2020-10-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
När SD:s försvarsadvokat yttrade : -Jag vet att det inte var SD som gjorde detta .
Då undrar jag hur man skall kunna tro på det en försvarsadvokat säger , eftersom han säger ju de saker som gynnar hans klient .
Försvarsadvokaten var ju inte där på plats när det hände , så hur kan han veta något överhuvudtaget , eftersom han inte är ett vittne till det hela ?

Du är offer för en trådsanning.
Så här sa adv.

https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=73241824#info

Apr 8, 2020 11:33 AM

Advokaten menar att 45-åringen har en förmåga att skämta på ett ofta ganska plumt sätt, men samtidigt har han varit stoisk i sitt sätt.
- Sen vet ju han att han inte var den som mördade Lena, säger Ingvar Backman.
Citera
2020-10-14, 11:44
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du är offer för en trådsanning.
Så här sa adv.

https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=73241824#info

Apr 8, 2020 11:33 AM

Advokaten menar att 45-åringen har en förmåga att skämta på ett ofta ganska plumt sätt, men samtidigt har han varit stoisk i sitt sätt.
- Sen vet ju han att han inte var den som mördade Lena, säger Ingvar Backman.

Aha , tack CarlJanne75.
Nu är jag med ....

Förövrigt tycker jag det var starkt gjort utav daalans att ge sig ut i bilen för att söka efter den som skrek utav ångest.
Heder till dem .
Senast redigerad av landbandy 2020-10-14 kl. 11:48.
Citera
2020-10-14, 11:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tack, äntligen lite ny info.

Så nu ska de äntligen visa SDs platshistorik för 11-12 maj och 14-15 maj. Undrar vad de kommer visa som ska bevisa att SD är oskyldig?

Varför är det så viktigt för försvaret att ifrågasätta tidpunkten för när LW mördades?

Längst ner på sid 7, om LWs Telegram konto i sidomaterialet och brister i utredningen, vad kan menas med det?

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade har jag grubblat mycket över, men jag har inte kommit fram till något svar.
Så: varför tror inte försvaret att LW mördades vid den tidpunkten som åkl menar att det skedde?
För att det är den tidsaxel vilken Åkl bygger sitt i övrigt osammanhängade åtal på.
Citera
2020-10-14, 11:49
Medlem
landbandys avatar
Antar att SD rätt snabbt kom underfund med att LW var ute efter att ha ett liv med honom till 100 % .
Varför då stanna kvar i det ?
Varför tog han inte och la ner det hela innan LW blev FÖR seriös ??

Eller föll hon direkt för honom på alla cylindrar direkt, likt filmen ” Farlig förbindelse ” ?
Så att inget gick att göra åt hennes mani att tillhöra just honom ?

Tycker det verkade börja bli fel när hon började sms saker som att ;
-När vi ses skall du vara nyrakad överallt , det är ett måste !
Då började krav infinna sig och då känns det hela otroligt kärlekslöst .I riktig kärlek så tar man ju den man älskar till sig med hull och hår , och inte påpekar hur rakad man är , ej heller om någons pipskägg sitter på sned / är för glest etc. etc. !?

Så pass kravfylld kan man inte vara om det skall hålla i sig -Kärleken !

Hel och ren får väl ändå duga ???

(Spekulation)

Så i det läget kan jag förstå de som står på SD:s sida .
Att det kan ju vara bra att ” sopa rent framför sin egen dörr först” .

Kanske att sköta sitt prästämbete tex.
Att säga definitivt NEJ till en sexuell invit till någon hon vigt tex.

Där blev hon gränslös så det förslog /DE blev gränslösa så det förslog och det förtog hela bröllopceremonins betydelse på något sätt .
I filmen ” Farlig förbindelse” fick kaninerna det inte kul , så i det här spektaklet är man tacksam att de fick vara ifred med lugn och ro.
Senast redigerad av landbandy 2020-10-14 kl. 12:49.
Citera
2020-10-14, 11:49
Medlem
Honan6s avatar
@Sandared indikerade om att det kan finnas mer än Försvarets bemötande i hens lådor https://docdro.id/uVz2qsv

Vågar man hoppas på att JG tagit sitt förnuft tillfånga och delgett åklagaren fakta han tidigare "glömt" eller inte vågade minnas?

