är hon då inte...
inte så här nära.
Nu var det inte den cache som hon jobbade sist på riktigt. Det var väl "katt åt racerbil", men mordplatsen var en av de cacher som hon lagt in som opublicerade den 13 maj. Platsen var reserverad till hennes opublicerade cache "Home Soft Home".
Eftersom de var opublicerade, visste ingen om detta, utom de som var reviewers. I detta fall var det väl JD som var reviewer och det kanske inte var det första man tänkte på, även om några i geogänget hade i tankarna att hon var ute i en olycka i samband med att hon skulle ta en FTF eller laga en av sina cacher.
HÅ, hon god vän med Lena och också reviewer:
A 150, sid 690
"
"Fyndplatsen"
H*elena känner inte till den platsen sedan tidigare, hon visste inte ens att Lenas cach fanns där.
H*elena har själv inte löst den cachen. Det var först efter att platsen spärrats av som H*elena
fick kännedom om att det fanns en burk där. H*elena har aldrig hört Lena prata om platsen.
Hon har däremot pratat om cachen "My real six string" i februari då hon höll på och byggde
finalen. Hon sa då att hon var angelägen om att få ut den och att platsen "var nära". Det var
under tiden Lena hade kryckor så H*elena antog att platsen fanns i närområdet."
Så nog ligger ansvaret i första hand på polisen. Den som har givit uppdraget till hundförarna och de huvudansvariga för söket efter Lena.