Hur ska HD och SOA kunna upplevas som trovärdiga vittnen till SD:s fördel? HD är nöjd för att hon blev av med sitt hatobjekt no 1. SOA måste skydda sig och sin dotter från Medhjälp och skyddande av brottsling.

-------------

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Exempel på hur SD medvetet gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

NA:s rapportering från rättegången
https://embed.scribblelive.com/Embed...&overlay=false

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230
Citera
2020-10-14, 12:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Eftersom man anser att det inte är klarlagt exakt vid vilken tidpunkt mordet skedde så är det "ytterligare en oklarhet som måste tas med när t ex potentiell alibi-bevisning ska bedömas".

Även om jag inte tror på det där med ryggsäcken så är det åtminstone bättre än det svammel IT-forensikern presenterat.
Visst kan det säkert gå att visa på oklarheter kring själva tidpunkten för brottet, men frågan är väl om det är försvarets sak att göra det. När åklagaren vill förlägga brottet till den tidpunkt för vilken det senare skulle visa sig att SD har ett riktigt bra alibi (vad jag vet har åklagaren inte lyckats slå hål på det), borde då inte försvaret bara tacka och ta emot?
Senast redigerad av Draifos 2020-10-14 kl. 12:08.
Citera
2020-10-14, 12:09
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst kan det säkert gå att visa på oklarheter kring själva tidpunkten för brottet, men frågan är väl om det är försvarets sak att göra det. När åklagaren vill förlägga brottet till den tidpunkt för vilken det senare skulle visa sig att SD har ett riktigt bra alibi (vad jag vet har åklagaren inte lyckats slå hål på det), borde då inte försvaret bara tacka och ta emot?
Ja absolut, håller med.
Citera
2020-10-14, 12:39
Medlem
Inget talar för att det vet ett enda ihållande skrik. Ur förhör...

Johan berättade att han precis var på väg att somna in när han fick höra skrik utifrån. Han
uppfattade det som kvinnoskrik. Sovrumsfönstret var öppet. Fönstret är placerat så att det
längst med Dammvägen. Han hörde skriken 3-4 gånger innan han väckte Emelie. Intervallen
mellan skriken var ca 5 sekunder. Detta var natten/kvällen mellan den 14 och 15 maj 2018.
Tidpunkten när han hörde första skriken var runt 23.30-tiden. Emelie hörde också skriken.
Kvinnoskriken upphörde efter några minuter. Johan och Emelie var fortfarande kvar i
lägenheten när kvinnoskriken slutade. Emelie ville att de skulle gå ut för att se vad som hänt.
Deras första tanke var att någon kvinna blivit utsatt för våldtäkt. När de kom ut på parkeringen
var det tyst. De hörde ingenting. De tog bilen och åkte vänster in på Dammvägen. De körde
sakta för att kunna se in bland buskarna om det fanns någon där. De såg inget som såg konstigt
ut. Emelie ringde 114 14 och blev då placerad i kö. Hon ringde sedan 112 och blev kopplad till
polis. De hade inte fått in några samtal om kvinnoskrik i området. Emelie berättade för polisen
att hon hörde kvinnoskrik och att något hade hänt. Det verkade som att den som tog emot
samtalet inte tog detta på allvar och inte skickade någon polispatrull till platsen. Emelie
upprepade flera gånger att det var kvinnoskrik och att någon förmodligen blivit överfallen.
Polisen svarade att det var bra att de var ute och åkte. Han sa att om de såg eller hörde något
mer kunde de höra av sig. Johan uppgav att de fick kontakt med polisen kl 23.47.
Johan och Emelie åkte runt i området. De färdades på Dammvägen, Videvägen, Brogatan
samt några andra gator i området. De såg två tjejer som kom från Apelvägen. Tjejerna ledde
varsin cykel. De gick sedan in på Videvägen. De såg dessa tjejer ytterligare en gång på
Videvägen. Tjejerna var runt 18 år. Det var inge folk ute vid denna tidpunkt.
Johan uppgav att de aldrig åkte över motorvägen in till nya Hjärsta. De trodde att skriken kom
från en dunge som ligger vid gamla Hjärsta. De åkte runt några gånger i området. De var
hemma igen vid 00.15-tiden.

Emelie berättade att hon väcktes av Johan vid kl 23.30 på kvällen/natten mellan måndag och
tisdag 14-15 maj 2018 av att han vaknat av kvinnoskrik. Emelie hörde också hjärtskärande
kvinnoskrik. Kvinnoskriken var i intervaller i max 30 sekunder, Det är enligt Emelie svårt att
säga exakt hur långt det var mellan skriken. Emelie hörde tre kvinnoskrik. Det var samma
tonläge. Det var varken högre eller lägre. Emelie är helt säker på att det var kvinnoskrik.
Emelie och Johan hade fönstret öppet på natten. Sovrumsfönstret är i riktning längst
Damvägen.
Emelie och Johan tänkte att det kunde vara en pågående våldtäkt i området. De fattade då ett
beslut att gå ut och kolla vad som var på gång. De tog sedan bilen som stod parkerad några
meter från huset. Kvinnoskriken upphörde enligt Emelie vid 23.33. De hade då inte hunnit
lämna bostaden. De gick ut vid 23.40.23.45-tiden till bilen. De var tvungna att klä på sig och
sätta in linser vilket gjorde att det tog lite tid från att de hörde skriken tills de kom ut.
Citera
2020-10-14, 12:45
Medlem
Du är otrolig! Hoppas dina synpunkter kommer till åklagarens kännedom och även andra inblandade som bör förvissa sig om att allt är undersökt, vänt och vridet på och även ev uteslutet.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack för lådfyndet med Försvarets bemötande @Sandared https://docdro.id/uVz2qsv

Försvaret repriserar alltså SD:s fint regisserade tidslinje för kontot saabstefan som ska visa att han varit hemma. Det märkliga är dock att han inte har registrerats i sitt Comhem-nätverk som borde ha registrerats med automatik kl 23.49 om han varit hemma. Hans mobil mastas i området kl 01.13, men inte hemma förrän kl 02.49. När han var inne och vände inför sitt gymbesök tidigare på kvällen, så registrerades mobilen kl 20.49.

Angående kontot saabstefan kan man fundera på hur tidslinjerna såg ut på hans andra gmail-konton "herrteamdavidsson" och "ks.davidsson" vid tiden för mordet. Dessutom hade SD/HD ett gemensamt Google-konto för THOS GT "geotourssweinfo".

Det är mycket intressant att försvaret inte nämner ett ord om de "okända" händelserna i SD:s dator kl 23.34 eftersom det var så viktigt att SD tog upp det i sitt brev till rätten. Kan det vara så att om man forskar mer om "dator-alibit" att det snarare binder honom till gärningen? Det kan finnas en del kvar att utreda i det digitala materialet när det gäller LW:s dator? Spår av händelser som ses i SD:s dator (aktbilaga 167 pdf s 94) kan ha registrerats även i hennes dator kl 21.44, kl 23.33, kl 23.36, kl 23.54, kl 00.39, kl 02.29, kl 03.09 och kl 05.44?

I FUP ses att SD sökte på Hitta min Android flera gånger. Han har i förhör sagt att kanske ville se vilka enheter som var inloggade. Han fick natten till lördag 12 maj en verifieringskod tillsänt för kontot saabstefan. Den 20 maj fick han en verifieringskod för att återställa sitt konto herrteamdavidsson. Tog SD bort kontot herrteamdavidsson för att det kontots dåvarande tidslinje kunde avslöja honom? Har någon sett frågor till SD om varför han behövde verifiera sig för de två olika kontona?

Jag är nog benägen att fortsätta tro på att de digitala spåren kan bli GM:s fall i fallet...

Tillägg
Det är av vikt för SD att belysa att han inte skulle vara LW behjälplig med hennes nya cacher. Försvaret åberopar Jon*as Dahl*in för hans kunnande inom GC, kännedom om LW inom GC och hennes personlighet.
JD:s uppfattning om LW är nog påverkad av att han och LW hade haft en relation under hösten -17. Han kände sig sviken? Jag kan tänka mig att det fanns flera anledningar till att hon sade till honom att SD inte fick hjälpa henne med nya cacher. Hon berättade ju inte heller för JJ att det var SD som tyckte att hennes cache låg för synligt och lockade ut henne på fredagsnatten.

Gör SD:s försvar ett misstag att åberopa JD? Han satt ju på information och antagligen en bild på cachen Home Soft Home som skulle placeras på mordplatsen.

-------------

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Exempel på hur SD medvetet gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

NA:s rapportering från rättegången
https://embed.scribblelive.com/Embed...&overlay=false

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230
Citera
2020-10-14, 13:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Inget talar för att det vet ett enda ihållande skrik. Ur förhör...

Johan berättade att han precis var på väg att somna in när han fick höra skrik utifrån. Han
uppfattade det som kvinnoskrik. Sovrumsfönstret var öppet. Fönstret är placerat så att det
längst med Dammvägen. Han hörde skriken 3-4 gånger innan han väckte Emelie. Intervallen
mellan skriken var ca 5 sekunder. Detta var natten/kvällen mellan den 14 och 15 maj 2018.
Tidpunkten när han hörde första skriken var runt 23.30-tiden. Emelie hörde också skriken.
Kvinnoskriken upphörde efter några minuter. Johan och Emelie var fortfarande kvar i
lägenheten när kvinnoskriken slutade. Emelie ville att de skulle gå ut för att se vad som hänt.
Deras första tanke var att någon kvinna blivit utsatt för våldtäkt. När de kom ut på parkeringen
var det tyst. De hörde ingenting. De tog bilen och åkte vänster in på Dammvägen. De körde
sakta för att kunna se in bland buskarna om det fanns någon där. De såg inget som såg konstigt
ut. Emelie ringde 114 14 och blev då placerad i kö. Hon ringde sedan 112 och blev kopplad till
polis. De hade inte fått in några samtal om kvinnoskrik i området. Emelie berättade för polisen
att hon hörde kvinnoskrik och att något hade hänt. Det verkade som att den som tog emot
samtalet inte tog detta på allvar och inte skickade någon polispatrull till platsen. Emelie
upprepade flera gånger att det var kvinnoskrik och att någon förmodligen blivit överfallen.
Polisen svarade att det var bra att de var ute och åkte. Han sa att om de såg eller hörde något
mer kunde de höra av sig. Johan uppgav att de fick kontakt med polisen kl 23.47.
Johan och Emelie åkte runt i området. De färdades på Dammvägen, Videvägen, Brogatan
samt några andra gator i området. De såg två tjejer som kom från Apelvägen. Tjejerna ledde
varsin cykel. De gick sedan in på Videvägen. De såg dessa tjejer ytterligare en gång på
Videvägen. Tjejerna var runt 18 år. Det var inge folk ute vid denna tidpunkt.
Johan uppgav att de aldrig åkte över motorvägen in till nya Hjärsta. De trodde att skriken kom
från en dunge som ligger vid gamla Hjärsta. De åkte runt några gånger i området. De var
hemma igen vid 00.15-tiden.

Emelie berättade att hon väcktes av Johan vid kl 23.30 på kvällen/natten mellan måndag och
tisdag 14-15 maj 2018 av att han vaknat av kvinnoskrik. Emelie hörde också hjärtskärande
kvinnoskrik. Kvinnoskriken var i intervaller i max 30 sekunder, Det är enligt Emelie svårt att
säga exakt hur långt det var mellan skriken. Emelie hörde tre kvinnoskrik. Det var samma
tonläge. Det var varken högre eller lägre. Emelie är helt säker på att det var kvinnoskrik.
Emelie och Johan hade fönstret öppet på natten. Sovrumsfönstret är i riktning längst
Damvägen.
Emelie och Johan tänkte att det kunde vara en pågående våldtäkt i området. De fattade då ett
beslut att gå ut och kolla vad som var på gång. De tog sedan bilen som stod parkerad några
meter från huset. Kvinnoskriken upphörde enligt Emelie vid 23.33. De hade då inte hunnit
lämna bostaden. De gick ut vid 23.40.23.45-tiden till bilen. De var tvungna att klä på sig och
sätta in linser vilket gjorde att det tog lite tid från att de hörde skriken tills de kom ut.

Ja det är sorgligt så man kan dö. Att ingen annan hört eller ringt är märkvärdigt dessutom. För det finns inget i Fup om andra skrikvittnen? Från i efterskott.

Sen då ingen rapportering heller av detta samtal till polisen. Och sen ingen funnen kropp.

Alltså, ni inser, här finns vittnesmål från två vuxna om fasansfulla skrik från en kvinna under 30 sekunder, på natten. En kvinna vi vet slås ihjäl med 17 slag.

Och polisen får aldrig grepp om att LW slagits ihjäl där på platsen där hon bor. Och ligger där bakom planket. Utan knallar runt i godan ro dagen efter. Och frågar sig om inte LW kanske avvikit frivilligt. (Och sen släpps SD/HD iväg på en atlant- o kontinentalflygning med resultatet att de får sitta i amerikanskt häkte en natt o sen återvända. Bara det.)

Vad ska till? Liksom?

Ska gemene man behöva sätta på sig skärp o polismössa o gå ut själv?

Det lär ju annars kunna gå att integrera några unga poliser i samhället här genom att ge dem nån anställning. Ta lön från de som redan är anställda (och inget gjorde) och fördela den på de nya.

Jag har då aldrig hört på maken.

En trebarnsmor ur en större svensk frikyrka blir ihjälklubbad som en säl utanför sitt hem. Medan grabben ligger hemma o sover o för att vakna till sin födelsedag.

Och polischefen är på eller på väg på semester.

Och hur i hela friden är det ställt i huvet på GM som räknat ut detta?

Milda snabbmakaroner.

Det är fantamig inte klokt på en fläck.

Och utredningen tar två år!

Det vill till att GM blir inlåst för resten av livet sen i alla fall. Herre min skapare.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-10-14 kl. 13:11.
Citera
2020-10-14, 13:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Loggades av MGM 170626: https://coord.info/GLW77C7T
HD 180508: https://coord.info/GLVQTVWA
JG 180514: https://coord.info/GLVTX70B

Mindre än en vecka före mordet:

Tack!!
Den 8:e maj, det är då SD och HD bråkar om Ts huvudvärk och att hon inte orkar gå till skolan. Dagarna innan 5-6 maj är det bråk om kaningburar/gräsmatta och SD skriver till HD:

(supersaxat från dagarna före (A165, sid 120-)

"Nej. De har valt bort mig till pappa och livskamrat. "
och
"Barnen är välkomna att bo här när de vill prata och samarbeta. "
"Kan de bo hos dig nu? "
"Frågar din mamma om de kan bo där"
"De ger inte respekt. Då har de valt bort mig. Precis so. Jag sa när du meddelade att du ville skiljas."

Medan H agerar mer vuxet:

"Har lust att skrika åt dig att växa upp. "
och
"Jag vill ha mina barn"
"Jag tar hand om mina barn om det är så du vill "

Och SD:
"Accepterar att barnen inte vill ha mig? "
och
"Jag är offer "

HD börjar kaxa upp sig:
"Nej du är inget offer "
"Barnen och jag är offer i denna situation. "
"Dags att greppa der "

Den 7:e maj fortsätter tjafset om T och hennes huvudvärk. HD föreslår:

"Åk hem och krama henne istället. "
och
"[...]hon är ett barn."
"Jag finns här och vill stötta er båda. KRAM
"

SD låter alltmer som han gör mot Lena, nu är bråket (ser det som att det är SD som bråkar hela tiden, agerar som ett tjurigt barn) och nu är det 8:e maj:

"Du stöttar dåligt genom att anklaga mig. Föreslår att du ber om ursäkt för det och slutar
stötta. Vill inte ha ditt stöd om det ska vara lögnaktigt och felvisande.
"
och
"Trist att du inte vill be om ursäkt för ditt anklagande sätt, men det är visst så du vill ha det.
Samtalet avslutas med att du bekräftar att du vill förbehålla dig rätten att falskeligen anklaga
mig.
Nu ska jag ha en bra dag. Vi hörs framöver ifall du vill vara positiv och konstruktiv. Meddela
var jag ska lämna bilnyckeln på fredag så du slipper gå in och hämta.
"

"Jag skiter just nu i USA "
"Åker sannolikt själv istället "

"Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar ei livet), så jag
behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv.
"

"Det äts strössel här hemma. Jag ska frpga Tom det är hon. Jag tror inte hon kommer att
ljuga, men vad tycker du jag ska säga om hon ändå gör det?
"

---------------------------------------------------------------------------

Det är som sagt dagar av bråk och spänningar. SD är som på nålar. Lena, HD och barnen uppfattar han som att de inte vill ha honom; att de väljer bort honom.

När HD skriver:
"Bollen ligger hos dig hur du vill att vår relation utvecklas. ", tar han steget som han så länge känt och velat.

Han känner sig som ett offer, fast i de osynliga band som han själv bygger.
HD finns inom en armslängds räckvidd... nästan greppbar faktiskt.
Om bara han gör rätt nu.

Och ingen förstör...
Citera
2020-10-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja det är sorgligt så man kan dö. Att ingen annan hört eller ringt är märkvärdigt dessutom. För det finns inget i Fup om andra skrikvittnen? Från i efterskott.

Sen då ingen rapportering heller av detta samtal till polisen. Och sen ingen funnen kropp.

Alltså, ni inser, här finns vittnesmål från två vuxna om fasansfulla skrik från en kvinna under 30 sekunder, på natten. En kvinna vi vet slås ihjäl med 17 slag.

Och polisen får aldrig grepp om att LW slagits ihjäl där på platsen där hon bor. Och ligger där bakom planket. Utan knallar runt i godan ro dagen efter. Och frågar sig om inte LW kanske avvikit frivilligt. (Och sen släpps SD/HD iväg på en atlant- o kontinentalflygning med resultatet att de får sitta i amerikanskt häkte en natt o sen återvända. Bara det.)

Vad ska till? Liksom?

Ska gemene man behöva sätta på sig skärp o polismössa o gå ut själv?

Det lär ju annars kunna gå att integrera några unga poliser i samhället här genom att ge dem nån anställning. Ta lön från de som redan är anställda (och inget gjorde) och fördela den på de nya.

Jag har då aldrig hört på maken.

En trebarnsmor ur en större svensk frikyrka blir ihjälklubbad som en säl utanför sitt hem. Medan grabben ligger hemma o sover o för att vakna till sin födelsedag.

Och polischefen är på eller på väg på semester.

Och hur i hela friden är det ställt i huvet på GM som räknat ut detta?

Milda snabbmakaroner.

Det är fantamig inte klokt på en fläck.

Och utredningen tar två år!

Det vill till att GM blir inlåst för resten av livet sen i alla fall. Herre min skapare.

Nja, något hörde han, va det nu va.

AB:151 sid:139

Eckehard ombedes berätta om de iakttagelser han gjort som föranlett att han kontaktat
polisen.
Den 14:e maj ( Eckehard tittar i kalendern for att bekräfta att han inte misstar sig gällande
datum, förhörsledares anteckning) gick Eckehard den sista rundan med hunden senare än
vanligt. Normalt går han med hunden vid 22-tiden, den aktuella kvällen gick han mellan
klockan elva - tolv. Anledningen var att han och hans fru skulle åka på semester dagen därpå
och ägnade kvällen åt att packa husbilen. Då den var färdigpackad körde han iväg med den
till ett garage. Först då det var klart gick han med hunden. Det finns inget ytterligare som kan
hjälpa honom att härleda tidpunkten mer specifikt. Han hade inte telefonkontakt med någon i
anknytning till tiden och tittade inte heller på tv eller liknande.

Han gick ut på hustrappen via entredörren och gick ut på Rödklintsgatan och tog till vänster.
Efter att han gått uppskattningsvis 50 meter hörde han ett illvrål, ett "otäckt skrik". Det var ett
ljud som började relativt starkt och sedan stegrades till ett primalskrik och sedan blev det tyst.
Uppskattningsvis varade skriket i några sekunder. Ljudet kom från skogen. Eckehard kan inte
avgöra från vilket avstånd skriket kom. Han kan med säkerhet säga att det var ett
människoskrik men kan inte avgöra huruvida det kom från en man eller kvinna. Han hörde
inga andra ljud, varken innan eller efter skriket. (Se förklarande kartbild, förhörsbilaga 1,
förhörsledares anteckning)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in